• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Cilinder en carburateur veranderen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
72 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 06 mar 2016 19:19

Hmm ik heb dat gaas filtertje wat erbij zat er nu op zitten. Mijn oude luchtfilter was sowieso gaar maar ik spoot dus wel in de richting van het filter en niet eraf. Maar sowieso als ik op het membraan spuit is het ook direct einde oefening.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 19:22

Da's wel gek met nieuwe pakkingen maar misschien nog is ff goed bekijken dan.Ik vlak ze altijd even voordat ik ze monteer waar dat kan.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 06 mar 2016 19:28

Jup, heb morgen weer wat te doen haha :)

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 06 mar 2016 19:55

Als ik de exploded view plaatjes bekijk zij ik alleen aan de kant van het spruitstuk een pakking zitten maar die pakking moet toch aan beide kanten komen? 2 pakkingen dus. Dat heb ik nu gedaan.
Afbeelding
nummer 34 en 35

Nu schiet mij ook ineens te binnen dat ik de 2 bovenste boutjes welke ik bij besteld had niet helemaal in de cilinder kon draaien dus heb hier een extra ringetje tussen gedaan. De onderste bouten kon ik gewoon goed vast draaien. De boutjes die door het spruitstuk en membraan de cilinder in gaan bedoel ik.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 20:39

Origineel membraan heeft al een pakking aan cilinderzijde. Te lang boutje klinkt aannemelijk(er) als probleem.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 06 mar 2016 20:50

Oké vandaar die foto zo.
Die van mij had zeker weten geen pakking of rubberen rand of iets dergelijks, was gewoon plastic dus beiden kant een pakking zoals ik nu ook al heb.

Ik zal morgen even een korter boutje halen en dan de boel opnieuw in elkaar schroeven. De boutjes waren wel allemaal even lang btw. Zijn de schroefgaten boven op de cilinder dan korter? Het gaat om deze cilinder.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 21:06

Dan heb je al een niet origineel membraan dus.

originele boutjes zijn 18 en 20 mm (schroefdraad) weet niet meer welk waar zat :)

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 06 mar 2016 21:43

Volgens de tekening zijn de bovenste 5M 20mm dus dan zouden de breekboutjes 18mm moeten zijn.
Gekke is alleen dat ze op de plek van de breekboutjes zeg maar wel passen en boven niet...of ik vergis me nu.

Ik ga morgen uit werk weer verder. Meneertje ongeduld wilde perse dit weekend al beginnen en heb dus nog geen verlof.

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 06 mar 2016 22:12

Ik heb trouwens ook een lijn vloeibare pakking over de pakking gemaakt btw, kan dit nog van invloed zijn en is het raadzaam een nieuwe set pakkingen te halen nu?

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 22:57

Dat haal je er zo weer vanaf, hecht niet. Ik heb het de eerste keer ook gedaan maar denk nu dat het geen nut heeft. Afhankelijk van welke je hebt dan ook nog denk. Zonder wil iig ook prima.

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 08 mar 2016 11:28

Ben al weer heel de ochtend bezig en nog steeds valse lucht. Als ik op de cilinderkop spuit met rem reiniger of bij het membraan valt ie nog steeds direct uit. Heb nieuwe pakkingen gebruikt omdat de vorige kapot waren getrokken maar begin het nu wel zat te worden. Ik draai kruislinks aan dus snap er niets van....

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 mar 2016 11:40

Ik heb dit een keer gehad maar kan ook wel zijn dat ie er gewoon niet goed opzat of iets want uiteindelijk ook zo lek als een zeef.
cil-blok.jpg
Maar dat alles lekt is dan wel weer knap :)

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 08 mar 2016 14:01

Ik heb nu weer vloeibare pakking gebruikt want toen was het wel iets minder kreeg ik dr indruk. Dit keer wel de handleiding gevolgd van de pakking en netjes uitgesmeerd laten uitharden en dan pas monteren.

Daarna blok erop geschroefd en zachtjes met een hamer gewikkeld in een theedoek op het blok getikt en nog een klein slagje harder aangedraaid maar niet super strak.

Het nu ook de ontsteking op brom stand gezet en wil nu het vraagteken veertje gaan doen alleen krijg ik de bovenste bout op m'n carter niet los, ellende haha.

Wd40 erin en laten schrikken mag nog niet baten.
Het gaat hier om de 65mm m6 bout geloof ik.

Edit: Nvm, kon niet genoeg kracht zetten met m'n schroevendraaier dus een betere gekocht. Oude brak tenslotte af ook (Action) :P

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 08 mar 2016 17:50

Genoeg voor vandaag. Vraagteken veertje vervangen en dat viel me reuze mee. Koppelingen en tandwielen zagen er nog keurig uit. Het Vraagteken veertje was iets verbogen en lag niet helemaal lekker meer.

Dan ga ik morgen ochtend nog even de achterband vervangen want die is een beetje glad en als ik daar mee klaar ben de eerste test rit na de vloeibare pakkingen...
Op hoop van zegen.

Heb nu trouwens ook kunnen zien dat de keerringen van m'n krukas nog goed zijn dus motorisch is ie prima in orde gelukkig. Nu dat gehannes met die valse lucht nog oplossen en dan zou ie weer goed moeten zijn.

Dan over een paar maanden met wat warmer weer en nieuw geld wil ik hem misschien ook wel gaan spuiten maar daar moet ik me nog in verdiepen.

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 08 mar 2016 20:49

Weer wat geleerd.... Ik spotr de deo/remreiniger direct op het membraan en direct tussen de cilinder en bij de carburateur en dan kan ie dus gewoon door de kou van de spray afslaan lees ik net. Wellicht heb ik dus nooit valse lucht gehad en voor niks 3x alles in en uitelkaar gehaald. :-\

Ach ja, het was een mooi leer moment mocht dat zo zijn en dat kan natuurlijk nooit kwaad. Ik juich ook nog niet te hard hoor want eerst morgen maar eens afwachten als de vloeibare pakking uitgehard is.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 mar 2016 21:39

Poe, dat is een goeie.. als het waar is. Vast niet bij warme motor. Keer testen :)

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 08 mar 2016 22:09

Ik heb geen idee in hoe verre dit waar is maar ergens klinkt het wel logisch.
Daarom juich ik dus nog niet te hard :P

Heb jou/jullie nog niet eens bedankt voor de hulp en het meedenken bedenk ik me nu net... Schande en bij deze, bedankt! :-)

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 08 mar 2016 22:34

Ik heb dit een keer gehad maar kan ook wel zijn dat ie er gewoon niet goed opzat of iets want uiteindelijk ook zo lek als een zeef.
cil-blok.jpg
Maar dat alles lekt is dan wel weer knap :)
Heb dit vandaag ook aan moeten passen toen ik van 1mm na 0,25mm voetpakking ging

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 mar 2016 23:11

A, kijk, dan was ik dus niet gek :)

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 09 mar 2016 13:03

Zo de eerste testrit zit erop. Achterband heb ik nog vervangen vanmorgen en dat verliep best soepel :)

De eerste indruk...hij loopt rustiger stationair en behoud mooi z'n toeren.
Sproeier 68 had als gevolg dat de bougie zwart en nat was waar deze gisteren nog heel licht bruin meer wit was.
Sproeier 64 was nu grijs/wis dus te klein en heb geen tussenmaten helaas dus ga zo even kijken of ik die ergens op de kop kan tikken en hopelijk mijn sproeierset 60 t/m 64 kan ruilen tegen 65 t/m 67.

Oh en geen getik meer met achteruit rijden vanuit de stalling dus het vraagtekenveertje zit ook weer goed :)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
72 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki