hallo,
past een lc top performance op een tomos?
komen de tappen overheen met de cilinder?
en de krukas heeft die nog dezelfde slag?
groet lars
Zijn meerdere. Passen allemaal niet, Cilinder hemden zijn veel groter, je zal dus moeten kotteren. Spoelers bewerken, tappen komen niet helemaal overeen.hallo,
past een lc top performance op een tomos?
komen de tappen overheen met de cilinder?
en de krukas heeft die nog dezelfde slag?
groet lars
Jawel, ook van cilinders:Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
Dus je zou zonder moeite een derbi fds/fdx cilinder op je tomos kunnen zetten?Jawel, ook van cilinders:Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175
In theorie hoef je de slag niet te veranderen. Dit zegt uiteraard niks over de diameter van de buitenkant van het hemd, plaatsing van spoelpoorten, bijkomende boostpoort en de plaatsing van de tapeinden. Je zal al heel snel wat aan moeten passen, op een standaard tomos carter heb je niet erg veel speelruimte, er zal dan toch een zelfbouwconstructie bedacht moeten worden zoals een plaat etc.Dus je zou zonder moeite een derbi fds/fdx cilinder op je tomos kunnen zetten?Jawel, ook van cilinders:Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten