• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

lc cilinder?

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 10 apr 2009 15:36

hallo,

past een lc top performance op een tomos?
komen de tappen overheen met de cilinder?
en de krukas heeft die nog dezelfde slag?

groet lars
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog


Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 10 apr 2009 16:11

Verplaatst naar opvoeren.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

E880
Vastgeroeste forummer
Berichten: 881
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:13
  • Citeer

Berichtdoor E880 » 10 apr 2009 17:57

Van wat voor brommer/scooter is die cilinder? Dan moet je nog even opzoeken wat de slag en de boring zijn. En je moet opzoeken of de tapeinden passen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 12 apr 2009 00:03

hallo,

past een lc top performance op een tomos?
komen de tappen overheen met de cilinder?
en de krukas heeft die nog dezelfde slag?

groet lars
Zijn meerdere. Passen allemaal niet, Cilinder hemden zijn veel groter, je zal dus moeten kotteren. Spoelers bewerken, tappen komen niet helemaal overeen.
Slag is niet hetzelfde.
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 12 apr 2009 11:18

Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 12 apr 2009 11:32

weet niet ben ik niet tegengekomen
ik was gewoon benieuwd of dat paste ik wist dat je wat aan moes passen enzo.
ik ga eerst zorgne dan mijn polini goed loopt en dan kijk ik wel verder
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 12 apr 2009 13:03

Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
Jawel, ook van cilinders:

37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 12 apr 2009 15:56

bron?
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 12 apr 2009 16:56

op puch forum staat zoon lijst in pdf formaat
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 12 apr 2009 20:11

Lijst komt van scooter-freaks of scooterforum oid.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
brommrtje
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 okt 2008 15:46
Locatie: Drogeham
Contacteer:
Contacteer brommrtje
Website
  • Citeer

Berichtdoor brommrtje » 11 jun 2009 18:58

Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
Jawel, ook van cilinders:

37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175
Dus je zou zonder moeite een derbi fds/fdx cilinder op je tomos kunnen zetten?
morgen is gister eigenlijk vandaag.

viewtopic.php?f=68&t=9299
ex-tomos

viewtopic.php?f=68&t=18716
Huidige straatschuiver :D
Omhoog

Gebruikersavatar
Administrator
Pro Forummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 25 nov 2008 20:08
  • Citeer

Berichtdoor Administrator » 11 jun 2009 19:08

Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
Jawel, ook van cilinders:

37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175
Dus je zou zonder moeite een derbi fds/fdx cilinder op je tomos kunnen zetten?
In theorie hoef je de slag niet te veranderen. Dit zegt uiteraard niks over de diameter van de buitenkant van het hemd, plaatsing van spoelpoorten, bijkomende boostpoort en de plaatsing van de tapeinden. Je zal al heel snel wat aan moeten passen, op een standaard tomos carter heb je niet erg veel speelruimte, er zal dan toch een zelfbouwconstructie bedacht moeten worden zoals een plaat etc.
Ad-min-i-strat-or
Omhoog

Gebruikersavatar
brommrtje
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 okt 2008 15:46
Locatie: Drogeham
Contacteer:
Contacteer brommrtje
Website
  • Citeer

Berichtdoor brommrtje » 11 jun 2009 21:38

tja das wel heel jammer.
want de mensen zoals ik willen zoiets wel doen maar heb het matriaal niet tot beschikking.
welke cilinder zou je eigenlijk het minste aan te hoeven passen?
Want een maat van mij heeft nog wel een cilinder van een minarelli horzinotaal,
alleen vind ik kotteren nog niet zo erg, maar de slag is zeker veel anders.
waardoor het veel te veel moeite voor mij is om zoiets er op te plaatsen.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.