• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Cilinder en carburateur veranderen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
72 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 11 mar 2016 20:39

Heeft dat al invloed dan op zo'n simpel tomos motortje? Weet wel dat dit in de racerij verschil kan maken maar had niet verwacht dat dit ook al verschil kan maken voor een Tomos.

Oké ik dacht dat ie ook van invloed was op de brandstof toevoer bij het rijden.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 11 mar 2016 20:56

Ik kan alleen maar zeggen; 'bij mijnes wel'.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 11 mar 2016 21:09

Ik geloof je maar had dit serieus niet verwacht van zo'n simpel motortje. Grappig en zal dr eens op gaan letten :-)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 11 mar 2016 21:58

Is vast wel een slimme kop die kan berekenen hoeveel dat scheeld voor de verhouding lucht-benzine. Ik niet ;)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 11 mar 2016 22:15

Mij ook niet gezien haha.
Kan eventueel opgevangen worden met een turbo... Wie gaat het doen? :-P

Hij dus:
https://youtu.be/0InHLSOf54k

Ben benieuwd wat oom agent daar van zou vinden als je daarmee door de stad tuft :-P

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 11 mar 2016 22:56

4-takt, bah.

kuddo's voor de toerenteller tho. Nee, leuke contraptie :)

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 11 mar 2016 23:42

:-)

Maar zonder dollen, heb weer een nieuw klusje ontdekt.
Ben er vrijwel zeker van dat er iets niet helemaal goed is met de keerring van m'n voor tandwiel namelijk een zwart achterwiel... Las iets over pakking in een vul bus en een speciale moer en ik weet dat er imitatie tandwielen op zitten maar niet hoe het verder gemonteerd is, dat heeft m'n vader toen gedaan toen m'n ketting was gebroken. Zal het hem eens vragen want hij opperde zelf laatst dat hem iets bijstond over het voor tandwiel.
Heeft dat verder nog invloed op de prestaties? Ik ga het sowieso aanpakken maar vraag het me gewoon af :-)

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 14 mar 2016 19:23

Ik heb nog eens naar de originele luchtfilter gekeken en deze sluit eigenlijk helemaal niet mooi af.
Als ik het gat dat het frame in gaat dicht hou en blaas er aan de andere kant in voel ik overal lucht uitkomen.
Is dit erg of maakt dit niet uit?

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 14 mar 2016 20:00

Ideal is het niet, een ramp ook niet, afhankelijk van hoe erg en waar (vuil) en mogelijk lastiger afstellen als ie de ene keer meer lekt als de andere na verwijderen en terug plaatsen. Aangezien het gat dat je nu dicht houdt normaal open is zal daar in verhouding de meeste lucht door komen dus waarschijnlijk valt het allemaal wel mee.

O no, red pilled...

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 14 mar 2016 20:34

Hmm oke ik kijk het even aan. Ik hoop van de week nog 2 dagen op te kunnen nemen om de puntjes op de i te zetten.
Mocht ie toch raar gaan doen plak ik hem wel af met duct tape of wellicht vloeibare pakking er tussen.

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 16 mar 2016 12:35

Zo, vandaag weer bezig geweest.

Achterrem vervangen inclusief de kabel, tandwiel achter verkleind naar 26 en voortandwiel en ketting vervangen.
De keerring van het voortandwiel vervangen en dat sluit busje gevuld met vloeibare pakking en tot slot de kick start veer vervangen.
Het gaasfilter weer vervangen voor de originele luchtfilter en de sproeier vast een maatje kleiner gezet en dan nu afwachten totdat de vloeibare pakking is uitgehard en dan morgen ochtend testen en afstellen en dan als het mee zit zou mijn project afgerond moeten zijn :)

RuffTeckM
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor RuffTeckM » 17 mar 2016 09:51

En wat mij betreft is dit projectje afgerond.
Boxfilter er weer opgezet en sproeier 66 is de sproeier to be, eigenlijk ergens 65,5 ofzo maar dat bestaat niet voor zover ik weet.

Hij trekt goed op, houdt niet in, 4takt niet op z'n top en geen burp of gestotter meer als ik vol gas geef.
Prachtige ochtend om te testen op de boulevard van Scheveningen.
Mensen kijken wel wat vreemd op als je daar zit met een schroevendraaien te sleutelen maar ach, de een laat z'n hond uit, de ander rent hard en ik schroef er ff een andere sproeier in :P

Hij rijdt op z'n top nu 42km/h zowel met fietscomputer als GPS.
Ik zit nu te denken om m'n choke aan te passen om hem te kunnen begrenzen.
Zie: http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Del ... nzer_maken

Heeft dit nut, valt dit niet op als je op de rollenbank moet?

Project voor de zomer is om de originele uitlaat er weer onder te zetten want deze vind ik gewoon veel mooier en om hem dan ook helemaal te gaan spuiten en met die uitlaat zal ie toch wel langzamer gaan lopen maar tot die tijd lijkt me een vorm van begrenzing geen overbodige luxe.

Hij is trouwens wel weer heerlijk stil met het originele luchtfilter en met tandwiel 26 krijg ik niet de indruk dat ieder moment m'n krukas door het cilinder heen komt schieten dus wat dat betreft is ie perfect zo.

Edit:
En nog een laatste aanpassing gedaan.

Omdat ik toch de indruk kreeg dat sproeier 66 te groot is en 65 te klein ben ik met het luchtfilter gaan spelen en heb dat afzuigkap spul gehaald bij de Action. Ik heb 2 matjes op maat geknipt en die er in gedaan, daarbij heb ik het luchtfilter ook aan het frame vast geschroefd omdat daar de grootste kier tussen zat.

Hij rijdt nu echt perfect en trekt op als een idioot. Kreeg net op een straat met kinderkopjes heel even geen grip met optrekken :P

Daarna nog een test rondje over de boulevard gedaan maar het wordt mij iets te blauw daar, 3 motoragenten en 2 op de fiets dus even weg van de boulevard. Toen op een mooi recht stuk redelijk vlak maar iets aflopend even vol gas gereden een kilometer ongeveer en had een top van 49,1 km/h :P

Hij rijdt nu met een kwart gas open zo rond de 30 en half gas 36 ofzo maar als ik hem open gooi dan racet ie echt weg.

Ik heb overigens bougie 7 er weer ingezet want daarmee rijdt ie het lekkerst vind ik.

Onderweg terug naar huis nog even een jerrycan gekocht en vol gegooid met Euro 95 (10l) en heb er 275ml 2takt olie bijgegooid dan kom ik ergens tussen de 1:35 en 1:40 uit qua mengverhouding wat mij wel goed lijkt om in te rijden of zal ik nog iets meer olie toevoegen?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
72 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki