Oke heb nu bougie 6 erin zitten en deze was mooi koffiebruin alleen aan het begin van het contact puntje zat een klein zwart puntje.
Ook heb ik het oude luchtfilter erin gezet en krijg toch de indruk dat ie wat minder kracht heeft maar heb dat gaatje nog niet uitgeboord.
Dan nog iets wat ik hoopte op te lossen met de bougie is dat het vrij lang duurt voordat ie op gang komt als ik net start, hij kickt ook niet in 1x aan maar moet wel 2 of 3x goed kicken. Als ik eenmaal op vaart ben en ga van half gas naar vol gas lijkt ie ook heel even iets te verzuipen. Ik ben al aan de slag geweest met de stationair schroef maar dit lijkt weinig effect te hebben. Na warm gereden te zijn draai ik hem terug totdat ie bijna uitvalt en dan een halve slag naar rechts, indraaien dus maar dan lijkt ie toch nog niet helemaal lekker dus een kwart slag er bij.
Als ik het gas rustig opbouw of als ie lijkt te verzuipen en even gas los laat en dan weer rustig gas bij geeft trekt ie wel nog door en op z'n top stottert of hapert of ratelt ie niet maar ik durf hem nog niet langer dan een halve minuut echt vol te laten draaien ivm het inrijden. Ik rij nu door telkens op en af te bouwen en niet te lang hetzelfde toerental te blijven rijden. Het is nu nog niet echt hinderlijk dus maar als ie straks goed ingelopen is zou dit wel eens erg irritant kunnen worden
Iemand suggesties? De deodorant test heeft ie doorstaan en er zit een nieuw membraan in. Kan het er mee te maken hebben dat het membraan nog wat soepeler moet worden?
Ik heb de klepjes van de membraan richting de cilinder gedaan zoals op de tekening.
Ik heb de ontsteking ongeveer 2mm van de brommer stand gezet, zou hier mee spelen nog verschil kunnen maken? Meer naar de brommer stand dus? Ik heb helaas te weinig tijd gevonden om hier wat uitgebreider mee te testen. Misschien kan ik morgen in m'n pauze nog even knutselen.
Het klinkt logisch in ieder geval, als de vonk net te laat is en hij krijgt een flinke slok benzine van de 15mm carburateur en spruitstuk dat ie ff zoiets heeft bekijk het maar.