• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos rijdt 5m dan lijkt het of die verzuipt

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
davevds1996
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:48
  • Citeer

Berichtdoor davevds1996 » 30 aug 2012 19:54

hallo.
ik heb een tomos waarvan ik de voetpakking vervangen heb en de koppaking maar nu start die nog gewoon en blijft ook gewoon stationair lopen maar geeft heel veel rook en na 5 meter valt die uit het lijkt dan alsof die verzuipt.
dat lijkt me vrij onlogisch want de afstelling is nog gewoon het zelfde als er voor.
ik heb de uitlaat er ook al onderuit gehaald en daar kwam heel veel zwarte oli/benzine denk ik uit
nou heb ik gehoord over uitlaat ontkolen en over de deo test maar hoe werkt dit want ik heb hier geen verstand van :@
setup;
brom kop
brom stand
achtertandwiel 22
vooortandwiel *standaard
orgineel brom uitlaat
top 52 op gps
Omhoog


Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 30 aug 2012 19:57

Waar komt de rook vandaan.
en als het uit de uitlaat komt. welke kleur is het?
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

davevds1996
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:48
  • Citeer

Berichtdoor davevds1996 » 30 aug 2012 20:17

Waar komt de rook vandaan.
en als het uit de uitlaat komt. welke kleur is het?
het is gewoon witte rook uit de uitlaat
setup;
brom kop
brom stand
achtertandwiel 22
vooortandwiel *standaard
orgineel brom uitlaat
top 52 op gps
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 30 aug 2012 21:01

vervang je krukaskeerring dan maar eens.
Omhoog

davevds1996
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:48
  • Citeer

Berichtdoor davevds1996 » 30 aug 2012 21:06

vervang je krukaskeerring dan maar eens.
Is dit moeilijk, en hoe kan dit gebeurt zijn want voordat ik mijn pakkingen vervangen heb was er niks aan de hand

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 30 aug 2012 21:14

witte rook is ATF olie wat in de verbranding komt, dit komt door een lekkende krukaskeerring en hier is gewoon een FAQ over geschreven.
Omhoog

davevds1996
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:48
  • Citeer

Berichtdoor davevds1996 » 31 aug 2012 17:42

welke moet ik dan hebben (welke zijn het best)
http://www.tomoshop.nl/catalog/keerring ... p-839.html of http://www.tomoshop.nl/catalog/keerring ... -1240.html
setup;
brom kop
brom stand
achtertandwiel 22
vooortandwiel *standaard
orgineel brom uitlaat
top 52 op gps
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 31 aug 2012 18:33

Geen idee hoe die keerring eruit ziet of welke het beste is.
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 31 aug 2012 18:42

Maakt eigenlijk niet veel uit.
verschil is dat de groene krukaskeeringen 2 veertjes hebben op de keering en het metalen plaatje precies in het midden zit
en de zwarte krukaskeeringen 1 veertje heeft en het metalen plaatje aan de buiten kant.

vind zelf dat je de zwarte kurkaskeeringen er makkelijker indrukt zonder dat ze verkeerd gaan zitten dan de groene.

EDIT

Groene setje heeft zo te zien wel een vtwkeering en het zwarte setje niet.

Vtwkeering is de grootste
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

davevds1996
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:48
  • Citeer

Berichtdoor davevds1996 » 31 aug 2012 20:49

Maakt eigenlijk niet veel uit.
verschil is dat de groene krukaskeeringen 2 veertjes hebben op de keering en het metalen plaatje precies in het midden zit
en de zwarte krukaskeeringen 1 veertje heeft en het metalen plaatje aan de buiten kant.

vind zelf dat je de zwarte kurkaskeeringen er makkelijker indrukt zonder dat ze verkeerd gaan zitten dan de groene.

EDIT

Groene setje heeft zo te zien wel een vtwkeering en het zwarte setje niet.

Vtwkeering is de grootste
Dus ik kan beste het groenne setje pakken ?
setup;
brom kop
brom stand
achtertandwiel 22
vooortandwiel *standaard
orgineel brom uitlaat
top 52 op gps
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 01 sep 2012 17:01

zwarte is ook goed. dat zou ik doen want die is goedkoper
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

davevds1996
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:48
  • Citeer

Berichtdoor davevds1996 » 01 sep 2012 17:13

Net nieuwe keeringen gehaald bij de brommerboer die zitten er in nou rijd die alleen als de shoke naar beneden staat, ongeveer 50meter en geeft nog steeds veel rook hoe kan dit ?

EDIT

nou is het als ik rij dan rijd die 20 meter dan lijkt het of die verzuipt dus dan zet ik de shoke weer naar beneden dan kan ik weer een stuk verder rijden dan is het het zelfde verhaal hij geeft nog steeds heel veel rook en komt nog steeds zwarte benzine uit de uitlaat volgens mij kan het geen olie uit het motorblok zelf zijn want die heb ik er nog even uitgelaaten omdat ik een proefrondje ging maken
Omhoog

Gebruikersavatar
boeat
Vaste forummer
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 aug 2012 22:47
Locatie: helmond
  • Citeer

Berichtdoor boeat » 01 sep 2012 23:51

en je weet zeker dat ze er goed inzitten?

heb je ook tussen de krukaskeerring en de koppeling het revetje/afstandsbus zitten?
zodat de koppeling niet tegen de keerring aan kan komen anders is de keerring na 50 meter weer stuk.

Dit staat niet in de FAQ was een mooie aanvulling voor de geweest.
ToMos a35, DeRbi SeNda, HoNda WaLLaRoo....!
VOLVO 850 T5
Omhoog

davevds1996
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:48
  • Citeer

Berichtdoor davevds1996 » 02 sep 2012 11:02

en je weet zeker dat ze er goed inzitten?

heb je ook tussen de krukaskeerring en de koppeling het revetje/afstandsbus zitten?
zodat de koppeling niet tegen de keerring aan kan komen anders is de keerring na 50 meter weer stuk.

Dit staat niet in de FAQ was een mooie aanvulling voor de geweest.
Ja dat heb ik gedaan en de keeringen zitten er goed op, maar het kan daar ook niet aan ligen dat er nog geen olie in het blok zit

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 03 sep 2012 10:01

Ik denk dat zo'n keerring ook gigantisch snel word 'opgevreten' zonder olie

Dan wordt het rubber echt snel droog en scheurt het.
Omhoog

davevds1996
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:48
  • Citeer

Berichtdoor davevds1996 » 03 sep 2012 17:12

maar de keeringen die ik er uit gehaald heb gehaald zagen er ook nog helemaal goed uit en die zagen er zeker niet lek uit, kan het ook aan de benzine/meng verhouding liggen ?
setup;
brom kop
brom stand
achtertandwiel 22
vooortandwiel *standaard
orgineel brom uitlaat
top 52 op gps
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 03 sep 2012 18:38

Wat is de kleur van je bougie?

Daaraan kun je je benzine/meng verhouding controleren.
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 03 sep 2012 18:38

Het word trouwens ook niet beter als je hem ff 1 minuutje stationair laat draaien ofzo?
Omhoog

C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 sep 2005 21:59
Locatie: ROTTERDAM
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 04 sep 2012 08:57

Hallo davevds ….

Ik heb je verhaal een paar maal gelezen. En ik heb een wat ander inzicht op jou verhaal.

Om kort te gaan. Ik concludeer uit een paar dingen dat je nog niet zo lang mee loopt. Wel, daar is niets mis mee. Ik ben ook begonnen en door vallen en opstaan wijzer geworden.

Ik doe het zo. Als ik ergens aan begin, dan verander ik maar één ding. [Dus als je je bijvoorbeeld met opvoeren bezig houdt, dan moet je aan een ding werken en niet aan 4 poorten tegelijk. Als het resultaat dan tegenvalt, dan weet je niet waar het aan ligt. Zo simpel is dat.]

En zo is het ook met jou probleem. Wat heb je verandert ?
Als je met het vervangen van je pakkingen ook nog wat anders gedaan heb, dan wordt het moeilijker.
Doch is het alleen die vervanging geweest, dan zit het probleem voor 90% daar.
Mogelijk heb je iets verkeerd gedaan met het terugplaatsen van het e.e.a.

Ik zou daar maar eens zoeken. En …… secuur en schoon werken.

(Gebruik je soms benzine die je zelf mengt met olie ?)

Als je rijdt en je moet je choke bij zetten om `m aan de praat te houden, dan krijgt hij te veel lucht. (Verzuipen doet hij niet als je niets aan je carburateur hebt gedaan.)

Ik denk eerder dat je carburateur of inlaat spruitstuk valse lucht trekt. [Zit je carb. wel goed aangeschoven op je spruitstuk ?

Of zit het rubberringetje er wel in ? (bij de flens.)]


Tot zover even mijn bijdrage en vriendelijk gegroet.
Keeshaven
Omhoog

Gebruikersavatar
boeat
Vaste forummer
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 aug 2012 22:47
Locatie: helmond
  • Citeer

Berichtdoor boeat » 06 sep 2012 00:04

spuit ff met deo of remrijniger op je inlaat en je bent save dan weet je het mocht je brommer uitvallendan trekt die valse lucht.
ToMos a35, DeRbi SeNda, HoNda WaLLaRoo....!
VOLVO 850 T5
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.