• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3553 berichten
  • Pagina 108 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • …
  • 178
  • Volgende
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 19 okt 2008 11:39

Ja, maar ik dacht dat de ori A3 tapeinden alleen aan de korte kant zijn.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

vinz0r
Vaste forummer

Berichtdoor vinz0r » 19 okt 2008 12:23

Ja, maar ik dacht dat de ori A3 tapeinden alleen aan de korte kant zijn.
o ok,demonteren lijkt me niet zo moeilijk dan 8)

dabear
Pindabrein

Berichtdoor dabear » 19 okt 2008 12:50

Mijn tomos houd in bij het optrekken. Het geluid komt overeen met het pruttellen/smoren op top. Ik heb veel aan mn tomos gedaan. Er zit nu een BOS imitatie uitlaat onder, Bromkop en bromzuiger heb ik eronder geplaatst. De carbarateur is gewoon hetzelfde gebleven dus een 14/9. Sproeiermaat op het moment is 62. De kleur van de bougie is koffie met melk bruin. Atw is 24 en het Vtw is 26. En mijn top is 42 km/h digitaal. Het luchtfilter is nog gewoon begrenst. alleen vraag ik mij af of het nut heeft om het slangetje eraf te halen? En zou het inhouden bij het optrekken kunnen veroorzaakt worden door een te grote sproeier ondanks dat de bougie goed van kleur is?

Mc. Sim
Diehard

Berichtdoor Mc. Sim » 19 okt 2008 12:59

Sproeier 62 is wel erg groot met alleen een andere uitlaat. Probeer eens sproeiers rond de 52, dan zou hij al veel beter moeten lopen. Dat slangetje uit je luchtfilter halen heeft geen nut qua prestaties dat hoeft pas wanneer je een grotere carb er op zet.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter

dabear
Pindabrein

Berichtdoor dabear » 19 okt 2008 13:06

Is 52 niet wat aan de kleine kant met een bromkop en bromzuiger? Want er zit niet alleen een andere uitlaat onder zoals ik al beschreef

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 19 okt 2008 13:16

Die bromkop en zuiger zullen niet om een veel grotere sproeier vragen. Sproeier 62 lijkt mij ook overdreven groot.

Maar sowieso kun je 52 proberen en dan verder afstellen :wink:

dabear
Pindabrein

Berichtdoor dabear » 19 okt 2008 13:18

Ik zal er straks even een andere sproeier onder steken en kijken hoe het rijdt. Eerst even nog bekomen van een avondje stappen :)

dabear
Pindabrein

Berichtdoor dabear » 19 okt 2008 16:35

Kleinere sproeier heeft inderdaad geholpen. Ik ben op sproeier 54 uitgekomen. 52 ging ook wel maar met 54 was het optrekken beter. Bedankt :)

vinz0r
Vaste forummer

Berichtdoor vinz0r » 20 okt 2008 16:46

hellowwww

ik heb een klein probleempje maar niet groot genoeg om er een topic over aan te maken..
als ik ffies gereden heb met mn a35 dan zit er tussen de cilinderkop en cilinder zelf wat olie,paar druppels maar.

nu heb ik laats zuigerveren etc vervangen dus de cilinder was er cpl af.
toen ik dat deed heb ik alle pakkingen vervangen dus daar zou t niet aan kunnen liggen.

ik heb zaterdag nog de kop eraf gehad om ff te kijken wat t nou kon zijn maar pakking etc zag er goed uit en hij was goed vastgedraait,kruislings.

iemand nog een idee wat t kan zijn?

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 20 okt 2008 18:06

Hoedanook lekt hij tussen kop en cilinder. Het kan zijn dat hij na het vastdraaien en rijden weer iets losser is gaan zitten. Dan moet je hem nog weer iets aandraaien. Dit heeft ookweer temaken met het feit dat de cilinderkop en cilinder uitzetten en er op die manier druk op de moertjes komt te staan.

Als de kop gevlakt is kan het zijn dat hij niet helemaal recht is en daardoor lekt. Anders kan het ook nog zo zijn dat je kop kromgetrokken is door verkeerd aandraaien.

(Of je pakking is tóch niet goed)

vinz0r
Vaste forummer

Berichtdoor vinz0r » 20 okt 2008 18:12

Hoedanook lekt hij tussen kop en cilinder. Het kan zijn dat hij na het vastdraaien en rijden weer iets losser is gaan zitten. Dan moet je hem nog weer iets aandraaien. Dit heeft ookweer temaken met het feit dat de cilinderkop en cilinder uitzetten en er op die manier druk op de moertjes komt te staan.

Als de kop gevlakt is kan het zijn dat hij niet helemaal recht is en daardoor lekt. Anders kan het ook nog zo zijn dat je kop kromgetrokken is door verkeerd aandraaien.

hie rheb ik wat aan.

ik ga van t weekend maar ffies kijken dan hoe alles eruit ziet,er zit nu een pakking tussen met zon stalen ring in t midden,is dat een goede of niet?

en op zich dat aandraaien is ook wel een optie,net als bij je auto als je je wiel hebt gewisseld,ff op moment zetten :wink:

TomosTuningWassenaar
Diehard
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 20 okt 2008 19:01

in princiepe zijn alle nieuwe pakkingen voor een 50cc gewoon goed. met stalen ring sluit beter af, heb ik zelf ook. Dus ja, die is goed.
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor

ArnoS
Pindabrein

Berichtdoor ArnoS » 22 okt 2008 15:43

Ik heb afgelopen weekend voor €60 een andere uitlaat laten monteren op m'n funtastic. Ze vertelden me dat ie 55 zou lopen, maar ik wou ff weten hoe hard ie echt zou gaan. Dus ging ik naar zo'n matrix bord in de buurt hier die je snelheid meet, maar daar staat op dat ie maar 47 gaat. Ik ben net ook naar die bromboer geweest om te vragen wat ze hiermee wouden gaan doen, omdat ik niet van plan ben om er €60 voor te gaan betalen. Ik heb dus gezegd dat ik m'n geld terug wil of dat ze er een andere uitlaat voor me onder moeten zetten. Ze hadden eerst ook al een Tecno CC voor me gekocht, maar die paste niet. Nu heb ik een andere uitlaat gezien voor een Funtastic op scootbike.nl. Kan iemand me vertellen hoe veel harder m'n brommert zal gaan als ik die er onder laat zetten?

Het gaat om deze uitlaat:
Afbeelding

Ik post hier trouwens omdat ik nog niet genoeg posts heb om in het uitlaten forum te posten en ik heb ook nog niks gevonden met de search.

Alvast bedankt.
Hoi

Mc. Sim
Diehard

Berichtdoor Mc. Sim » 22 okt 2008 16:01

Heb je een brom of snor? Als je een snorfiets hebt zal hij niet 55 gaan lopen met alleen een andere uitlaat. Als je een brommer hebt zal ie wel zo'n 55 lopen met die uitlaat op die foto.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter

ArnoS
Pindabrein

Berichtdoor ArnoS » 22 okt 2008 16:37

Ik heb een brommer. Vrijdag of zaterdag ga ik er heen en dan ga ik ff kijken hoeveel geld ik terug krijg van ze, en dan bestel ik die uitlaat wss. Harstikke bedankt :)
Hoi

Standhart16
Pindabrein

Berichtdoor Standhart16 » 23 okt 2008 14:14

Hallo,
Ik heb een tomos funtastic, die egwoon nog standaard is, en loopt dus 27 ong.
Hoeveel harder gaat ie als ik alleen een kleiner tandwiel erop zet? En wat is het maximale tandwiel wat ie kan hebben dan?

Greetz

BM91
Tomosforummer

Berichtdoor BM91 » 23 okt 2008 16:59

28 voor en 22 achter is het zwaarste maar dan houd je weining trekkracht over dus niet doen.
Je zou eerder je 31 (*standaard achter tandwiel) veranderen in 26 of 24 ofzo en dan ga je 40 ofzo maar je trekt wel langzamer op.
-×-65cc airsal - puch HD kop 15/15 - Mallossie E13 komt nog - 26/26 - Homoet-×-
_________________ATW 24 Top: 72,9 || ATW 26 Top: 65+/-

Thomazzi
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Thomazzi » 23 okt 2008 17:32

Dus: andere uitlaat monteren + achtertandwiel 28.
Het is even enige moeite om het achtertandwiel + uitlaat te monteren maar dan rijd ie sowieso 40.
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

vinz0r
Vaste forummer

Berichtdoor vinz0r » 23 okt 2008 20:44

hie rheb ik wat aan.

ik ga van t weekend maar ffies kijken dan hoe alles eruit ziet,er zit nu een pakking tussen met zon stalen ring in t midden,is dat een goede of niet?

en op zich dat aandraaien is ook wel een optie,net als bij je auto als je je wiel hebt gewisseld,ff op moment zetten :wink:
okeeeeeeee hij lekt dus nog steeds,is niet veel maar wel een paar druppels per rit van +/- 20 km.
ik was bij de bromboer geweest en die zei dat t normaal was :?

dan heb ik nog een vraag,de imbusbouten van mn carter zitten aardig vast,iemand een idee naast wd40 om ze los te krijgen zonder dat ik mn boutjes verneuk?

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 23 okt 2008 20:54

Aardig vast klinkt als niet genoeg moeite gedaan om ze los te draaien.

Probeer het moment eens groter te maken door je sleutel te verlengen.

Gesloten
  • Afdrukweergave
3553 berichten
  • Pagina 108 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109