• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

quadro e-start snor, nieuwe type. opvoer voorstel

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3 berichten • Pagina 1 van 1
tomos quadro
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomos quadro » 12 nov 2007 23:47

Alvast excuses als ik dit beter in't 'Het kleine opvoer/tune vragen topic' had gepost, en ik hoop dat ik m'n huiswerk goed heb gedaan ;)

Ik heb dus een quadro e-start snorfiets (is van m'n moeder), is vanaf 2001 (dus nieuwe type blok geloof ik, membraaninlaat bv.) Is echt helemaal standaard. Nu wil ik hem gaan opvoeren en ik heb onder andere ook naar de 'snelheidstabel' op dit forum gekeken.

Ik wil alle onderdelen bij scoots.nl (De Brommerhoek Vink) halen, kijken of ik mischien korting krijg.
Ik wil rond de 60 kunnen halen en een gewoon leuk kunnen optrekken.

Dit is wat ik zou willen kopen/doen:

- cilinder wil ik hetzelfde laten
-ontsteking ontgrenzen van snor naar brom.

- Cil.kop versneld 38mm (speedline) 49,95 euro
Dit om de snorcilinderkop te vervangen. Ik neem aan dat dit een brom cilinder kop is??
Afbeelding

- Carburateur 16/16mm. Dellorto 32.90 euro
(Enige die ze verkopen??)
Afbeelding

- Uitlaat Circuit krul model. (tecno) 33.50 euro + verloop stukje om te kunnen monteren
Afbeelding

- Spruitstuk onbegrenst - 7.75 euro
Ik heb hier gelezen dat je die ook zelf kunt ontgrenzen maar ik koop er liever 1 onbegrenst.
Afbeelding

- tandwielverhouding: voor 26, achter 22 - 13,35 euro
Klopt deze met deze setup??

- bougie 3,75
Welke warmtegraad kan ik het beste gebruiken??

- luchtfilter:
Ik moet sowieso een nieuw elementje kopen want deze is vervuild, als ik m'n orginele luchtfilter wil houden.
Deze kan ik dan ontgrenzen door het rubber slangetje uit de filter te halen. of ik koop:
Power-luchtfilter 59mm - 11.95 euro
Afbeelding

-powerbox: 14.75 euro
Eventueel zou ik deze ook willen halen aangezien er op't spruitstuk een aansluiting voor is. Ik heb gelezen dat dit bij een 50cc bromfiets niet veel zou uithalen en dat ik gewoon een moertje in de aansluiting kan draaien zodat de benzine er niet uitlekt.
Wat is julie mening hierover?
Afbeelding

Wat ik me ook afvraag is:

zit al de juiste sproeier in de 16/16 carb die ik wil gaan kopen?
klopt m'n tandwiel verhouding die ik wil gebruiken?
moet ik de uitlaatpakking vervangen (krijg ik die bij de uitlaat inbegrepen??)

Is de powerfilter het waard?
Ik heb namelijk gelezen dat hij meer vuil zou doorlaten dan een normale, dat het een tering herrie maakt....
maar ik heb ook gelezen dat je wel meer trekkracht krijgt... ...en dat het geluid toch wel mooi is, wat is julie mening?

Bij elkaar kost deze setup rond de 200 euro, als ik alles zou nemen.

Wat is julie mening over m'n setup en de prijzen? (liefst koop ik alles nieuw want het zijn toch allemaal slijtonderdelen)
Is trouwens alles ook goed te monteren of moet ik straks met een vijl/zaag/hamer etc aan de gang?
Is er verder nog iets dat mogelijk afgesteld moet worden (behalve stationair)?

Alvast bedankt voor de repliek!

Dit is iig. waar ik op kwam met het bestuderen van deze site :)
Als ik nog iets vergeten ben dan hoor ik het graag!

mvg.!

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 13 nov 2007 08:50

Alvast excuses als ik dit beter in't 'Het kleine opvoer/tune vragen topic' had gepost, en ik hoop dat ik m'n huiswerk goed heb gedaan ;)

Ik heb dus een quadro e-start snorfiets (is van m'n moeder), is vanaf 2001 (dus nieuwe type blok geloof ik, membraaninlaat bv.) Is echt helemaal standaard. Nu wil ik hem gaan opvoeren en ik heb onder andere ook naar de 'snelheidstabel' op dit forum gekeken.

Ik wil alle onderdelen bij scoots.nl (De Brommerhoek Vink) halen, kijken of ik mischien korting krijg.
Ik wil rond de 60 kunnen halen en een gewoon leuk kunnen optrekken.

Dit is wat ik zou willen kopen/doen:

- cilinder wil ik hetzelfde laten
-ontsteking ontgrenzen van snor naar brom.

- Cil.kop versneld 38mm (speedline) 49,95 euro
Dit om de snorcilinderkop te vervangen. Ik neem aan dat dit een brom cilinder kop is??
Afbeelding

- Carburateur 16/16mm. Dellorto 32.90 euro
(Enige die ze verkopen??)
Afbeelding

- Uitlaat Circuit krul model. (tecno) 33.50 euro + verloop stukje om te kunnen monteren
Afbeelding

- Spruitstuk onbegrenst - 7.75 euro
Ik heb hier gelezen dat je die ook zelf kunt ontgrenzen maar ik koop er liever 1 onbegrenst.
Afbeelding

- tandwielverhouding: voor 26, achter 22 - 13,35 euro > 26-26 of 26-28 vertanding, als je met 22 achter doet, trekt ie voor geen meter op
Klopt deze met deze setup??

- bougie 3,75
Welke warmtegraad kan ik het beste gebruiken?? > Warmtegraad 6-7 vooral beter met dit koude weer.

- luchtfilter:
Ik moet sowieso een nieuw elementje kopen want deze is vervuild, als ik m'n orginele luchtfilter wil houden.
Deze kan ik dan ontgrenzen door het rubber slangetje uit de filter te halen. of ik koop:
Power-luchtfilter 59mm - 11.95 euro > Powerfilter maakt verschrikkelijk veel geluid, top komt er niet door omhoog, gewoon oude luchtfilter behouden.
Afbeelding

-powerbox: 14.75 euro
Eventueel zou ik deze ook willen halen aangezien er op't spruitstuk een aansluiting voor is. Ik heb gelezen dat dit bij een 50cc bromfiets niet veel zou uithalen en dat ik gewoon een moertje in de aansluiting kan draaien zodat de benzine er niet uitlekt.
Wat is julie mening hierover?
Afbeelding

Wat ik me ook afvraag is:

zit al de juiste sproeier in de 16/16 carb die ik wil gaan kopen?
klopt m'n tandwiel verhouding die ik wil gebruiken? Nee, doe maar 26-26, of 26-28
moet ik de uitlaatpakking vervangen (krijg ik die bij de uitlaat inbegrepen??) > Ja die moet je vervangen, en nee, die krijg je niet inbegrepen bij je uitlaat.

Is de powerfilter het waard?
Ik heb namelijk gelezen dat hij meer vuil zou doorlaten dan een normale, dat het een tering herrie maakt....
maar ik heb ook gelezen dat je wel meer trekkracht krijgt... ...en dat het geluid toch wel mooi is, wat is julie mening? > Hij trekt misschien iets sneller op, maar veel nut heeft het niet

Bij elkaar kost deze setup rond de 200 euro, als ik alles zou nemen.

Wat is julie mening over m'n setup en de prijzen? (liefst koop ik alles nieuw want het zijn toch allemaal slijtonderdelen)
Is trouwens alles ook goed te monteren of moet ik straks met een vijl/zaag/hamer etc aan de gang? > Nee hoor, niet nodig.
Is er verder nog iets dat mogelijk afgesteld moet worden (behalve stationair)? > Ja, de goede sproeier erin doen, welke sproeier heb je er nu inzitten?

Alvast bedankt voor de repliek!

Dit is iig. waar ik op kwam met het bestuderen van deze site :)
Als ik nog iets vergeten ben dan hoor ik het graag!

mvg.!
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

YoGHuRT
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor YoGHuRT » 13 nov 2007 09:10

De bromkop is idd een bromkop ik heb hem namelijk ook daar vandaan, alleen best wel duur.

Maar voor de rest kan je daar vanalles halen. ze hebben ook gewoon 15/15 carb. maar dan moet je eff aan de balie vrage
Puch R.G.D. HD Kop
49,9 cc > zuiger met gaatje
T.W.V 26-33
Techno uitlaat
15/15 carb. > sproeier 64 > Powerfilter
41 km/h

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki