Ik gebruik het standaard luchtfilter (ontgrenst met zo'n twin air ding erin). Ik gebruik originele sproeiers inderdaad met het inc logo er op. de kleur van de bougie was inderdaad zwart. Ik ben nu terug gegaan naar een sproeier 60 (ook met inc logo), nu is de kleur van de bougie wel mooi koffie met melk. hij valt nogsteeds erg dood op lage toeren. Op top trekt die wel mooi door, hij rijdt nu bijna alsof je een auto hebt met een hele grote turbo. Het is heeeeel lang niks en dan opeens begint die door te trekken. Hij heeft bij het aankicken even witte rook, maar deze is echt na 20 seconden lopen weer weg... je zou zeggen atf olie in dat geval maar naar mijn idee zou die dan standaard moeten roken, niet alleen bij het starten.Gebruik je originele sproeiers met het inc logo erop of imitatie sproeiers zonder logo?
Wel luchtfilter gebruik je?
Hoe is de kleur van de bougie?
Als de rook echt wit is kan dat atf olie zijn die langs de krukas keerring lekt.
Zit er nog genoeg atf olie in het blokje?
Daarnaast wil ik ook melden dat het membraan van airsal wat erbij zat open bleef staan. Nu heb ik er een origineel membraan ingezet (met metalen klepje). Daarnaast was ook het 0,3 mm koppakking op waardoor er nu een standaaardkoppaking op zit. Maar volgens tomoshop moet dit niks tot weinig invloed hebben op de performance.Gebruik je originele sproeiers met het inc logo erop of imitatie sproeiers zonder logo?
Wel luchtfilter gebruik je?
Hoe is de kleur van de bougie?
Als de rook echt wit is kan dat atf olie zijn die langs de krukas keerring lekt.
Zit er nog genoeg atf olie in het blokje?
Ik gebruik een filter element van twin air: https://www.tomos-parts.nl/luchtfiltere ... 8fOaLp2rjC jaa ik vond het ook al klein, tomoshop raadt 66 aan ongeveer voor deze setup en iemand anders die ik ken met dezelfde setup zit rond de 70. Ik hoef volgens mij niet direct aan valse lucht te denken geloof ik met mijn sproeier, aangezien mn bougie nu wel een mooie kleur heeft en hij op deze sproeier momenteel ook op zn best loopt. Ik vermoed dan inderdaad ook dat het een kwestie is van te weinig lucht en vandaar dus ook de kleine sproeier. Ik ga binnenkort (want ik heb zelf het gereedschap niet) het luchtfilter aanpassen, zoals jij hebt gedaan in de hoop dat dit het probleem oplost en dat die dan ook misschien wat meer trekkracht gaat krijgen. Denk je dat het nog veel verschil gaat opleveren als ik naar een 0,3 mm koppakking (die ook bij de set hoorde maar op dat moment niet op voorraad was) ga ipv de 1 mm die ik er nu op heb?58 is idd wat klein voor een 15mm carb, begin safe met sproeier 64 met logo.
Welk filter element-schuim gebruik je....aangezogen lucht moet daar 2x door voordat het de carb in gaat.
Schuim had ik korter geknipt zodat de lucht er maar 1x door hoeft (minder weerstand), helaas geen foto van.
Schuim inkorten zodat het nog afsluit op dat losse schotje in het huis....rood eraf knippen.
Jaa zat ik ook al aan te denken (heb t nog nooit gedaan squish meten, maar kwam er al van alles over tegen). Deze kop zit inderdaad ook zo'n opstaand randje op, daarom vroeg ik mij ook af of t verschil gaat maken als ik naar een 0,3 mm alu pakking ga die officieel bij de set hoorde ipv de 1,0 mm ' standaard pakking' (heb totaal geen verstand of dit veel verschil gaat maken in koppel)Ik zou de squish eens meten want bij mijn 65cc Airsal met een 44mm DMP hd kopje was de squish veel te groot, heb dat opstaand randje helemaal weg gehaald van het kopje.
Gaat de brommer van ongeveer 3/4 naar vol gas nog wat harder lopen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast