Hallo,
Kijk al een tijdje rond op dit forum maar zal mij ook nog even voorstellen.
Ben Gerard, 26 jaar, woonachtig in het mooie Drenthe, en mag graag hobbyen :p
De meesten van jullie zijn waarschijnlijk begonnen met brommers sleutelen, bij lag dat net anders en begon ik met auto's. Een dure grap kan ik je vertellen.
Daarom dat ik nu ook bezig ben met het opknappen van een tomos snor fiets.
Al die kleine stukjes met de auto's....
Daar komt bij dat één gezinslid niet al te best meer te been is en fietsen te zwaar is, denken om je mede mens noemen ze dat toch?
Maar goed terug komend op de Tomos.
Kwam hem tegen voor een redelijke prijs zonder kenteken, wel met verzekering papieren etc.
Het frame was erg netjes alleen een beetje roest op de achterbrug.
Het blok daar in tegen bleek wat minder, bus in het inlaatspruitstuk beunhaas uitgeboord, keeringen lek, etc.
Na hier een tijdje mee bezig te zijn geweest kwam ik er al snel achter dat een nieuw blok+schouwing een dure bedoeling zou worden.
Tot dat ik voor een paar weken terug een opknap tomos a3 e-start met kenteken + een tomos voor onderdelen tegen kwam.
Helaas zit er aan dit frame wel wat werk dus zal deze gestraald en gespoten moeten worden.
Momenteel heb ik de motor met kabelboom op de A35 gezet om alles werkend te krijgen, teveel kroonsteentjes en verknipte draden, na een lange dag uitzoeken en solderen werkte mijn stuurschakelaars, verlichting en toeter het weer haha.
Ook de ronde koplamp vervangen voor een vierkante met spoilerkap en een km teller.
Ook was me opgevallen dat bij achter uit "rijden" de brommer schokte, dus carterpan los en wat ik toen zag
De eerste koppeling segment had totaal geen kurk meer en was momenteel bezig het metaal op te eten.
De vraagteken veer was verpulvert en had daarbij de tandwielen ook flink beschadigd.
Gelukkig had ik mijn oude blokje nog en precies de onderdelen die ik nodig was waren hier nog goed.
Het brommertje loopt dus weer, alleen stationair heeft hij wat moeite.
Foto's volgen.