Twee van de drie ophangpunten komen overeen, voor 1 moet je een flens/plaat maken om het gat te verplaatsen.
Het blok is in principe breder kwa bevestigingspunten van die op een a3 frame. Maar als je de carterdeksel aan de koppeling kant los maakt kan je op ophangpunten aan het blok smaller maken. Zo heeft het 4l blok op een batavus gezeten van fabrieks af.
De cilinder is om te wisselen, alleen heeft een at50 of 4l blok wel eens pen 10. Ook komende spoelpoorten in het carter niet helemaal overeen, deze kan je aanpassen.
Als je een AT50 of ATX blok pakt met kickstart heeft deze altijd 5 versnellingen, de vijf is een 'overdrive' als je met standaard configuratie rijdt. Is wel fijn als je lange afstanden rijdt.
Een kickstart blok heeft ook altijd pen 12, wat makkelijk is.
Je moet wel een achtertandwiel van 33 ofzo gaan rijden, omdat de tandwielverhoudingen in het blok anders zijn, maar dat is een kwestie van proberen.
Zorg dat de tandwielen in lijn staan met elkaar anders blijft de ketting eraf lopen of hij slijt heel snel.
Als laatste moet je zorgen dat het blok echt goed vast zit omdat die meer koppel heeft, ze staan er om bekend om bij de 4l de gaten in het frame ovaal te slaan als de bouten niet goed vast zitten...
Succss! En foto's plaatsen he.
[ Post made via Mobile Device ]