hallo,
ik zal even voorstellen, Ik ben Simon ben net 16 geworden en heb een leuke tomos op marktplaats gekocht.
nadat we hem had opgehaald bleek dat er een hoop mis mee was, hij liep wel goed enzo maar de elektra was niet helemaal in orde. zoals bijvoorbeeld draden die bijna de tandwielen raakten en veel te langen bouten. laten bleek ook dat de lak echt waardeloos was. de tomos was orgineel donkerblauw, en mattzwart overgespoten door de vorige eigennaar. er zat geen primer of zinc spray op en was ook niet voorbehandeld, duss schuren maar.
zo kocht ik hem...
als je hem zo op de foto ziet is ie best wel mooi
maar hij word nog veel mooier
ik heb besloten om dan toch maar weer mattzwart te spuiten, de achterbrug rood, de remankertjes rood en die maanvormige afstel dingen voor je achterwiel ook.
nadat we samen alles hadden opschuurd en in de
motip zincspray te hebben gezit stond/hing alles er zo bij
nadat ik vanmmidag een middagje heb lopen beunen in de schuur hing alles er zo bij
er zit dus al schot in,
de hele setup weet ik niet precies maar er zit zoiezo een
65cc airsal cinlinder met bijhoordende zuiger op
en een iets grotere sproeier op ( uiteraard )
moet binnenkort de laatste schroeven vervangen voor RVS en nog wat kleine delen regelen bij de brommertboer !!
tips zijn welkom
word vervolgd......
UPDATE
Het is al weer een poos geleden dat ik hier wat heb gepost, dit komt omdat ik erg druk was het sleutelelen aan mijn Tomos.
Nadat alles in de verf was gezet en in de blanke lak was gezet mog het resultaat er wezen, de matt zwarte verf is heel goed uitgekomen op de rode verf en de blanke lak.
bij de locale brommerboer heb zoon standaard verchroomde uitlaat gekocht, en één paar verchroomde 300 mm veeringen
ook heb ik nog vele andre onderdelen vervangen zoals de gashendels en de banden ook zijn nu alle bouten en moeren vervangen voor RVS vervangers, naja hoedanook genoeg gezeurd,..... de foto's
en deze