Hee mensen, ik heb vandaag het idee gekregen om mijn achterlicht te vervangen door led verlichting, en dan niet zo'n standaard lexus licht maar een zelf'geknutselde'.
Ook ben ik van plan om knipperlichten te maken (zitten er nu nog niet op) ook met led licht.
Het idee zou ook zijn om iets voor te doen met een soort angel eye idee maar daar ben ik nog niet over uit aangezien ik een vierkante lamp heb zonder kapje en dit wil ik graag zo houden.
Ontwerpen en meer info komt snel!
Ik wil alleen graag weten, wat vinden jullie ervan? iemand tips?
Groeten luuk
UPDATE 24-9
Hee mensen!
ik heb besloten om met het achterlicht te beginnen, met remlicht natuurlijk.
het idee is om mijn oude licht uit elkaar te halen, de plaat waar de lampjes enzo op vest zitten eruit te halen,
dan een plaatje van een bepaald materiaal uit te zagen van het zelfde formaat (ik denk dat het iets van een alu plaatje wordt.) dan in dat plaatje de gaten boren waar de LEDjes moeten komen.
Het kapje van mijn lamp had een soort van gare reflector die ik eraf heb moeten slopen anders kwam uit dat deel helemaal geen licht, de rechthoek binnen de zwarte lijnen was de plaats waar die zat
Ik dus een ontwerp gemaakt dat daarop aangepast is.
De rode puntjes moeten de gewone lichtjes voorstellen (niet zo felle LEDs)
en de zwarte de remlichtjes (de fellere LEDs)
Ik ga vandaag naar de winkel om inkopen te doen, jullie horen snel van me!
PS: tips, opmerkingen en verbeteringen altijd welkom!
Groeten, Luuk.
UPDATE 27-9
Hee!
Ik ben vandaag naar de electrawinkel geweest en heb een aantal felle en wat minder felle ledjes gehaald, beide 3 volt, de felle voor mijn remlicht.
Ik dacht goed bezig te zijn, ik vond een accu van precies twaalf volt (stond erop). Dus ik snel in mijn hoofd berekend 3volt x 4 leds=12 volt, precies! Ik had toen die ledjes 2 keer 4 ledjes in serie gezet en op de accu aangesloten, ze werkte!
Na een paar minuten proberen en doen stopt ineens de eerste rij ermee, ik ging kijken of er kortsluiting gemaakt werd ergens, maar nee, ik was er wel achtergekomen dat de draden van de leds echt heet waren geworden, ik heb nog een keer gekeken met de accu, nu wat op de draden drukkend (ik dacht misschien slecht gesoldeerd ergens), nog niks, toen ik daarna Alle leds met een 3 volt knoopbatterij ging controleren bleek dat er een led kapot was gegaan tijdens het testen, daarna gebeurde hetzelfde bij de andere serieschakeling.
Hoe kan dit, de accu was 12 volt en beide serieschakelingen ook????
Mvg luuk