Updates onderaan
Goedendag Tomos Forum,
Mijn naam is Skimo en ik werd in 2010 de trotse eigenaar van deze Tomos Standard van het bouwjaar 2007:
Ik heb zo ongeveer 2 weken gereden, totdat één van de achterveren afbrak. Ik heb deze toen vervangen met 280mm chrome schokbrekers.
Ik vond 25 km/u hard genoeg, totdat ik iedere keer door wielrenners werd ingehaald. Het werd toen tijd voor een std. snel uitlaat:
Hij reed ongeveer 35 km/h en trok minder hard op dan met de standaard uitlaat. Vrijwel meteen na de eerste testrit heb ik een dmp 50cc HD kop en achtertandwiel 28 besteld. Ik heb geen foto's hiervan, maar hij reed ~47 op de tomos teller.
Ik heb heel lang met die setup gereden, totdat 2 weken geleden de moeren in het achtertandwiel losschoten en mijn achterbrug beschadigde. Ik besloot toen om hem helemaal uit elkaar te halen om dingen schoon te maken en roestige delen te spuiten.
Zo ligt de Tomos er nu bij:
Airsal 65cc en 70cc athena puch HD kop.
Carterkap geschuurd, wordt deze week gepolijst.
Ik ga deze setup rijden:
65cc airsal
70cc athena puch HD kop
Atw 28
14/9 carb
9mm spruitstuk
Std snel uitlaat, of snor uitlaat als de andere overtoeren draait.
Ik wacht nu op een nieuw achterspatbord en nieuwe zuigerveren, er was eentje gebroken. Als ik de onderdelen binnen heb en de carterkappen gepolijst zijn zet ik hem weer in elkaar.
UPDATE 16-7-2011
Wegens mooie zomerse dagen zoals deze heb ik niks kunnen doen afgelopen 2 dagen.
Roestige delen van het frame gespoten:
Voetsteunhouder in de grondverf hangend aan mijn mooie spuitkabine:
Carterkap half geschuurd:
Update 29-7-2011
Tomos staat er nu zo bij:
Hij is nog niet helemaal klaar, ik wacht nog op een grotere carburateur.
Groetjes,
Skimo