Pagina 1 van 2

Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 15:11
door Wolf1993
Ik wil het aantal toeren flink naar beneden halen, setup nu:

stand cil-hd kop
brom zuiger
ontsteking brom
spruitstuk ontgrenst en uitgevijld
polini race membraan
standaard carb
sproeier 51
Twv 26-28

Snelheid: rond de 50

Hoe kan ik er makkelijk voor zorgen dat het aantal toeren naar beneden gaat zonder al te veel geld te hoeven uitgeven?
Gaat met een bullet uitlaat het aantal toeren op top naar beneden? ik bedoel word dat omgezet in hogere top?

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 15:12
door 2pac
techno krul en atw 22

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 15:14
door Wolf1993
dan rij ik gelijk 60+ of niet?

En atw 26 en bullet? kan dat ook of heb ik dan nog steeds last van heel veel toeren?
iemand enig idee anders is de winkel straks weer dicht :P

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 17:25
door tomos
kleiner atw

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 17:51
door Ricker
Je toeren gaan alleen omlaag met een kleiner ATW of groter VTW. Anders is niet mogelijk, denk maar na. Met een uitlaat verander je niks aan de mechaniek van de motor.

Enige optie is dus bovenstaande. Ik vond 26-28 ook te hoogtoerig. Dus ik heb er 26-24 op gezet wat echt veel relaxter rijdt. De toeren die je normaal op 38/40kmh heb, heb je met 26-24 pas bij 45/46kmh. Je rijdt dus ook een stuk zuiniger.

Om de snelheid te beperken heb ik ipv een std-snel uitlaat een bromuitlaat eronder gezet. Met de std-snel uitlaat ging ik rond de 60 op de teller, maar met de bromuitlaat hooguit 52.

De bromuitlaat heeft meer kracht onderin te toeren, dus trekt sneller op dan een std-snel. (spreek uit ervaring, je merkt het best wel). Kwa optrekken merk ik weinig verschil tussen 26-28 + std snel en 26-24 + bromuitlaat.

Dus bromuitlaat + atw 24 raad ik aan.

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 18:15
door Pascal
Je toeren gaan alleen omlaag met een kleiner ATW of groter VTW. Anders is niet mogelijk, denk maar na. Met een uitlaat verander je niks aan de mechaniek van de motor.
Is dat zo ja?
En ik altijd maar denken dat een expansie uitlaat er voor zorgde dat de cilinder meer en sneller zijn uitlaatgassen kwijt kon, waardoor hij meer toeren ging draaien.
Beter houdt de topicstarter gewoon zijn standaard uitlaatje, want met elke expansie uitlaat zal je sneller gaan. Een ander achtertandwieltje kan wel gewoon prima. Een 24 achter is helemaal mooi.

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 18:24
door Ricker
Je toeren gaan alleen omlaag met een kleiner ATW of groter VTW. Anders is niet mogelijk, denk maar na. Met een uitlaat verander je niks aan de mechaniek van de motor.
Is dat zo ja?
En ik altijd maar denken dat een expansie uitlaat er voor zorgde dat de cilinder meer en sneller zijn uitlaatgassen kwijt kon, waardoor hij meer toeren ging draaien.
Beter houdt de topicstarter gewoon zijn standaard uitlaatje, want met elke expansie uitlaat zal je sneller gaan. Een ander achtertandwieltje kan wel gewoon prima. Een 24 achter is helemaal mooi.
Je zal door een expansie uitlaat een hogere snelheid kunnen bereiken ja, dan worden de toeren natuurlijk hoger. Het is niet zo dat je zuiger sneller op en neer gaat maar je wiel niet. Je zuiger zit gewoon eigenlijk direct verbonden met je achterwiel als je rijdt.

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 18:46
door 2pac
dan rij ik gelijk 60+ of niet?

En atw 26 en bullet? kan dat ook of heb ik dan nog steeds last van heel veel toeren?
iemand enig idee anders is de winkel straks weer dicht :P
bullet is hoogtoerig
techno krul trekt hard op

dus je trekt hard op compenseer je met die atw22

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 22:09
door brombertje
Je moet ook de uitlaat kiezen die het best bij de cilinder past qua toerenbereik. Een homoet doet minder op een standaard cilinder dan een 50 snel, om het zo maar te zeggen. Tecno krul doet het lekker op standaard cilinder. Met kleiner atw zal je dan ook een stuk sneller gaan omdat je in het toerenbereik van de cilinder en uitlaat blijft met het toerental van de motor, en je heb genoeg koppel om harder te gaan met de kleinere achtertandwiel. Ik vind persoonlijk een terugloper erg lekker, en die geeft bij mij van 30 t/m 65 km/u een flinke trekkracht met mijn cilinder en achtertandwiel 22.

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 22:20
door Alex..
Atw 24

op slot

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 22:38
door Wolf1993
okee ik weet genoeg maar wil er even bij zegegnm ik rijd nu al 57 op die borden langs de weg...met 26-28 en standaard carb :lol:

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 22:48
door brombertje
Welke uitlaat heb je nu dan?

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 22:51
door 2pac
Je moet ook de uitlaat kiezen die het best bij de cilinder past qua toerenbereik. Een homoet doet minder op een standaard cilinder dan een 50 snel, om het zo maar te zeggen. Tecno krul doet het lekker op standaard cilinder. Met kleiner atw zal je dan ook een stuk sneller gaan omdat je in het toerenbereik van de cilinder en uitlaat blijft met het toerental van de motor, en je heb genoeg koppel om harder te gaan met de kleinere achtertandwiel. Ik vind persoonlijk een terugloper erg lekker, en die geeft bij mij van 30 t/m 65 km/u een flinke trekkracht met mijn cilinder en achtertandwiel 22.

Geloof ik niks van zal hooguit 40 45 halen

Re: Veel toeren

Geplaatst: 08 jun 2011 23:01
door brombertje
Ik haalde met standaard snel, standaard brom carb en spruitstuk, standaard filter en iets groter gemaakte uitlaatpoort 60 met atw 22. Geen HD kop ofzo, maar beetje afgevlakte bromkop. Met een vrij gare oude cilinder, die al helemaal zwart werd naast de zuiger, en in de cilinder. Die was dus echt versleten.

Met hd kop, en goede zuiger/veren en standaard snel zit je al snel op de 55+ met atw 24 of 22. De A55 cilinder die ik van jou hebt (2pac), trekt ook al goed door naar de 65 op digiteller met de tecnigas.

57 km/u met bijna bromsetup, hd kop en atw 28 vind ik echt vrij snel hoor. Beter zelf met gps testen. Valt soms zwaar tegen.

Re: Veel toeren

Geplaatst: 09 jun 2011 08:22
door Wolf1993


Geloof ik niks van zal hooguit 40 45 halen
dan geloof je niet :P GPS:51,2 km/h

Re: Veel toeren

Geplaatst: 09 jun 2011 13:01
door brombertje
51...57....lijkt op elkaar. :P Valt tegen hè.

Re: Veel toeren

Geplaatst: 09 jun 2011 14:15
door Wolf1993
51...57....lijkt op elkaar. :P Valt tegen hè.
Nou kvind 51 nette snelheid hoor :) heb trouwens net bullet geprobeerd, nu trekt hij beter door van 1e naar 2e versnelling en snelheid is mis 2 km/h harder.
De trekkracht is alleen maar meer vanuit stilstand.

Re: Veel toeren

Geplaatst: 09 jun 2011 14:48
door brombertje
Bullet is idd een van de snelste en beste van de tecno uitlaten. Sowieso veel beter dan standaard snel.
Alleen veel meer geluid, ik vind daarom een tecnigas next r ook zo lekker, die maakt niet zo heel veel geluid.

Re: Veel toeren

Geplaatst: 09 jun 2011 14:49
door Wolf1993
Bullet is idd een van de snelste en beste van de tecno uitlaten. Sowieso veel beter dan standaard snel.
Ik rij er anders niet snelelr mee dan met standaard snel :lol:
Wel zijn de toeren op top minder en loopt hij soepeler, minpunt blijft bij mij het geluid elke popo die langs rijd neemt je gelijk mee voor rollerbank controle :shock:
Hoeveel zou ik ongeveer op rollerbank rijden als ik op analoge teller ong 53 rijd

Re: Veel toeren

Geplaatst: 09 jun 2011 14:51
door Alex..
niets