Benodigdheden:
-Platte schroevendraaier
-Kraspen (met een goed scherpe punt)
-Sleuteltje 7
-Kolomboormachine
-Boor 14mm en 15mm
-Gasbrander
-Sleutelvijlen
-Tap M5
Tijd: 1 uur als je goede scherpe boren hebt, en geen fouten maakt met de gasbrander
Ik was 2 uur tijd door het vele vijlen wat moest gebeuren, door een botte boor.
Lees ook even deze FAQ:viewtopic.php?f=58&t=13332
Eerst haal je alles van de carburateur af, met een schroevendraaier en sleuteltje 7
Dan krijg je dit
Alleen dan moet de venturi nog uit de carburateur vandaan.
Dit doe je door de carburateur te verhitten op het buisje waar normaal de sproeier ingeschroefd zit. Niet het uiteinde verwarmen! En dan met een kraspen de venturi eruit duwen.
De venturi, deze moet er uit
Gasbrander en kraspen
De venturi uit de carburateur vandaan.
Carburateur zonder venturi
Stel je verwarmt het uiteinde van het buisje waar de sproeier in hoort toch per ongeluk, dan krijg je zoiets.
En dan moet je even nieuw schroefdraad tappen.
Voor de rest geeft het geen nadelige gevolgen, zoals te zien is op de foto's hieronder (ik heb ook de bobbel weg gevijld.)
Dan klem je de carburateur in de kolomboormachine met de luchtkant naar beneden, en boor je eerst met boor 14 door heel de carburateur heen, en dan met boor 15.
Dan krijg je dit
(en dit als je boor erg bot is :S, dus een tip pak een goed geslepen boor! dit scheelt je veel vijlen)
Dan moet je alle bramen weg vijlen, die bij het spruitstuk heb ik laten zitten, want deze beïnvloed de stroming niet nadelig.
Ook heb ik met een schuurpapiertje de binnenkant goed vlak gemaakt. Korrel 600 heb ik gebruikt.
En dan plaats je ook de venturi terug.
Wel alles goed schoon blazen!!!! Want je wilt geen stukje aluminium in je cilinder!
Het choke plaatje komt heel dicht op het gat te zitten van de lucht toevoer, dus hier heb ik ook een beetje een schuin randje aan gevijld.
En dan alles weer op de carburateur monteren, en klaar is kees.
Ik weet nog niet hoeveel het aan prestatie winst oplevert.
En ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele nadelige gevolgen.
Voor vragen stuur een PM