• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Streetmate (Eind 2003) A52 blok??

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Marctraider
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 sep 2007 09:37
Locatie: Gouda
  • Citeer

Berichtdoor Marctraider » 22 mei 2008 09:07

Ik heb een Tomos Streetmate (Eind 2003) met een A52 blok. Nou lees ik verschillende dingen dat deze de oude A5 en A35 carters hebben etc... of iets dergerlijks.

Het staat aan de rechterkant tussen de overgang van het blok naar de cilinder. Wat ik heb:

Carburateur PHVA carburateur. (Redelijk nieuw? Nieuwer dan de oude op de standaard Revivals.
Gewoon de nieuwste cilinder die de Funtastic/Streetmate/RevivalTS hebben. (Want er gaat geen normale A35 uitlaat op)
Carter: 2-versnellingsbak. Is niet van hard metaal gemaakt maar van een licht stof (Kleur grijzig)
Ik heb ook gewoon elektrische start?!
Elektrische ontsteking.

Dus ik snap het niet helemaal volgens mij heb ik gewoon de nieuwste dingen? En ik heb nu 5000KM gereden en ik heb nog nooit problemen gehad dat er iets kapot is gegaan (Ik doe regelmatig de onderhoudsbeurtjes. En ik hoor zo vaak dat er problemen zijn met de nieuwe tomossen met het A55 blok. Je zou zeggen A52 is een voorganger die zou meer een testversie moeten zijn?

Please clarify.
Pimped up Tomos Streetmate user :)

Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||
Omhoog


Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 22 mei 2008 09:18

Heb je zelf een ander carter eropgemaakt ofzo? Streetmate wordt standaard gewoon gemaakt met A55 blok en toebehoren, net als de Revival TS en Funtastic zoals je idd al zegt.
En wat betreft het A52 blok, is om het even snel omvattend te zeggen het kleine broertje van het A55 blok, heeft wel grotere spoelers op het carter (Evenals A55, niet zoals de meeste A5 blokken).

Maargoed als anderen veel problemen hebben met hun brommer wilt niet zeggen dat jij dat ook moet hebben he.
Heb je je Streetmate btw nieuw gekocht, ben jij de eerste eigenaar?

Maargoed als ik het zo lees met carburateur, e-start etc. heb je gewoon een A55 blok...
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

Gebruikersavatar
Marctraider
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 sep 2007 09:37
Locatie: Gouda
  • Citeer

Berichtdoor Marctraider » 22 mei 2008 10:14

Nee ben niet de eerste eigenaar. Toen ik hem kochtte was hij nog betrekkelijk nieuw (750km gelopen ong.)
Niet dat je daar op moet vertrouwen maar het was wel deels te zien (Niet alleen het uiterlijk) maar de onderdelen.

Ik heb wel altijd het gevoel gehad dat ik een soort beta/test versie heb gehad want dit waren een van de eerste streetmates die uit kwamen.Maar welk onderdeel zou dan vervangen moeten zijn? Het blok of de cilinder?

Wat ook zo is is dat in 2003 en 2004 nog revivals werden verkocht met een oud type blok. ook zie je op internet die fotos van de streetmate met een hele andere uitlaat + cilinder. (Amerikaans plaatje?)

Misschien dat hij aan het begin gelijk niet goed werkte en hebben ze er een ander blok onder gezet ofzo?

Maar als er A52 op de carter staat dan zal het wel een A52 zijn zeker? Weet jij het verschil tussen de A52 en A55?
Pimped up Tomos Streetmate user :)

Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 22 mei 2008 11:55

Ja, op A55 zit altijd een carburateur met gasnaald (PHVA geloof ik), en zit een cilinder met koelribben die dichter bij elkaar zitten en de uitlaatpoort zit onder een andere hoek. En de cilinder die erop zit heeft geen membraaninlaat ( :? ) en dus een spruitstuk voor inschuifcarburateurs. Voor de rest is de opbouw van het carter etc vrijwel of misschien zelfs exact hetzelfde, dat weet ik niet precies.

Ook wordt beweerd vanuit de fabriek dat een A55 blok 50% meer vermogen zou moeten bezitten ten opzichte van andere tomos blokken, echter beschouw ik dit als een fabeltje omdat er simpelweg een limiet is aan het vermogen voor een bromfiets in Nederland en hier zat tomos al aan met de A5 serie blokken. Misschien zijn de cartervertandingen wel anders bij A55 dan bij A5 en doelen ze daarop met die uitspraak, dat weet ik niet...
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.