Veel nieuwe mensen zullen waarschijnlijk ook tobben met het sneller maken van die nieuwe tomossies.
Wat ik heb gedaan om hem sneller te laten lopen:
- Achtertandwiel vervangen van (ongeveer) 36 naar 24. Hierdoor trekt ie wel een stuk minder snel op. Maar daar kom ik zo op terug.
- Benzine/Luchtverhouding heb ik wat omhoog gedaan, ik heb nu sproeier 58 in combinatie met een groter luchtfilterinlaat. Het buisje eruit gehaalt, en het uiteinde van de luchtfilter wat vergroot, zodat het overeenkomt met de sproeier en dat het mengsel juist is. (Bougie elektrode is mooi koffie Bruin, en een zwart vettig randje om de bougie. Dus smering genoeg

- Elektrische onsteking grondplaat heb ik verdraaid naar Brommerstand. Dit heeft wel iets geholpen met het vermogen. Hoe je dit kan doen staat in de FAQ.
- Banden goed opgepompt

- Binnenkort ga ik het spruitstuk ontgrenzen kijken of dat wat helpt.
Ik haal nu ong. een top van 43KM/u. Dus als je acceleratie minder belangrijk vind dan topsnelheid kan je eens proberen wat ik heb gedaan. Het is best simpel eigenlijk de manier waarop. Maar ik heb zelf talloze ideeen in mijn kop gehaald andere uitlaat (Wat niet gaat werken, tenzij je gaat omlassen) etc... terwijl het eigenlijk zo voor de hand ligt. En als je topsnelheid/acceleratie een beetje wilt balanceren kan je voor Achtertandwiel 26 tot 31 proberen. Misschien ligt je top dan net op de 40KM/u.
Hier zijn wat specificaties van de Tomos Streetmate voor zowel brommer als snor. (Werkelijk gebruikte onderdelen kunnen verschillen, kan bij fabricage zijn veranderd om de tomos beter te laten lopen)
50cc cilinder
A55 Tomos Motorblok
Standaard S-bocht uitlaat
Carburateur SHA nogwat.
Type Snor Brom
Bougie 6 8 (Lange Schacht)
Sproeier 53 55 (Van die Brede)
VTW 26 26
ATW 37 31
Hoop dat iemand wat aan deze informatie heeft. Het merendeel geld ook voor de Revival TS (Snor).
Wil je je tomos echt harder laten lopen, dan moet je zoeken naar iemand die een brommeruitlaat heeft die een tomos met een A55 blok heeft. De youngster, funtastic, revival TS<---, en de streetmate zover ik weet.
Wie nog tips aan mij heeft om mijne wat meer kracht te geven zonder al te veel geld (Liefst bijna niks) kan je ook reageren