een 15 cabr heeft nie veel zin op een snor
de cil inlaat ofzo was klein dan moet je een brom cilinder erop legge dan heeft et pas veel zin nu rijd je zelfde snelheid aleen meer trekkracht.
teminste daar had ik last van 15 cabr hielp nix aan snelheid

Een bromcilinder ziet die er van de buitenkant ook anders uit??
Nee, alleen de inlaat van het membraan is wat groter.
@ mmaikel en Robin: Wat jullie beweren is onzin. Ik heb hierover al eens gecorrespondeerd met Tomos Nederland. Alle A5 blokken en cilinders zijn nu hetzelfde qua inlaat. Er is GEEN verschil meer tussen snor en bromcilinders. Alleen bij een snor zetten ze er een
dichte zuiger in en bij een brom eentje
met sleuven bij de inlaatzijde. Ik heb zo'n snorblokje omgebouwd naar brom en heb dat advies gebruikt. Tevens de begrenzingen eruit gepeuterd en standaard 14/12 dellortho gemonteerd. De Tomos loopt nu origineel met standaard snelle sigaar rond de 60 km/uur. Op een snorfiets heb je een snelheidswinst van ongeveer 4-5 kilometer per uur als je een sleuvenzuiger gebruikt. Vaak is deze ook nog goedkoper dan een dichte.
Er is in het verleden wel een cilinder geweest die achter de membraaminlaat wat dieper was, maar dat was het overgangsmodel (A35).