• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

15mm carb op een Snor

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Jasper11
Vaste forummer
Berichten: 219
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:16
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor Jasper11 » 03 mar 2007 09:27

Heeft het erg veel nut om een 15mm op een tomos snor te zetten met enkel een Std-Snel uitlaat???
Welk sproeiertje moet er ongeveer in, vriend van me heeft een 68 erin... dit lijkt me een beetje aan de grote kant ofniet?
Ik weet hier is al 1 topic over maar hij heeft andere set-up..
Omhoog


Orio_fout
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jan 2007 18:43
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Orio_fout » 03 mar 2007 10:16

Je moet wel je spruitstuk ontgrenzen. Hierna is die 12 mm. (Zie tutorial)
Ik zou ook eerst het slangetje uit je luchtfilter halen als je tenminste die gaat gebruiken.
Anders merk je niets van de 15 mm carb. De sproeier is te groot, denk ik.
Even uitproberen welke de beste is.
Als je dit een beetje doorleest weet je wel welke maat je ongeveer moet halen:
viewtopic.php?t=1890&postdays=0&postord ... r&start=80
Omhoog

mmaikel
Tomosforummer
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:20
  • Citeer

Berichtdoor mmaikel » 03 mar 2007 14:58

een 15 cabr heeft nie veel zin op een snor de cil inlaat ofzo was klein dan moet je een brom cilinder erop legge dan heeft et pas veel zin nu rijd je zelfde snelheid aleen meer trekkracht.
teminste daar had ik last van 15 cabr hielp nix aan snelheid ;)
Omhoog

Gebruikersavatar
Jasper11
Vaste forummer
Berichten: 219
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:16
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor Jasper11 » 04 mar 2007 10:08

Een bromcilinder ziet die er vn de buitenkant ook anders uit?? :oops:
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 04 mar 2007 16:20

Een bromcilinder ziet die er vn de buitenkant ook anders uit?? :oops:
Nee, alleen de inlaat van het membraan is wat groter.
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 04 mar 2007 16:32

Wat wil je eigenlijk bereiken? Hoe hard wil je ongeveer rijden?
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9684
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 04 mar 2007 17:37

een 15 cabr heeft nie veel zin op een snor de cil inlaat ofzo was klein dan moet je een brom cilinder erop legge dan heeft et pas veel zin nu rijd je zelfde snelheid aleen meer trekkracht.
teminste daar had ik last van 15 cabr hielp nix aan snelheid ;)
Een bromcilinder ziet die er van de buitenkant ook anders uit??
Nee, alleen de inlaat van het membraan is wat groter.
@ mmaikel en Robin: Wat jullie beweren is onzin. Ik heb hierover al eens gecorrespondeerd met Tomos Nederland. Alle A5 blokken en cilinders zijn nu hetzelfde qua inlaat. Er is GEEN verschil meer tussen snor en bromcilinders. Alleen bij een snor zetten ze er een dichte zuiger in en bij een brom eentje met sleuven bij de inlaatzijde. Ik heb zo'n snorblokje omgebouwd naar brom en heb dat advies gebruikt. Tevens de begrenzingen eruit gepeuterd en standaard 14/12 dellortho gemonteerd. De Tomos loopt nu origineel met standaard snelle sigaar rond de 60 km/uur. Op een snorfiets heb je een snelheidswinst van ongeveer 4-5 kilometer per uur als je een sleuvenzuiger gebruikt. Vaak is deze ook nog goedkoper dan een dichte. :P

Er is in het verleden wel een cilinder geweest die achter de membraaminlaat wat dieper was, maar dat was het overgangsmodel (A35).
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Jasper11
Vaste forummer
Berichten: 219
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:16
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor Jasper11 » 04 mar 2007 17:37

ongeveer 45km/h...
ik rijdt nu 35 met ontgrensd luchtfilter en bromuitlaat...
IK leg er binnekort een 24T tandwiel onder en dan wil ik nog een 15/15 carb
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 04 mar 2007 20:06

Ik zou dan een 24 tands achtertandwiel kopen. En om het af te maken kun je je 14/9 ook uitboren naar 14/12 (aan de aanzuigkant). Wel oppassen dat je het koperen busje in de aanzuigbuis niet kapot boort..
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 04 mar 2007 20:52

Er is in het verleden wel een cilinder geweest die achter de membraaminlaat wat dieper was, maar dat was het overgangsmodel (A35).
Ja die zal ik vast wel bedoelen, wat is een overgangsmodel?
De inlaat ruimte was juist toen groter. Ik neem ook aan dat dat zorgt voor een snellere / vollere spoeling.
Brommer rijd beter maar alles nog niet opgelost.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9684
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 04 mar 2007 21:10

Het kan best zijn dat de ruimte achter het membraam groter was bij dat vorige model, maar daar zijn ze op terug gekomen sinds de schuine spruitstukken worden gemonteerd. Eigenlijk neemt deze nu de functie over van die ruimte voor je inlaatpoort.

Met de verbeterde membramen is de vullingsgraad ook omhoog gegaan. Je wil toch alle mengsel in je verbrandingskamer hebben of wil je dat net achter het membraam? Ik neem aan het eerste, want daarmee rijdt je Tomos.

't Is gewoon een ouder type cilinder, maar met de poorten maakt het niet zoveel meer uit. Die zijn allemaal evengroot.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.