Uiterlijk:
Zelfbouw frame
Pro-grip cross handvatten
Killswitch
Sneller dan snel snelgas
Tomos velgen
Stage6 Temp + Toerenteller
Iris Ketting
Alles is rood afgewerkt, Ontsteking, killswitch, handvatten, benzineslang e.d
Updates vanaf nu BOVENAAN!
17-08-09
Nog wat laatste plaatjes van het afgemaakte frame voordat het blok eronder komt.
Blok komen nog nieuwe tapeindes in, en heel mischien als ik vrij kan krijgen van mijn werk begin ik met een nieuwe set carters en komt daar gewoon m8 draad in.
Hierzo foto's:
Frame:
Kabel weg gewerkt (natuurlijk voor meerdere kabels gedaan)
Zodra ik meer heb, horen jullie het.
Dennis
05/08/2009
Zwart Gevalletje:
Tussenstand?
Nieuwe middencarterpakking nodig
Koppeling erin bouwen
Koelreservoir monteren
Tank aflassen
Nieuw snelgas setje monteren
Draden Killswitch doortrekken
Digitale Teller aansluiten
Nieuwe Cilinderkop monteren
Js-tuning accu'tje monteren
Aantrappen die hap.
In andere woorden? Genemuiden komt helemaal goed .
29-06-09
Begonnen met een cockpitje:
21-06-2009
Shine, Shine, Shine!
Lakje gedaan vandaag . Verdomd mooi geworden voor zomaar uit de spuitbus.
17-06-2009
Jubbega ging niet lekker, dit kwam door een te vroeg aangrijpende koppeling waardoor ik geen vermogen onderin had, trekveren was de avond ervoor kapot gelopen, dus std kopp met ingekorte veren moest het doen. Niet dus....
Ook trok mn pakking van mn cilinderkop kapot, en kwam er dus water van het koelingsysteem mn cilinder in, meteen al mn koelwater verbrand dus. Helaas niet kunnen rijden maarja shit happens.
Zo, na problemen op jubbega maar damwoude overgeslagen om het gebeuren goed te krijgen.
Sprinter in 2 bakken, staat nu zo uit elkaar in de garage voor de weder opbouw. Frame staat in de primer, wordt dit weekend matzwart gespoten.
Koppeling binnen, de welbekende sprint koppeling. Past na dit weekend ook.
Dan weer rustig in elkaar zetten, Cilinderkop opnieuw maken en minder diep de cilinder in laten vallen. 29 augustus is damwoude, en dan moet er onder de 10 gereden worden.
Foto's:
Prijzig laatje:
Koppeling:
Voering:
Koppeling is gewoon sterk, geen gefrummel aan de voering te voelen, al een paar keer geprobeerd een nagel tussen te steken, lukt pertinent niet.
22-05-2009
Zo, terug van een teleurstellend jubbega. Nou eigenlijk ook weer niet, want de brommer liep pas de nacht ervoor om half 2 snachts, Trekveren koppeling knalde die verdomd snel kapot. Toen mn schoolbrommer koppeling erin gezet met ingekorte koppelingsveer... resultaat? Nog een geownde koppeling op jubbega en geen vermogen onderin. Helaas dus geen tijden kunnen neerzetten, voor damwoude wordt het geheel dus gewoon degelijk in elkaar gezet en niet 2 dagen van te voren in mekaar geflanst.
Ongeveer een huldige 10 minuten geleden heeft het blokje zn eerste plofjes eindelijk gegeven.
Jubbega ik kom eraan hoeur!
16-05-09
Zo, ongeveer 96% af ongeveer.
Morgen nog opvulplaat ertussen, komt een 3,2mm plaat tussen, hierdoor komt de cilinder 1,2mm hoger dan normaal waardoor de poorten met de nieuwe Barikit zuiger ideaal openen.
De cilinderkop laten we gewoon verder de cilinder invallen, nu valt de cilinderkop 1.66mm de cilinder in, dit wordt dus 2.88mm. Timingen komen iets hoger hierdoor, maar die komen juist met de uitlaat alleen mar beter uit.
Als dat zit, vloeibare pakkingen doen en dan starten.
13-05-09
Over 7 dagen moet het afgesteld flink knallen, dus toch maar even doorgegaan.
Bommen!
Blok in elkaar op zuiger na. Nieuwe lagers en keerringen geplaatst
Zuiger laat nog steeds op zich wachten... Als zuiger binnen is wordt het geheel dit weekend aangeslingert.
Topview
En ja zig, je kan die e13 van jim lenen. Hier past die niet meer tussen
06-05-2009
Opmaatje even opgeknapt en hitteband eromheen:
Frame van achteren Met mooie in wd40 staande achterbrug.
Winnaar jubbega 2009?
Carters zijn weg op vakantie, zuiger morgen eindelijk binnen lijkt het op. Zondag blok zuigend in elkaar.
04-05-2009
Zozo, gister langs Zoeterwoude geweest en met de uitlaat bezig geweest. Natuurlijk ook de KX 2009 bekeken, .
Uitlaatje op het frame opmaat gemaakt, thanks voor het Tiggen!
Is berekent en aangepast door Fokko VDV.
Foto's:
28-04-2009
Zo, zuiger teruggestuurd.
Koppeling gemaakt, was verdomd lastig om de laatste veer erin te krijgen, staat pleuris strak. Hing met mn volle gewicht eraan en ding gaf geen beetje mee . We zien wel wat het doet.
Hier na een atf badje:
27-04-2009
Zo, goed nieuws en slecht nieuws.
Spullen binnen. Blok gekotterd, cilinder past .
Zuiger verkeerde maat binnen gekregen, nummer 48.0mm binnen, heb 48.5mm nodig, thanks Scooterpowershop.
Van de week dan maar langs prox, moet tenslotte verder.
Foto's:
Totaalpakket:
Zuiger, niet netjes afgewerkt en verkeerde maat. Thanks SP.
Koppeling met Stage6 heavy veren, ze zijn echt strak.
Blok met cilinder erin en verkeerde zuiger nog.
22-04-2009
Jubbega formulier opgestuurd en dus maar door gegaan met wat spulletjes:
Begonnen met 1ste alu blokje:
Onafgewerkt op carter gezet.
Flink Gefreesd, afwerking komt nog, carter wordt nog verder gekotterd:
Effe gespeeld met de camera:
Pretlijst besteld:
28-03-2009
Tapeindes begonnen met bewerken:
16-01-2009
Spruitstuk binnen:
Het past maar net!
Zo recht komt hij icm bewerkte carters:
Gr, Dennis
09-01-09
Pompje binnen, en maar even gemonteerd. Toch makkelijk die minibike koelslangen .
Ook nog wat leuke foto's voor de gein.
06-01-09
Toch nog enige vorderingen
04-11-08
Zo, weer even verder gegaan.
Achterbrugje schoongemaakt:
Zitje maar even gemaakt:
En hoppa!
En ook nog eens een nieuw spruitstukje:
Zo, veel plezier, alles valt lekker op zn plaats
Gr,
Dennis
Update 18-10-08. = Radiateur.
Zo, Radje binnen.
Is van een GRC geweest =-)
Zo uit het pakket:
En nu mijn mede forummers, rest mij de vraag:
FOTO 1.
OF TOCH FOTO 2.
oto 2 dus:
Meteen maar ff geniaal gemonteerd.
Zie hier:
Het idee: Waarom lassen als het ook sterk kan zonder las?
Men neme stuur clips:
Monteert deze geniaal:
En men heeft een sterke ophanging zonder lassen.
Update! 04-10-08:
Na de hele middag een BMW racedag gehad te hebben, 220 in een kombaan met oa een M3 en een 550i! Maar even wat gepast!
Echt een beest!
Hier een foto van hoe het nu zit :
Kopje wat schoon gemaakt. Plekken lijken erger dan ze zijn door de flits.
Wordt toch nog opmaat gemaakt..
Beetje gepast!
Kort spruitstuk voor op de 24mm!
Volgend weekend haal ik ook een radiateur op van een GRC minibike.
Ophoogplaat komt ook, eerst wat extra vlees aan de carters lassen!
VLNR: 24mm stage6, 21mm dell, 19mm dell.
24mm is toch wat liever.
Hoe het komt te passen met custom spruitstuk, wordt door ingmar gemaakt
Kan ook nog aan de rechter kant van de brommer komen, dat past beter in princiepe.
Surprise:
Ja ja ja, ga maar raden;)
<O~
Ohja, Clip-ons en remhendel-set komt maandag binnen.
To do list dus:
Koppelingen goedmaken
Brand maar los ,
Dennis.
Laatst gewijzigd door Paul123 op 30 aug 2009 13:19, 81 keer totaal gewijzigd.
Loopt er niet snel uit hoor, heb het zelf nog gecontroleerd en nagevraagd bij een tuner. Hij zij dat het prima zou werken en aangezien er evenveel in elk gat zit, afgemeten natuurlijk zou er in mijn ogen geen onbalans mogen ontstaan?
Het is trouwens staal, en aangezien die tuner het al wel eens had gebruikt zou het gewoon goed moeten werken.
Btw: er zit een klein beetje speling in mijn achterbrug, halve cm aan bijde kanten als ik hem recht zet. Hoe kan ik dit het beste oplossen? ringetjes ofzo?
Precies, beetje ervaring opdoen.
En ik dacht wat kan het kwaad, als deze kruk slecht is (wat ik betwijfel, want het is echt wel goed gedaan) kan ik ook nog altijd een rito kopen.
Het is een investering, maarja je moet wat doen.
Ik wil het best een keertje proberen als die af is, wil hem in ieder geval binnen 2 weken rijdende hebben. Al is het met een bagger uitlaat of niet, gewoon het blokje lopende hebben