• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

a5 blok popnagels:S

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
rens_k
  • Citeer

Berichtdoor rens_k » 14 nov 2006 17:27

ik heb net een ander blok gehaald, een a5 blok, is dat trouwens een brom? maar kzit met een probleem, die mensen hebbe het spruitstuk met popnagels vastgezet, en ik wil mn 70 cc dr op zetten, maar moet ik dat nou met een slijptol voorzichtig gaan doen of is dat niet zo'n goed idee? zoniet hebbe jullie dan andere suggesties?
Omhoog


Gebruikersavatar
vdWal
Vastgeroeste forummer
Berichten: 869
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:24
Locatie: in een Huis!
  • Citeer

Berichtdoor vdWal » 14 nov 2006 19:48

bore
Baby Blue Street Racert!!
Omhoog

Fragfest
Tomosforummer
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 okt 2005 08:11
  • Citeer

Berichtdoor Fragfest » 14 nov 2006 20:27

idd, een popnagel is meestal van redelijk zwak materiaal (je hebt ze ook van rvs, dan is t kut.)

Als ik jouw was zou ik cilder erhelemaal afhalen en let erop dat je blok dicht blijft. Je wilt geen slijpsel in de brommertje hebben.
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 14 nov 2006 21:19

dat is geen popnagels
dat zijn speciale boutjes die tomos nl er op zet zodat wij niet bij ons mebraan kunnen.
je ken se met een tang er uit draaien
of er een spleetje in slijpen en los draaien met een platkop schroevendraaier
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Fragfest
Tomosforummer
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 okt 2005 08:11
  • Citeer

Berichtdoor Fragfest » 15 nov 2006 07:35

hoezo speciaal?

das gewoon inbus.. en anders torque
Omhoog

Gebruikersavatar
jroen_tomos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 jan 2006 19:48
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor jroen_tomos » 15 nov 2006 09:04

de onderste 2 wel ja, maar de bovenste 2 zijn speciale breekboutjes.. hebben een ronde kop dus die zal je met tang los moeten draaien of sleufje inslijpen en met platte schroevendraaier eruit draaien.
Tomos standard blauw snor

-50cc
-snorkop --> moet bromkop worden
-15/15mm dell
-std snel uitlaatje
-50 km/h
-atw 33 en vtw standaard
-sproeier maatje: 64
-spruitstuk onbegrensd
Omhoog

rens_k
  • Citeer

Berichtdoor rens_k » 15 nov 2006 13:43

daar heeft ie gelijk in
Omhoog

rens_k
  • Citeer

Berichtdoor rens_k » 16 nov 2006 00:10

met een tang is het niet gelukt, hoe anders? ik heb geen boor:(
Omhoog

Gebruikersavatar
jroen_tomos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 jan 2006 19:48
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor jroen_tomos » 16 nov 2006 07:27

met een dremel sleufjes slijpen in de boutjes?
Tomos standard blauw snor

-50cc
-snorkop --> moet bromkop worden
-15/15mm dell
-std snel uitlaatje
-50 km/h
-atw 33 en vtw standaard
-sproeier maatje: 64
-spruitstuk onbegrensd
Omhoog

Gebruikersavatar
jeroen1993
Tomosforummer
Berichten: 116
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:57
  • Citeer

Berichtdoor jeroen1993 » 16 nov 2006 19:09

gewoon ijzerzaag en gleuf maken
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9684
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 16 nov 2006 19:22

ik heb net een ander blok gehaald, een a5 blok, is dat trouwens een brom? ...(KNIP)...
Een A5 blok zegt niet zoveel over het soort. Het verschil is alleen zichtbaar op de cylinderkop. Als er rechts op de bovenste koelvin d25 staat is het een snorblok, want daar is een gedeelte weggehaald uit de verbrandingsruimte. Staat er niets of staat er ook A5 op de koelvin, dan is het een bromblok. De typeaanduiding A5 staat alleen voor het nieuwe blok met electronische ontsteking.

Je hebt de volgende series:

A3 = oudste blok met puntenontsteking en ei-cylinder.

A35 = als A3 met puntenontsteking, maar heeft nieuwe carterdeksels en kan uitgevoerd zijn met een ei- of membraamcylinder waarbij de carburateur in het midden onder het frame hangt.

A5 = nieuwe type blok met membraaminlaat en schuin spruitstuk, plastic (bredere) kappen en electronische ontsteking.

A55 = nieuwste type blok met electronische starter, verder als A5

Ik denk dat je met deze info wel wat kan. :wink:
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.