• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Polijsten ?

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Rick
Tomosforummer
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:54
Locatie: Beuningen (gld)
  • Citeer

Berichtdoor Rick » 11 okt 2006 17:50

ik las hier en daar over het polijsten van je verbrandingskamer, spoelkanalen, poorten, maar heeft dit nou zoveel nut, want het schijnt dat hij lekkerder gaat lopen, en soepeler ?
TOMOS QUARDRO
* Uitlaatpoort bewerkt
* Techno Estoril
* 14mm Spruit geflowed
* Snelheid : geen teller
Omhoog


Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 11 okt 2006 18:26

minder koolaanslag, spoeling verbetert nauwelijks.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
nearox
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:40
Locatie: halsteren
  • Citeer

Berichtdoor nearox » 13 okt 2006 08:33

het schijnt dat je je spoelers ruw moet maken dat dat ook heel goed werkt leek me beetje raar maar iemand met veel ervaring zij dat 8)
i don't drive fast i just fly low
Omhoog

Gebruikersavatar
Rick
Tomosforummer
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:54
Locatie: Beuningen (gld)
  • Citeer

Berichtdoor Rick » 13 okt 2006 09:36

ik heb eens zitten zoeken, maar net wat je zegt, je spoelers kun je beter niet polijsten want dan mengt de lucht niet goed meer en krijg je een slecht mengsel ook. dit geld ook weer voor de verbrandingskamer.

ik denk wel dat het goed is om je uilaatkanaal te polijsten ivm koolaanslag.
TOMOS QUARDRO
* Uitlaatpoort bewerkt
* Techno Estoril
* 14mm Spruit geflowed
* Snelheid : geen teller
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 13 okt 2006 13:07

mensen, gebruik je natuurkundig verstand eens ipv zogenaamde ervaren mensen na te bl4ten.

er zijn nm 2 theorien mogelijk, en kwa prestatie merk je er alleen op de testbank iets van...
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
nearox
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:40
Locatie: halsteren
  • Citeer

Berichtdoor nearox » 16 okt 2006 09:21

uitlaatpoort polijste is beter maar of ik er nou alleen op test bank merk maakt me niet uit zou alleen het beste willen
i don't drive fast i just fly low
Omhoog

Gebruikersavatar
chief
Tomosforummer
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2006 14:14
Locatie: tilburg
  • Citeer

Berichtdoor chief » 17 okt 2006 19:07

nou wij hebben een testbank ,en ik heb gemerkt bij viertakt dat het verwijderen van oneffeneden wel degelijk effect heeft .polijsten heeft naar mijn mening weinig effect want het gepolijste oppervlak zal zeer snel weer ruuw zijn door alle uitlaattroep die er langs vliegt :lol: .
life sucks and then we die
Omhoog

Gebruikersavatar
Kwekkeboomkroket
Tomosforummer
Berichten: 150
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:18
  • Citeer

Berichtdoor Kwekkeboomkroket » 17 okt 2006 22:58

nou wij hebben een testbank ,en ik heb gemerkt bij oppervlak zal zeer snel weer ruuw zijn door alle uitlaattroep die er langs vliegt :lol: .
Watvoor troep bedoel je dan? :roll:
Afbeelding
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 17 okt 2006 23:04

je hebt een goed punt een gepolijste uitlaat poort is om het zo te zeggen zelfreinigend

er kleeft op den duur wel koolaanslag enzo aan maar als dat te veel word dan word het ook snel weer weggeblazen

een 4 takt gaat idd beter lopen als je de kanalen spekglad maakt

een 2 takt tjah..... daar zijn de meningen over verdeeld

er zijn 2 hooft theorieën hier noem ik ze :

1 alles zo glad mogelijk poliijsten dan heeft het mengsel zo min mogelijk weerstand

2 je moet een "golfbal "structuur aanbrengen (kleine ronde putjes) hierdoor mengt alles beter en de stroming is beter omdat er dan een dun olie laagje in de putjes komt en het olie laagje werkt dan als een supergladde film die er voor zorgt dat het mengsel niet afremt langs de wanden


ga nu zelf ma bedenken welke theorie de juiste is en warom ik ben er zelf niet over uit

ik heb veel mensen gesproken met verstand van zaken leraren van motorvoertuigen techniek , natuurkundige , tuners en niet te geloven maar waar iemand die mee werkt aan de opbouw van kleinere raket motoren


het vervelende is alleen dat iedereen elkaar tegen spreekt
en tot de dag van vandaag heb ik nog niet egt een feit gehoord die 1 van bijde theorieën tot winnaar verklaard


wat ik wel weet is dat polijsten 10 keer makkelijker is te doen dan de golfbal manier

en dat het mede daardoor vaker word toegepast en darom verder ontwikkeld is


dus mensen barst maar los .....
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
chief
Tomosforummer
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2006 14:14
Locatie: tilburg
  • Citeer

Berichtdoor chief » 18 okt 2006 19:41

nou wij hebben een testbank ,en ik heb gemerkt bij oppervlak zal zeer snel weer ruuw zijn door alle uitlaattroep die er langs vliegt :lol: .
Watvoor troep bedoel je dan? :roll:
vooral onverbrande olie en kool die twee bij elkaar is een smerig zooitje :wink:
life sucks and then we die
Omhoog

Gebruikersavatar
chief
Tomosforummer
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2006 14:14
Locatie: tilburg
  • Citeer

Berichtdoor chief » 18 okt 2006 19:50

inlaat kanalen spiegelglad maken , is naar mijn mening niet de meest ideale manier, maar ze vergroten en van vorm veranderen wel, en daarna een licht geschuurde structuur er in aanbrengen .10% vermogens winst op het achter wiel haalbaar bij viertakt.deze techniek pas ik toe zowel op 2 als 4takt motoren . :lol:
life sucks and then we die
Omhoog

Gebruikersavatar
nearox
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:40
Locatie: halsteren
  • Citeer

Berichtdoor nearox » 18 okt 2006 22:08

daar ga ik hellemaal in mee
i don't drive fast i just fly low
Omhoog

Gebruikersavatar
Kwekkeboomkroket
Tomosforummer
Berichten: 150
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:18
  • Citeer

Berichtdoor Kwekkeboomkroket » 18 okt 2006 23:12

nou wij hebben een testbank ,en ik heb gemerkt bij oppervlak zal zeer snel weer ruuw zijn door alle uitlaattroep die er langs vliegt :lol: .
Watvoor troep bedoel je dan? :roll:
vooral onverbrande olie en kool die twee bij elkaar is een smerig zooitje :wink:
Daar wordt je uitlaat kanaal er toch niet ruwer van? :roll:
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
a35-limited
Vaste forummer
Berichten: 302
Lid geworden op: 17 jul 2006 13:14
Locatie: Nieuw-Balinge
  • Citeer

Berichtdoor a35-limited » 23 okt 2006 13:27

Watvoor troep bedoel je dan? :roll:
vooral onverbrande olie en kool die twee bij elkaar is een smerig zooitje :wink:
Daar wordt je uitlaat kanaal er toch niet ruwer van? :roll:
nee maar het blijft wel zitten en als je de poort glad maakt blijft het niet plakken
-----------------------
Omhoog

Gebruikersavatar
Rick
Tomosforummer
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:54
Locatie: Beuningen (gld)
  • Citeer

Berichtdoor Rick » 23 okt 2006 17:11

ja, ik denk dat alle oneffenheden weghalen een leuk effect heeft, maarja je inlaatkanaal polijsten schijnt slecht te zijn omdat je mengsel slechter mengt.
ik heb me spruitstuk al geflowd en opgeschuurd met 400 en je merkt er heel weinig van, maar ik heb het nog niet echt maximaal gedaan, dat komt nog.
TOMOS QUARDRO
* Uitlaatpoort bewerkt
* Techno Estoril
* 14mm Spruit geflowed
* Snelheid : geen teller
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.