• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Snor (Targa) 2002 niet vooruit te trappen als blok koud is

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9684
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 27 jul 2006 22:40

Geachte forumleden,

Ik heb het volgende probleem: ik heb een snorretje staan, een Targa van 2002. Geheel opgeknapt qua versnellingsgedeelte, verder nergens aan gezeten of verdraaid.

Toen ik hem ophaalde was de uitlaatpakking kapot. Motortje liep verder wel goed en fel. 1 kick en het motortje liep als een zonnetje. Nu ik alles weer gasdicht heb gemaakt moet ik choken en drie tot vijf keer goed doortrappen om het motortje te laten lopen en is het blok in koude toestand niet meer vooruit te branden! Als het blok op temperatuur komt wordt het wel iets beter en loopt ie tegen de 35 km/uur. In het begin amper 20. Doordat het toerental niet hoog genoeg oploopt schakelt ie ook erg moeizaam.

Ik heb inmiddels al het volgende vervangen/ schoongemaakt/ afgesteld:

- luchtfilterelement nieuw gemonteerd
- Nieuwe bougie NGK warmtegraad 6.
- uitlaat einddemper zat verstopt, vrijgemaakt en weer gemonteerd
- carburateur schoongemaakt en filters gereinigd (st. DellOrtho 14/9, sproeier 50).
- nieuwe benzinekraan.
- overal nieuwe pakkingen en keerringen.

Ik heb nog wat geëxpirimenteerd met de ontsteking (elektronisch) tussen snor- en bromfietsstand (streepjes). Geeft qua topsnelheid wel iets resultaat, maar niet schokkend. Lijkt zelf nu in de bromfietsstand beter te lopen, maar is nog niet je van het. Compressie heeft ie zat.

Is er iemand die mij kan vertellen wat er mis is of dat ik iets over het hoofd zie?

Ik neem de carburateur nog eens mee om door te blazen met perslucht. Misschien toch een vuiltje in de sproeier of venturie. Maar heb zo mijn twijffels.

In afwachting van jullie reacties, Shadowranger 8)
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 28 jul 2006 12:58

valse lucht ergens, en probeer eens andere sproeiers.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9684
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 jul 2006 21:44

Even een update:

Heb de carburateur opnieuw doorgeblazen. Zat niet echt veel in. Dus is het probleem ook niet geweest.

Mijn vermoeden ging uit naar inlaat of uitlaat zijde. Maar eerst even de carburateur gemonteert. Daarna alles weer teruggezet zoals het hoort en geprobeert een testritje te maken. Nope, geen verbetering. :cry: "Flippo" (luchtrestrictor) uit het voorste deel van het filter gesloopt. Daardoor start ie iets beter maar nog niet echt goed. Met choke ongeveer 2 keer trappen. :?

Vervolgens de uitlaat vervangen door eenzelfde model sigaar, alleen van mijn "oude" A3 bromfiets. Hiervan wist ik zeker dat deze open was. Resultaat, snor reageert veel beter op gas en trekt nu goed op, maar topsnelheid was veel lager als eerder, dus... :idea: flippo weer teruggezet en ineens loopt ie weer 35 km/uur! Alleen viertakt ie nog op top. Kan de grootte van de sproeier hierin uitkomst bieden? Er zit nu standaard 50 in. Hoeveel moet ik hoger?

Ik heb trouwens ontdekt dat de eindpijpjes in de demper van de 2 uitlaten verschillend van lengte zijn. Op de originele snor heb ik 20-25 cm extra pijp in de demper. Is dit om de snor nog meer te "knijpen"? of is de pijp van mijn A3 brommer gewoon beter?

Ik denk dat ik het maar eerst aankijk. Misschien wordt het vanzelf beter als ik ermee ga rijden.

Shadowranger 8)
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 28 jul 2006 21:57

Je kan niet zeggen hoeveel hoger een sproeier moet, maar aangezien alleen de uitlaat anders is, gaat het meestal met 2 maatjes omhoog.
Afbeelding
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.