Hey Tomos liefhebbers
Ik ben Jesper, 16 jaartjes oud en kom uit de mooie provincie Groningen. Ik heb een paar maand eerder een cross Tomos aangeschaft om toch maar even wat te beunen en beetje te crossen. Toen ik ontdekte hoe makkelijk een Tomos eigenlijks in elkaar zit en wou ik er eigenlijk wel 1 met kenteken. De crosser afgemaakt en toen met winst verkocht en opzoek gegaan naar een Tomos met blauw kenteken voor een mooi prijsje. Na een paar week tijd een mooie Tomos Quadro E-Start gezien op Marktplaats die wel wat aandacht kon gebruiken. Zo gezegd zo gedaan, Tomos opgehaalt en hij stond na veel gedoe op mijn naam. (Jongen was alle kenteken papieren kwijt en had alleen verzekeringspapier en overschrijvingspapier)
Eenmaal thuis gekomen was de Tomos er slechter aan toe dan gedacht. Hij lekte liters olie bij het voortandwiel, de elektra was 1 grote bende en de voorvork was afgebroken bij 1 poot. Sloper gekocht voor 50 euro en bezig met de voorpoot vervangen. Terwijl ik bezig ben valt de Tomos om en ja je raad het al was alles krom
Naja door gaan en gelijk alles vervangen en het zat weer recht.
Op de sloper zat ook nog een Airsal 65 dus even onderdelen besteld en dat ook overgezet op mijn brommer. Kwam er achter dat ik een zeldzaam type cilinder/carter had. Met een A55 carter en een cilinder met kleine spoelers.
Genoeg gelult tijd voor foto's
Specificaties;
Topsnelheid: ???
Airsal 65cc
DMP HD Kop
Technigas Next
15/15 Carburateur
Sproeier 70
15mm Spruitstuk
TWV 26/22
Groen is al gebeurd
Rood moet nog gebeuren
- Andere voorvork
- Olie lekkage bij VTW fixen
- Airsal incl bijkomende onderdelen monteren
- Andere veren gemonteerd
- Andere buddy
- Tomos moet nog in kleur worden gespoten
- Elektra uitvogelen*, tomos wil niet meer uit
- Komt nog homoet uitlaat op
- Kilometer teller en contactslot repareren
- Voorrem repareren
- Ratel uit t blokje zien te halen (Zijn waarschijnlijk de zuigerveren dus nog even inrijden)
- Elektrische start weer aan de praat krijgen
- Vraagtekenveertje monteren
Nog genoeg te doen dus
*Dit is de kabelboom bij het blokje en vind het knap dat het allemaal nog werkt