Heren, ik wil dus namaak tandwielen erop zetten, maar begreep dus dat er een moer met een kering in moest.
Toen zei buitertje in een andere forum: heb je immitatie tandwielen van dmp? zoja deze zijn dunner en sluit de kering nier meer goed. oplossing is een vtw moer te kopen met een kering er bij in. of een rubberen ring knippen.
En iemand anders zei dit:
Als je de keerring vervangt dan moet je eigenlijk ook het vulbuisje vervangen. Aan de binnenkant van de keering doe je vet, want anders vreet het vulbusje de keerring op. Aan de binnenkant van de vulbus doe je vleoibare pakking zodat deze goed afsluit op de as. Als je helemaal zeker wilt zijn kun je dan nog wat extra vloeibare pakking aan de zijkant van de keerring doen. Dit als een soort tweede beveiliging. Bij een imitaitetandwiel moet je een stukje rubber in een ring te knippen en tussen tandwiel en borgplaat te leggen waardoor de moer strakker kan worden aangedraaid.
Maar, waar moet die rubber dan.? je heb zeg maar:
X = moer voor
| = tandwiel voor
O = moer achter tandwiel (daar zit ook een rubber?)
X I O ziet het er dan uit zeg maar op de motor.
Waar moet die nieuwe moer met keering dan van 20 euro? Kan ik die rubber ding niet kopen bij de bouwmarkt?