Beste forummers,
Mijn naam is Marco van Essen ik ben 20 jaar oud en ik doe sinds mijn 16e wat met brommertjes
mijn eerste brommertje was een Puchje daarna heb ik nog een Yamaha Neos gehad en een Derbi Senda en nu Tomosje voor in de winter, ook heb ik nu mijn motorrijbewijs en een mooie Suzuki GS500e.
Eerst heb ik de Tomos een dik jaar gebruikt en wou ik er graag een cafe racer van maken maar heb mijn plannen gewijzigd en wil ik hem updaten naar een nieuwer model naar eigen smaak
De plannen
- Brommer spuiten (donker grijs)
- Andere achterveren (liefst nieuwe type dikkere veren)
- Recht Origineel stuur
- Originele achterbrug
- Led achterlicht met het originele rode kapje weer (heb ik al)
- Nieuwe type voorvork olie geveerd inc. spatbord (heb ik al)
- Nieuwe type Bananen velgen (heb ik al)
- Ronde tomos koplamp (heb ik al)
- Nieuw zadel
- Nieuw uitlaatje
- Nieuwe voetsteppen
- Nieuwe handvaten
- Nieuw type remhendels blank metaal (heb ik al)
- Blok revisie of een ander blok
- Nieuwe carb (vlotter blijft hangen)
- Heel misschien een accu en knippers
Motorisch wil ik hm lekker standaard houden!!
Tips zijn altijd welkom uiteraard !!!
De geschiedenis in het kort:
15-1-2013 heb ik de Tomos aangeschaft voor 90 euro als projectje door een bekeuring en doordat ik geen werk meer had en een vastloper met de Derbi heb ik het project helaas een jaar langer als gehoopt uit moeten stellen.
Toen ik hem heb gekocht waren er nog al wat probleempjes die ik later opgelost heb:
- Een gebroken kenteken plaat
- Uitlaat beugel afgebroken
- Bengelende kickstart door kapotte carterkap
- Uitlaat los en geen demperwol
- Niet werkende remmen
- 70cc cilinder die ik niet wou
- Gaten in de filterbox
- Bijna alle busjes misten en alles zat wel een beetje raar gemonteerd
- Niet werkende verlichting
Ook heb ik toen een tankdop met slot gemonteerd en andere handvaten, een led achterlicht enz.
Ook nog een andere versnellingsbak gemonteerd een aantal maanden later en heb er goed gebruik van gemaakt (nu ongeveer 5 a 6000 km gereden) Hij is nu ook echt wel toe aan een hele hele hele grote beurt
Nu gaat het echt beginnen!!!
In verloop van tijd heb ik een aantal onderdeeltjes vergaart
Een paar kleine en een nieuwe type voorvork en banaan wielen! De velgen zijn in een goede staat en de trommeltjes en heveltjes hadden een lakje nodig ook de moertjes vervangen door rvs en de remmen helemaal gesmeerd e.d
Nu ben ik bezig met de voorvork schuren en spuiten
en moet ik nog een hele hoop onderdelen verzamelen
Foto's krijgen jullie z.s.m van mij, maandag heb ik weer acces tot een redelijke camera
Ik hou jullie op de hoogte !!!!!!