Hallo,
Heb sinds een week of 3 geleden een tomos. Toen ik hem kocht lag ALLE bekabeling los, en dacht de eigenaar dat de ontsteking kapot was. Het duurde echter niet lang voordat ik de tomos aan de praat had gekregen, een kwestie van kabelboom wegflikkeren en opnieuw beginnen.
Een week later sta ik met een krukas waar een stuk uit gefreesd is door mijn spie op het fietspad, hoe dat heeft kunnen gebeuren weet ik nu nog steeds niet, maar hoe dan ook, een nieuw blok er onder dan maar (tweedehands).ijn
Kon van een vriend van me een blok overnemen waar hij vroeger mee heeft gereden, hij wist alleen niet zeker in welke staat de koppeling van dat blok was. Voor mij verder geen probleem, ik had immers nog een goede koppeling in mijn oude blok zitten. Dus het blok mee naar huis, koppeling overgezet en het blok er onder.
Heb de tomos nu weer lopende, maar zodra ik hem start hoor ik een hard getik. Ik heb al wat rond gezocht, en heb het een en ander gelezen over het standaard getik van tomos en naaldkoppelingen die vast zitten, maar ik denk dat mijn probleem toch iets anders is, en ik voel er weinig voor om te proberen of er op de tomos te rijden is, want het getik klinkt behoorlijk "schadelijk" zogezegt.
Getik komt van de koppelingskant af, dus alles er weer af gehaald en volgens de exploded views weer terug in elkaar gezet, kwam er achter dat ik het een en ander aan revetjes miste, maar dit heeft mijn probleem verder niet verholpen.
Iemand enig idee? Ik zal na het posten van deze thread met mijn telefoon een filmpje maken, om mijn verhaal wat duidelijker te maken.
-------------
edit: net met moeite de brommer gestart gekregen, weer hetzelfde getik, en had ook het idee dat de brommer in zn geheel trilde. Heb voor de zekerheid maar even gekeken of mijn achterbrug en blok goed vast zitten, en dit is inderdaad het geval. Zometeen toch maar even de carterkap aan de vliegwiel kant er op en een stukje rijden, misschien dat de magic oil nog wat uit haalt. Had van een vriend wel gehoord dat de lagers nog op zijn plek moeten schieten omdat het zo strak past, maar het zijn oude lagers dus dat zal ook wel meevallen.