als je bougie nat is dan kan het zijn dat hij verzopen is.Mijn tomos heeft een week of 4 stil gestaan in de garage. Van de week wilde ik hem weer starten maar hij doet het niet.
Mijn accu is vol genoeg maar als ik hem elektrisch wil starten klinkt hij iets zachter dan normaal. Mij werd vertelt dat het mogelijk was dat hij verzopen is. Ik gekeken en de bougie is klets nat. Dus ik op gezocht wat je er aan kan doen: bougie droog maken, werkt niet. Bougie eruit halen, droog maken, brommer eventjes kicken zonder gas en met gas, maar ook dat werk niet.
Help..!!
Oke, mijn bougie vonkt ( ook als hij nat is ). De bougie heeft er heel de nacht en dag uit gelegen. Ik heb net zonder bougie staan kicken en onder de cilinder en op de uitlaat ligt een zwart mengseltje. Maar nu probeer ik te kicken met bougie erin en hij kickt een stuk zwaarder en de elektrische start slaat telkens af...
ik snap niet echt wat je bedoeld. maar ik raad je aan om voor nu gewoon de kickstart te gebruiken. je elektrische start vraagt veel van je accu en bij te lang elektrisch starten kunnen je draden te heet worden.Als je hem wil starten hoor je de zuiger even op en en neer bewegen daarna hoor je alleen de vonken van de bougie.
Ja dat weet ik maar hij kickt niet soepel en anders dan normaal. Ik weet niet of het olie is want ik zie namelijk geen spoor van vloeistof in de buurt van de carter. Het spoort begint bij het gat waar de uitlaat aan de cilinder zit en loopt rechtstreeks naar beneden. Het heeft zich ook uitgebreid op de uitlaat op een manier zoals benzine doet, dus volgens mij is het dat overtollige mengsel uit mijn cilinder.Oke, mijn bougie vonkt ( ook als hij nat is ). De bougie heeft er heel de nacht en dag uit gelegen. Ik heb net zonder bougie staan kicken en onder de cilinder en op de uitlaat ligt een zwart mengseltje. Maar nu probeer ik te kicken met bougie erin en hij kickt een stuk zwaarder en de elektrische start slaat telkens af...
met bougie heeft hij compressie. dus dat hij zwaarder kickt met bougie hoort.
door dat zwarte mengseltje denk ik dat je een lekker keerring bij de carterkant hebt. dat zwarte mengsel kan namelijk olie zijn.
ik denk toch dat het je keerring is. benzine met een beetje 2takt olie is niet zwart.Het zou kunnen dat de accu nu zwakker is ja. Maar dan nog zou je hem aan kunnen kicken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten