Ik zie heel veel topic's over
Welke sproeier maat moet er in?
Welke sproeier zit er standaard in?
Hoe weet ik of ik de goede sproeier heb?
Wanneer moet ik me sproeier vervangen?
Nhier heb je de antwoorden.
Welke sproeier maat moet er in?
Dat weet niemand, is je sproeier te klein dan kan je dat zien aan je bougie, dan is die grijs of wit. Is die te groot dan is die zwart. Is die goed dan is ie koffie- met- melk bruin.
Welke sproeier zit er standaard in?
Daar weet ik ook geen antwoord op, maar als je de volgende stappen volgt weet je het.
1) Schroef je rechter zijkapje er af.
2) Haal de carb. los van je spruitstuk en luchtfilter.
3) Schroef je vlotterbakje ( meestal zwart) onder je carb los.
4) Dan zie je een koper kleurig schroefje dat iets uitsteekt met een gaatje er in.
5) Dat is de sproeier en op de zijkant staat welke maat je moet hebben.
Hoe weet ik nou of ik de goede sproeier heb?
1) Ga op top rijden en wacht tot je tosje warm is.
2) Zet je tomos op top uit.
3) Trek de bougie dop vna je bougie af.
4) Draai de bougie los van je cilinderkop.
5) Kijk naar het puntje dat het diepste in je cilinderkop zit.
6) Kijk welke kleur die is.
is dat puntje:
Wit/grijs : stop er snel een grotere sproeier in net zolang tot de bougie bruin is, je sproeier is nu te klein en dit kan vastlopers veroorzaken!
Koffie-met-melk-bruin: de sproeier is precies goed. ik zou niks gaan veranderen want dan verneuk je jou afstelling.
Zwart: geen paniek, maar stop er wel een kleinere sproeier in. te groot is nooit goed, maar beter iets te groot dan te klein. een te grote sproeier kan leiden tot slecht of zelfs helemaal nie starten.
Wanneer moet ik nou me sproeier vervangen?
- Als je van een standaard setup naar een andere uitlaat gaat bijv.
- een andere carburateur.
- een andere luchtfilter(powerfilter)
Dus als je van langzaam naar snel gaat moet je sproeier groter.
Ga je van een snel setup naar std of gewoon wat langzamer, moet je sproeier weer wat kleiner.
Voor tips ed. een reactie
FOTO's VOLGEN!