• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

veel vermogens verlies na 5 tot 10 min rijden

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 04 apr 2006 18:43

hallo mede tomos rijders

het volgende;

als mijn tomos koud is trek ie onder me kont vandaan, en schakeld ie pas bij de 30 km met veel toeren. ( trek dan echt gewoon op alsof een 70cc is met een grote carb, en trek vertanding )

hoe langer ik rijd hoe eerder hij gaat schakelen, en hoe slechter hij begint te trekken. na +/- een 10 min trek ik nog geen kat uit de sloot ( echt bagger dus )

ik heb er reeds 4500 km op de teller staan, en rijd zowat elke dag op mijn tomos door weer en wind.

en dit vind ik echt vervelend worden. mijn setup staat in m'n sig, de bougie is koffie bruin met wat melk. sproier 58 heb ik reeds geprobeert en deze is teklein, hij ,loppt dan namelijk aleen stationair met vol de shoke erop.

kan iemand mij aub helpen met dit probleem
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog


Gebruikersavatar
the_tomos
Vaste forummer
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:31
Locatie: numansdorp
  • Citeer

Berichtdoor the_tomos » 06 apr 2006 14:01

waarschijnlijk is je sproeier niet goed ik weet niet wat er nu in zit maar als hij daarvoor al goed reed en met een nieuwe niet gewoon de ouwe erin doen.
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 06 apr 2006 14:06

koeling van cilinder oid :roll:
welke hittegraad bougie heb je ?
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 06 apr 2006 19:03

waarschijnlijk is je sproeier niet goed ik weet niet wat er nu in zit maar als hij daarvoor al goed reed en met een nieuwe niet gewoon de ouwe erin doen.
er zit nu een 62 in met bi-turbo en gaas filter ( met 3 lagen panty )
heb er al een 58 in gehad maar daar liep ie alleen staionair met shoke erop mee
koeling van cilinder oid :roll:
welke hittegraad bougie heb je ?
koeling van de cil is niet belemmerd, en deze wordt ook niet overdreven warm. er zit nu een hitte graad 8 resistance bougie van ngk in, welke volgens de dealer de juiste is.?????


voor setup zie sig
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 06 apr 2006 19:06

Ik zou zeggen probeer eens een gewone '6' bougie.

Ik weet dat deze goed loopt volgens jou maar ik zou t toch proberen.
Het kan zijn dat als je warmgedraait bent, het mengsel niet meer optimeel ontsteekt. (Door verkeerde bougie)
Omhoog

Gebruikersavatar
the_tomos
Vaste forummer
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:31
Locatie: numansdorp
  • Citeer

Berichtdoor the_tomos » 06 apr 2006 21:28

hij liep waarschlijk alleen stationair met shoke erop omdat hijn og niet warm is daar worden ze namelijk op afgesteld.

to tossi:een hittegraad 6 in een std cilinder ide helemaal niet getuned is of iets is ook onzin dus dat hoeft niet.

ik denk gewoon dat je sproeier 66/68 we lgewoon goed is je heb alleen je uitlaat en je filter veranderd.
bij filter ga je 10 maten omhoog en uitlaat 2 dus probeer het wat hoger zou ik zeggen.
gewoon proberen kan geen kwaad
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 06 apr 2006 21:31

to tossi:een hittegraad 6 in een std cilinder ide helemaal niet getuned is of iets is ook onzin dus dat hoeft niet.
Mja, ze doen er niet voor niets een 6 standaard in maargoed het kan idd zo zijn dat hij koud is afgesteld.

Dus dan eerst even warm rijden en dan opnieuw afstellen--> grotere sproeier
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 06 apr 2006 21:46

hmmm heb er al reeds een keer een 66 in gehad, trok alleen maar brakker op, en de bougie was iets te zwart ( niet overdreven )

en met die 58 sproeier heb ik hem 5 min laten lopen, en een keer volgas een blokie ( +/- 1 km ) om dan issie wel warm denk??? ( dus eerst volgas geven, en dan vlug weer met de voet volop shoken )

ik zal morgen eens een gewone 6 bougie halen.

maar waarom zou er nou eigenlijk een "R " bougie in zitten dan ( de warmte graad erbuiten gelaten ) want dat kan mijn dealer niet vertellen ( word schijnbaar door tomos nl aanbevolen.

maar toen ik hem nieuw kocht zat er een gewone 5 in, maar daar trok het puntje snel krom van. met een R -8 nog geen last van gehad

en kan iemand mij duidelijk uitleggen waarom en in een 50cc een 5 bougie gaat en in een 70cc bv een hogere warmte graad.

en ik weet dat de R bij ngk voor resistance staat, maar wat heeft zo'n bougie eigenlijk doen op een brommer??
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog

Gebruikersavatar
the_tomos
Vaste forummer
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:31
Locatie: numansdorp
  • Citeer

Berichtdoor the_tomos » 06 apr 2006 21:51

Cilinder Warmtegraad bougie
Standaard 50cc 5
Snelle 50cc 6-7
Standaard 70cc 7-8
Snelle 70cc of meer 8-9

tossie kun je lezen wat staat hier geen 6 toch bij std of wel :lol:

en waarom er in een 70cc een grotere bougie gaat al zou je daar met een 5 mee gaan rijden zou wel kunnen maar dan word je bougie overhit en stopt het hele zakkie ermee en een8/9 in een 70cc heeft een andere samenstelling die er wel tegenkan dat is het gewoon.

maar een te hoge in je std cilinder is ook niet goed hij moet een bepaalt temperatuur halen en behouden.
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 06 apr 2006 22:31

mijn excuses, dan is het een 5 :P

Maar een ''R'' bougie wil zeggen dat hij ''ontstoort'' is.
Dit heeft te maken met dat als je bijvoorbeeld een elektronische toeren/kmteller heb en je hebt geen ontstoorde dat je tellers kunnen gaan flippen.

De "R'' bougie's zijn ook iets duurder.
Omhoog

Gebruikersavatar
the_tomos
Vaste forummer
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:31
Locatie: numansdorp
  • Citeer

Berichtdoor the_tomos » 06 apr 2006 22:42

en daar heb je gelijk in :wink:
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 06 apr 2006 23:07

oke, maar een R bougie maakt geen verschil kwa evt prestaties???
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 07 apr 2006 09:13

Nee, het maakt geen verschil.

Alleen voor die 20cent meer zou ik gewoon een R kopen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 16 apr 2006 00:30

hallooo mensen

nou vandaag en gisteren aant proberen geweest.

maar ik blijf na tot 10 tot 15 minuten toch mer minder vermogen zitten als dat ie koud is.

ik heb reeds: een bougie hittegraad 6 erin, ( 5 was nergens meer te krijgen hier ) en een sproeier 68.

heb alle pakkingen enz gecontroleerd en niks gevonden.

wel trek ie nu iets beter, maar toch nog slechter als met een orginele uitlaat ( dunne stnd pijp )

het puntje van de bougie is wel gewoon koffie bruin.


weet iemand waar het dan aan zou kunnen liggen.

setup: zie sig
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.