Berichtdoor Tomie » 28 sep 2005 20:21
De krukasruimte, is gescheiden van het primare tandwiel gedeelte. De krukaslagers worden gesmeerd door de mengsmering die je tankt. De koppelingsvloeistof is voor de koppeling, primaire vertanding en kickstartermechanisme. Deze koppelingsvloeistof komt niet bij je krukas. Water in de krukas ruimte kan je (blok er onder uit) er uit laten lopen. Met het blok onder het frame, doe je er een katoenen doek in proppen (met beleid) zodat deze het water op zuigt. Daarna zo snel mogelijk rijden met je brom, zodat de krukaslagers weer smering krijgen i.p.v. water. Zo kan je met wat geluk roest en andere ellende op krukas en lagers voor blijven. Kan je er absoluut niet mee rijden, giet er dan een beetje mengsmering in met een beetje extra tweetaktolie er bij gemengd. Is het hele zaakje al roestig, dan zul je het blokje moeten splitsen en de verroeste onderdelen vervangen.
Tomos is okay!
Maar liever een 4takt scooter.