oke bedankt edgar voor je reactie, maar die passen ook gewoon op 50 cc en gaat top , trekkracht omhoog? en verbruik ?
tomoslover is gewoon een heldoke bedankt edgar voor je reactie, maar die passen ook gewoon op 50 cc en gaat top , trekkracht omhoog? en verbruik ?
sorry hoor maar ken je niet lezen ofzo???
mijn naam is nog alstijd INGMAR en geen edgar snappie
Gewoon het airsal membraampje, anders gewoon een standaard tomos membraam !Welk membraam zal dan wel een verbetering zijn op een 65cc airsal+homoet?
De naam RACE membraam is onzin als het aan mij ligt
Polini membraam op bijvoorbeeld een airsal 65cc is langzamer als een orgineel tomos membraam.
Voor de kenners van polini 65cc ( waar dit membraam bij zit ) is dit ook duidelijk denk ik
Waarom ?
Nou. een polini membraam hoort bij een polini 65cc cilinder van puch. waar een "unieke" inlaat poort in zit waar het membraampje op aangepast is !
De klepjes van een polini membraam kunnen BIJNA niet open, ze kunnen een heel klein stukje open als je het vergelijkt met een airsal 65cc membraam.
Ook heb ik dit getest !
met airsal cilinder ree ik 80
toen deed ik de polini membraam erin ree die BAGGER en hij ree net 65
Verklaart misschien ook wel waarom somigen met 70cc nog zo langzaam zijn
ben ik het mee eens maar bekijk dit eensoke is goed
Zonder te geen bestuderen kan ik je wel al wat vertellen
De doorlaat van een polini membraam IS KLEINER ( de afstand van de kleppenstoppers ) als die van een standaard/airsal membraam.
Heb er hier een voor me neus liggen !
Ik heb alleen de 2 gaten versie membraam van airsal gehad en heb hier nu nog 2 van liggenben ik het mee eens maar bekijk dit eensoke is goed
Zonder te geen bestuderen kan ik je wel al wat vertellen
De doorlaat van een polini membraam IS KLEINER ( de afstand van de kleppenstoppers ) als die van een standaard/airsal membraam.
Heb er hier een voor me neus liggen !
airsal membraam (1 gat)
lente gat------24mm
breete gat----20mm
opp gat -------480mm2 totale doorlaat
klepafstanstopper (voor 16mm carb) : 8.04mm
polini membraam (2 gaten)
lente gat ------21mm
breete gat-----12mm
opp gat---------252mm2 x 2 = 504mm2 totale doorlaat
klepafstanstopper (voor 16mm carb) : 6.70mm
dus het is logies dat de afstand tot de klepstoppers groter is bij een airsal membraam.
ook kan je nu goed zien dat het totale doorlaat opp van een polini membraam 24mm2 groter is dan van een airsal membraam
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten