oke even mijn topic wat opfrissen
setup van de brommer nu:
*airsel 65cc
*14.12 carb, powerfilter, sproeier 62,
*16mm spruitstuk schuin zelf geveild
*26.24 tandwiel verhouding,
*metrakit terugloper onderlangs,
*carters gevreesd, puntjes ontsteking
*snelheid tegen de 75
---------------------------------
ik heb de brommer gekocht op 8 juni 2006 in deze staat:
na de nodige uren in het afgelopen anderhalf jaar:
nieuwe dingen toen:
*spatborden
*achterlicht
*zadel
*allekapjes gespoten
was toen super blij er mee
, later is er nog een alu stuurtje op gekomen.
maar na een maand of 3 kwamen er problemen met mijn blok wat uiteindelijk zo ver kwam dat ik maar ben gaan zoeken voor een nieuw blok,.. na wat zoeken een net blokje gevonden voor een 30 euro
onsteking en cilinder ontbraken maar die heb ik over gezet, gelijk nieuwe packingen erin gedaan en keering bij tandwiel vervangen, olie ververst enzo
het blokje toen ik hem kocht:
met het plaatsen ook gelijk een andere achtervelg geplaats zodat ik 2 de zelfde heb nu
,.. de brommer staat er nu zo bij:
Update 1 April:
vandaag een mooie dag om te poetsen even 2 foto's geschoten:
kapje was stuk heb ik even met wat bison spul weer gemaakt
en kzal ook eens de plannen voor de aankomende perioden posten
*als die dan toch uit elkaar licht komen er 2 nieuwe bandjes op weet nog niet welke
*er zal een haakse snelgas gekocht worden en dan bouw ik hem weer even op.
na mijn verjaardag als ik weer wat geld heb wil ik me blok gaan doen plannen zijn:
* 65cc en kop vlakken
* 15mm spruit en 15mm dell carb ( blijf eerst nog ff met de 14.12 rijden)
* en ik wil de tandwiel verhouding die nu 26. 28 is naar 26. 24 of 26.26 doen
dit komt later omdat ik het zo nog wel ff goed vino ok al word ik dat 55 rijde zat
Update 11 april
jaja ndat ik alle spullen besteld heb vorige week vrijdag ( 6 april ) zijn ze vandaag binnegekomen
mja nu zit ik du weer met een klein onstekkings probleemje in bougie dop.. fix ik ook wel weer
hier wat foto's
de pakketjes
de bandjes
de andere spulletjes
ben er wel weer blij mee
.. mja voorlopig al weer begonnen omdat ze de zuigerveren niet bij geleverd hebben
Update 18 april
nou weer een updateje de brommer rijdt
de volgende dingen gemonteerd:
haakse snelgas
2 nieuwe bandjes
65cc
ik rij nu eigenlijk nog vrij simpel omdat ik niet echt kon wachten om met de 65cc te rijden
14.12 carb.. moet nog 16mm worde
65cc.. met standaard kop moet ik nog vlakken
14mm spruitstuk
en 26.28 tandwiel
vanmiddag toen die goed warm was het gas even 1x open getrokken vriend van me rijdt 60 op gps die ging ik iedergeval voorbij.. dus ben benieuwd wat het met de kop en 16mm gaat worde
Update 20 mei:
nou na even weer updatetje..
in de loop dertijd niet zoveel gedaan maar staan weer wat dingen op de planning
heb me 12mm spruit opgeveild en gerommelt naar 16mm, maakte nog niet zoveel uit maar moet de 16mm nog monteren
2keeringen bij mijn tandwiel geperst, en eindelijk lekt het niet meer
plannen voor nu zijn
*mijn tandwiel verhouding aanpassen,
is nu 26, 28 gaat 26, 26 of 26, 24 worden.. heb nu een hoop overtoeren nog even kijke dus
*en de 16 carb monteren
want mijn snelheid nu is 60kmh met de 65cc beetje teleurstelend dus, daar in tegen trekt het wel super op nu
ben afgelopen 5 dagen op vakantie gweest
en heb nog wat foto's geschoten:
dingen nu dus doen zijn carb en tandwielen en dan hopen dat ik van 60 toch wel bij 75 ga komen is dit reeel?
Update 17 juni:
brommer nu iets meer dan een jaar in mijn bezit en er is zoals te zien gnoeg aan gedaan afgelope tijd
pas had ik weer wat koppelings problemen en ben mijn blok dus gaan open maken
ik trof aan:
voorste 3 segmente tot op ijzer kaal
gebroken koppelingsveer
dit netjes vervangen en het rijdt weer goed
verder pas weer bezig geweest met de 16mm carb maar krijg hem er niet goed lopend op ik kan blijven kicke voor die eindelijk is start maar als het rijdt rijdt het wel oke
dit gaat dus niet door mja rij 70 dus best tevreden
Update 3 September:
zo aan het eind van de vakantie ben ik weer wat uiterlijke veranderinge aan het doorvoeren geweest en de brommer staat bijna naar wens
dingen gedaan:
* Voorlicht in carbon gekocht
* Kapjes & Achterbrug zwart gespoten
ik heb ook nog een ander achterlicht van puch maar moet daar nog is rustig naar kijke omdat ik mischien ook me spatbord nog wil inkorten
foto's zeggen altijd meer:
en wat vinden jullie ervan
Update 2 Oktober
heb weer een kleine winter update zoals ze het met velgen doen doe ik het met me uitlaat
afgelope winter was me metrakitje toch wel een beetje gaan roeste enzo en dus een circuitje geplaatst
top snelheid is wel een stuk minder
dit weekend ook nog even een sloop brommertje ophalen voor wat onderdelen
Update 29 maart
na een hele lange tijd weer is een update en we zulle hem wat groter make
na heel heel veel tegen slage de laatste tijd rijdt de brommer weer bijna naar behoren..
ik heb alles nu gehad in 9 weken tijd eerst electra toen vraagtekenveer.. toen koppeling en toen cilinder..
van alles nieuw of zgan onderdelen erop
* zuigervern
* vraagtekenveer
* bobine
* koppeling zgan
nu na wat weken de brommer weer afgemaakt en zit met een probleem.. de brommer rijdt goed alles is goed maar met tegenwind komt die erg moeilijk in ze toere en ik heb het gevoel dat die dit altijd veel beter heeft gedaan hebben jullie ideeen waardoor dit komt?
ook nog even een fototje:
setup staat boven aan.. ook zijn er nog planne die nog dit jaar uitgevoerd worde en maybe dat die toch ook maar is voor een lakje de pat op gaat na de zomer..
update 26 april
zo na veel gekut loopt de brommer dan toch weer eindelijk
heb er een ander blok bij gepakt heb de carters gevreesd op het blok met de dremel en rij nu met puntjes
trekkracht is er zeer zeker op vooruit gegaan en loopt beter als ooit in de afgelope 2 jaar..
gevreesd en standaard:
ook ben ik de brommer weer in orde aan het make zodat ik weer lekker kan toeren
remmen nagekeken toeter vervangen veren weer is netjes gemaakt achterlicht vervangen voor een kleine van puch en spatbord omgedraaid zodat die weer mooi gaatjes loos is..
dingen die ik nog ff moet doen zijn tandwiele en ketting ff vervangen voorlicht nog ff reparere op elektronisch gebied en dan is die weer goed om te gaan..
als ik van de zomer me rijbewijs heb moet ik ff kijke hoeveel cente er nog over zijn en dan gaat het er toch maybe maar van komen dat de brommer een andere kleur gaat krijgen..
grt john