Welke Tomos model heb je? Revival
Wat is het bouwjaar? 2002
Sinds wanneer speelt dit probleem? Gisteren
Wat is het probleem? Ik heb een snelle uitlaat geplaatst onder mijn revival. Het is een Bosch en hij lijkt 2 druppels water op een Tecno uitlaat. Ik heb deze uitlaat geplaatst in plaats van mijn orginele (ik had gek genoeg een snor pijp?) en hij gaat nu bijna 60 maar na een minuut op top snelheid slaat hij keihard af. De rest van de dag loopt hij dan vrij langzaam.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Ja de uitlaat
Hallo Tomos Forum, ik ben Rudy en ik ben nieuw hier. Ik ben 23 jaar en ik heb sinds 2 weken een Revival gekocht want ik wilde er altijd een hebben. Hij was helemaal standaard en liep ongeveer 40 op de TomTom dus ik vond dat het tijd werd om hem iets sneller te laten lopen. Dit lukte maar voor heel even. Hieronder mijn probleem.
Ik heb een snelle uitlaat geplaatst onder mijn revival. Het is een Bosch en hij lijkt 2 druppels water op een Tecno uitlaat. Ik heb deze uitlaat geplaatst in plaats van mijn originele (ik had gek genoeg een snor pijp?) en hij gaat nu bijna 60 maar na een minuut op top snelheid slaat hij keihard af. De rest van de dag loopt hij dan vrij langzaam. Dit speelt nu 2 dagen. Mijn revival is verder helemaal origineel. Hieronder de (denk ik) originele setup.
Model : Tomos Revival blauw en zou uit 2002 moeten komen.
carburateur : Del Orto Sha 14.12P
Sproeier : 56 als ik het goed lees
Uitlaat : orgineel met S bocht -> naar bosch/tecno
Luchtfilter : orgineel (a35)
Blok : A52 / A5
Sinds de 1e keer dat dit probleem optrad heb ik de carburateur helemaal schoongemaakt en een benzine filtertje geplaatst. Dit heeft er voor gezorgd dat ik weer even kon rijden maar toen gebeurde het weer. Van cilinders en zuigers weet ik nog niks, ik ben nog stap voor stap alles aan het leren. Ik heb al een nieuwe bougie liggen ik moet alleen nog even de juiste dop hebben om hem om te kunnen wisselen.
Iemand ideeën of suggesties?