• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

SlowRides Slow Ride A35-HDA

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
SlowRide
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor SlowRide » 01 apr 2015 10:27

Hallo mede Tomos eigenaren,

Mijn naam is Sebastian, 23 jaar en woon in Breda. Sinds gisteren (31-03) ben ik de eigenaar van een Tomos A35-HDA met blauw kenteken. Er is van alles mis mee maar dat geeft niet. Het is een bezigheidstherapie waarmee ik van de zomer op mijn gemak mee wil gaan toeren.

Watser mis dan?:

- Voorrem kapot (remkabel)
- Achterrem (dat armpje blijft hangen op de trommel)
- Uitlaat los(op de cilinder, ff kijken of cilinder kapot is)
- Zadel (is een hap uit haha)
- Over-all gewoon lillek, grote reiniging en nieuwe kleur hoog nodig,

Foto:
Afbeelding

Jespertje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Jespertje » 01 apr 2015 19:46

De tering, das wel een project ja. Mijne was er ook zo aan toe maar onderhuids was hij super netjes :mrgreen:

Remkabeltje is 5 euro
Achterrem gewoon even smeren met WD40
Tapeind van je uitlaat is waarschijnlijk afgebroken zeer klote werkje als het vast geroest zit

Succes :P
Tomos 65cc Airsal - VERKOCHT
Derbi 74cc Italkit
Tomos 50cc STD

Grunninger broezerss

Bobbert
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Bobbert » 04 apr 2015 20:01

Vindt het altijd leuk om mensen bezig te zien met een barrel en er dan toch iets van weten te maken dus ik zal deze zeker in de gaten houden.
m.v.g. Bob

SlowRide
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor SlowRide » 08 apr 2015 11:03

Haha bedankt!

Ik heb al het een en het ander gedaan. Namelijk:

- De remmen gefixt: Voorrem mistte de holle kies in de remhendel en achter is uit elkaar gehaald en gereinigd. Hij remt nu maar wel maar niet zoals ik het eigenlijk wil. Een keer maar 2 rem revisie setjes halen.

- De uitlaat heb ik ontkoold en heb op de cilinder de schroefgaten voor de uitlaat uitgeboord en gewoon twee boutjes in geschoven en de uitlaat vast gezet met moertjes op de boutjes. Is niet netjes maar werkt net zo goed als een tapeind.

-Zadel is nog niet vervangen, moet ik er nog ff één voor zoeken.

- Heb kwa uiterlijk niet veel gedaan, alleen blok er onder uit gehaald en schoon gemaakt, het frame ook. Voorspatbord ontdaan van verf met afbijt, hij is nu mooi chrome. Hetzelfde gedaan bij die strip op de tank en de tankdop.

Daarnaast begon het blok flink te kraken na een stukje gereden te hebben. Heb de olie afgetapt (de hoeveelheid paste in een shotjes glas :') ) Zuigerstopje gehaald en koppeling + versnellingen er uit gehaald. Alles ziet er nog netjes uit alleen lag het vraagteken veertje los in het carter. Heb deze vervangen en nieuwe ATF gehaald. Blokje klappert en kraak nu niet meer, alleen nog het bekende knikker geluid(niet zo heel erg overigens.)
Vond ook dat hij niet zo snel ging :P Dus heb de begrenzer in de inlaat eruit geslagen en heb de ontsteking op bromstand gezet. Blokje loopt nu echt lekker.

Wat zit er nog in de planning:

- Rem revisie voor en achter
- Ooit nog een keer de gehele cilinder vervangen ( Bromkop, cilinder en zuigerset)

De kapjes en kenteken zitten er nu wel op en het achterwiel is weer schoon maar zo staat hij er nu bij:
Afbeelding

Bobbert
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Bobbert » 08 apr 2015 22:03

Lekker bezig. Ga zo door
m.v.g. Bob

SlowRide
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor SlowRide » 09 apr 2015 12:21

Bedankt!

Ik ben er trouwens achter gekomen dat als er iemand achterop zit en ik over een hobbeltje rijd het achterspatbord op de achterband komt, vrij gemakkelijk. Is dit opgelost door nieuwe schokdempers achter te monteren? Lijkt mij dat deze versleten zijn waardoor ze verder kunnen doorhangen dan bij nieuwe.

Bobbert
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Bobbert » 09 apr 2015 21:56

Dit hebben alle tomosjes en voor zover ik weet zijn er geen schokdempers die dit voorkomen. Ik had zelf YSS (dit zijn zo'n beetje de beste) en wanneer deze op zijn strakst stonden gebeurde het nogsteeds
m.v.g. Bob

SlowRide
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor SlowRide » 10 apr 2015 08:25

Oh haha, heb net van die chrome er op gezet :P Zijn ook een stukje langer dan de originele dempers. En heb ze meteen wat strakker gezet want dat kan bij die. Ik ga het vanavond mee maken of het nu verholpen is.
Als ik jou moet geloven Bobbert dan zal het nog steeds zijn helaas, maarja, al is het maar een stuk minder want nu is het echt bij elk minimaal hobbeltje.

Ohja, heb ook nog de remmen gereviseerd voor en achter. Hij remt wel beter maar het is niet echt dat als ik de remmen vol in knijp dat de wielen blokeren o.i.d. De armpjes staan wel ver naar achter nu en dat was eerst niet, stonden toen bijna tegen het frame.

Rossie
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Rossie » 11 aug 2015 14:24

ik lees veel over de achterrem die blijft hangen en de oplossingen zijn niet altijd toereikend las ik ook.

Ik zat zelf ook met dat probleem en hier veel gezocht maar ook geen oplossing die blijvend was.

Na lang puzzelen kwam ik erachter dat de remsleutel strak op de bus in de ankerplaat zat en dat deze bus waar het remsleutelasje doorheen gestoken wordt uit twee delen bestaat.
Deze dus een tikje gegeven met aan de ene kant de bankschroef en de andere kant de oude vertrouwde hamer, en zag tussen de twee busjes vuil uitkomen (wat aangaf dat ze dichter op elkaar gingen) en dat het asje dus nu iets verder uitstak en niet alleen het platte gedeelte maar ook net een milimeter het ronde asgedeelte waar dus de remsleutel op bleef liggen en dus vrij kon bewegen zonder tegen de ankerplaat te vrijwen. Probleem met de vastzittende remsleutel opgelost.

Ik hoop dat velen van jullie hier iets mee kunnen.
Too much starbucks coffee, coffee, coffee!

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 okt 2015 00:38

Ik heb om dezelfde redene 320mm chrome verstelbare schokbrekers besteld. Is het nu verholpen met de hobbels?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers