Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Gisteren
Wat is het probleem? Wanneer de benzinekraan dicht is is er niets aan de hand, maar zodra de benzinekraan op 'open' of 'reserve' komt te staan begint er ineens veel benzine te lekken uit het gaatje onderin het vlotterbakje. Als ik het goed heb is gaatje er voor om een overvloed aan mengsmering tegen te houden. Dit is trouwens alleen wanneer de motor uit is!
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Biturbo sportuitlaat + een nieuwe benzinekraan (deze heb ik gisteren vervangen omdat de vorige lek was). Ik heb toen meteen een nieuwe benzineslang erop gezet. (ik weet niet of deze de juiste diameter heeft, hij past prima op de brommer en is iets breder dan het model dat hiervoor erop zat.
Eerst had ik de benzinekraan lek. Deze heb ik dus vervangen voor een andere waardoor ik op daar geen lekkage meer heb.
Het gaat dus alleen om het lekken uit het gaatje (ik kan niet om de naam komen

De brommer staat nu met de kraan dicht in de schuur: niks aan de hand. Op het moment dat ik ga rijden doe ik de kraan open en start de motor: rijden maar, geen problemen. Maar ik wil mijn tomosje goed voor elkaar hebben dus wil ik dit kleine probleempje ook opgelost hebben!