• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos revival SNOR RIJDERS OPGELET!

plaats hier je vragen/weetjes over het kenteken en de RDW keuring. Ook verzekeringen vragen kunt je hier kwijt
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
Marco
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 20 jan 2006 18:19

beste mensen,

bij de schouwing zijn van mijn moeders tomos revival snor brommer we er achter gekomen, dat de snorbrommer, het type goedkeuring van een brommer voert. ( dealer gekocht )

verhaal dealer:

hoe dit kan: zo'n 2 jaren terug was er bij tomos nederland een tekort aan snor revival's en een overvloed van de brom revival's. men heeft daarom iets met de brom revival's gedaan om ze zachter laten lopen, zodat ze als snor verkocht konden worden.

dit hebben ze vermoedelijk gedaan: onsteking te laat gezet, en een kleinere sproeier erin gedaan, en soms een tomos 25 km uitlaat eronder. maar niet altijd.

verhaal tomos nederland:

aan uw type goed keuring, en framenummer kunnen wij zijn dat uw (snor) brommer als brommer bij ons uit de fabriek is gekomen. en dat het probleem dus bij uw dealer ligt.

de mogelijk heden die uw dealer kan hebben ondernomen om de brommer zachter te laten lopen zijn: ring in de uit en in laat, kleinere sproeier in de carburateur, ontstekings tijdstip veranderd of de tandwiel verhouding veranderd.

conclusie

bij mij moeder rijd hij nu iets onder volgas 30 volgas 35 en veel inhouden. ook bij het overschakelen houd ie veel in. dit wss komt door een te kleine sproeier, en een te late onsteking. wel zit er dus een tomos 45 km uitlaat onder ( ring er in ??? ). er zit igg geen snorblok onder!!!

het type goedkeuring van een BROM revival is: E12*92/61*0013*04 ( staat ook op mijn revival welke een brom is, en staat dus ook op de snor revival van mijn moeder welke door de RDW als brom wordt gezien )

controleer dus allemaal ( vooral de SNOR rijders ) welk type goedkeuring je revival voert. om problemen met en na de schouwing te voorkomen.

mocht dit niet het juiste zijn: ga dan direckt terug naar je dealer met je aankoop bewijs, deze moet dit dan met tomos nederland gaan regelen!!!

hopelijk weten jullie zo voldoende, van weer een blunder van tomos nederland! of van een gerenomeerde dealer!

wij maken er igg waarschijk een kort geding van!!!

Marco
Laatst gewijzigd door Marco op 23 jan 2006 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 20 jan 2006 18:22

bedankt voor de tip.
hoe heb jij het opgelost?

het was mischien handiger geweest om in kenteken en schouwing te plaatsen, maar een modje kan daar ook heen verplaatsen.

Marco
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 20 jan 2006 18:25

bedankt voor de tip.
hoe heb jij het opgelost?

het was mischien handiger geweest om in kenteken en schouwing te plaatsen, maar een modje kan daar ook heen verplaatsen.
oplossing is nog onderweg, maar volgens de dealer hebben zijn hem van tomos NL als snor gekocht. en ligt de oplossing dus bij tomos NL. ( volgens dealer )
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80

Milan
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer Milan
Website
  • Citeer

Berichtdoor Milan » 20 jan 2006 19:03

Zoals ik het nu hoor trek de dealer zn handen er van af en zegt zoek het maar uit met tomos nederland. Ik zou het niet pikken. Jij hebt tenslotte de SNORFIETS van hun gekocht. Nu moet de dealer dit ook oplossen.

D.m.v een andere brommer voor jouw moeder met snor type goed keuring.

Ik zou zeggen; pleit voor die nieuwe brommer, of een snelle oplossing VIA de dealer (die zoekt het maar uit). Het recht hierop heb je.

groeten MILAN
Afbeelding

Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 20 jan 2006 19:14

ps er is neit iets als

een 25km uitlaat

een 45km uitlaat.

die zijn hetzelfde...
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 20 jan 2006 20:18

ps er is neit iets als

een 25km uitlaat

een 45km uitlaat.

die zijn hetzelfde...
h ij bedoelt Sbocht uitlaatje waars.

Marco
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 20 jan 2006 20:22

Zoals ik het nu hoor trek de dealer zn handen er van af en zegt zoek het maar uit met tomos nederland. Ik zou het niet pikken. Jij hebt tenslotte de SNORFIETS van hun gekocht. Nu moet de dealer dit ook oplossen.

D.m.v een andere brommer voor jouw moeder met snor type goed keuring.

Ik zou zeggen; pleit voor die nieuwe brommer, of een snelle oplossing VIA de dealer (die zoekt het maar uit). Het recht hierop heb je.

groeten MILAN
de daeler zegt de tomos zo van de fabriek gekregen te hebben, maar we gaan idd pleiten voor een vervangen snor brommer met wel de goede type goedkeuring
ps er is neit iets als

een 25km uitlaat

een 45km uitlaat.

die zijn hetzelfde...
neen, zitten halve s bocht uitlaatjes onder zoals praatpaal zegt. daar zit wel verschil in tussen 25 en 45 km.

JooL
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer JooL
Website
  • Citeer

Berichtdoor JooL » 20 jan 2006 22:24

ps er is neit iets als

een 25km uitlaat

een 45km uitlaat.

die zijn hetzelfde...
Dit is niet waar bij nieuw types zijn de uitlaten het zelfde

En de kans is groter dat ze een snorblokje hebben gemonteerd i.p.v. dat gebeun van jullie met een te kleine sproeien en een late onsteking. ze moeten een bromfiets goed lopend worden geleverd
Afbeelding

Marco
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 23 jan 2006 22:37

ps er is neit iets als

een 25km uitlaat

een 45km uitlaat.

die zijn hetzelfde...
Dit is niet waar bij nieuw types zijn de uitlaten het zelfde

En de kans is groter dat ze een snorblokje hebben gemonteerd i.p.v. dat gebeun van jullie met een te kleine sproeien en een late onsteking. ze moeten een bromfiets goed lopend worden geleverd
ding loopt verders goed, alleen volgas niet, dan houd ie verselijk in.
( ze hadden de gaskabel niet goed strak gezet ik laatst wel )

en over die uitlaat tsja dat zal wel goed wezen dan, maar waar het mij om gaat is dat je toch weer genaaid word zo :x

Maar we maken er ws een kort geding van als het zo doorgaat

EN: tekst update eerste post

Marco
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 01 feb 2006 19:06

Nieuwe update;

hehe we zijn wat verder,

De fout ligt namelijk bij de dealer. deze heeft toen destijds van de brommer een snor gemaakt. ( op verzoek van de vorige eigenaar )

en dit toen deze de brommer terug inruilde met 100 km op de teller dit zo gelaten.

De dealer heeft al bij de rdw geprobeert ofdat hij toch als snor geresistreerd kan worden, maar de rdw wijkt geen mm. dus is de dealer nu opzoek naar een andere oplossing. ( waarschijnk opnieuw invoeren met keuring en alle rotzooi ) dus we wachten even af ofdat dit gaat lukken.

ik houd jullie op de hoogte!!!

Marco

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Kenteken/keuring & Verzekeringen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers