Ik zal me even hier eerst een beetje voorstellen en over de brommer vertellen

Ik ben Rik Jacobs 20 jaar en woon in Overloon (tussen Venray en Boxmeer)
Ik heb van mijn zwager een brommertje gekocht een Tomos S1, waar een kort maar lastig verhaal achter zit.
Ik heb hem gekocht van me zwager, hij had deze gekregen van zijn collega en die had hem weer gekregen van zijn tante…
Nu is er een nieuw frame nummer in geslagen en het oude was haast niet meer lees baar… Na veel mailen met Tomos NL en de RDW ben ik er achter gekomen dat mijn Tomos S1 van 7 juli 1976 is geleverd in de kleur bruin met frame nummer 63972.
Of hij ook daadwerkelijk bruin zal worden weet ik niet want ik vind de groene kleur vele male mooier.
Lijstje van wat er nog moet gebeuren.
Motorblok
- Lagers.
- Keerringen.
- Krukas.
- Cilinder. (ei vormig)
- Zuiger
- Koppeling.
- Uitlaat.
- Ketting.
- Tand wielen.
- Benzine kraan.
Rij wiel gedeelde.
- Rem segmenten.
- Banden 12" 2 ¼. (gevonden)
- Binnen banden. (gevonden)
- Achterschokbrekers.
Uiterlijk.
- Stuur
- Stuur klemmen M6. (gevonden)
- Origineel zadel.
- Oranje plaatje met ronde voet. (Gevonden)
- Originele koplamp.
- Origineel achterlicht.
- Schakelaars.
Eerste wat er gaat gebeuren is revisie van het motorblok aangezien hij deze winter gaat gebruikt worden als dagelijks vervoer….
Daarna zal hij pas strak worden gemaakt en worden gespoten. (kleur haal ik wel al in huis want ik spuit hem zelf in 2k)
Veel spul zal gepolijst worden of opnieuw worden verchroomd (zie stuur wielen spaken enzovoort)
Ik ben ook nog erg aan het twijfelen over de kleur aangezien ik de groene veel mooier vind dan de bruine… Maar daar hebben we nog genoeg tijd voor.
Foto

Groetjes,
Rikky.