Re: Pistonclip bij krukas gekomen
Geplaatst: 31 aug 2017 14:56
door bieowbie
Stationair kan ook een te strak gestelde kabel zijn. Draai hiervoor de stelnippels zover terug dat je met de stelschroef op de carburateur kan werken. De kabelspeling trek je er met de stuurnippel bij je handvat eruit.
Vwb het inhouden, wellicht is dit een ontstekingskwestie. Staat je ontsteking op tijd en zijnnalle componenten in orde? Wat geeft de kleur van je bougie aan als je 2 km hebt gereden?
Het lag inderdaad aan de kabel, slecht dat ik dat niet zelf zag. Wat bedoel je precies met ontstekingskwestie? Hoe zou ik dit kunnen checken? Naar mijn idee zijn alle componenten in orde.
Re: Pistonclip bij krukas gekomen
Geplaatst: 01 sep 2017 12:04
door shadowranger
Als je electronische ontsteking hebt met 4 spoelen, dan kun je aan de hand van de wiki kijken of je verbetering kan krijgen. Indien de ontsteking op snorstand staat (linksom verdraaid) tot aan het onderste streepje in het carter dan kun je op top deze genoemde klachten hebben. De ontsteking staat (bewust) net te laat om de snelheid te temperen. De bovenste streep is de bromstand, vaak lost dit de klacht mbt inhouden op top op. Misschien moet je zelf een mooie afstelling zien te vinden, iedere motor reageert anders op de afsteling, dus soms kom je ergens tussen de 2 strepen uit.
Misschien is het ook zinvol om naar de afstelling te kijken van de sproeiermaat. Indikatief kun je op de kleur van de bougie elektroden afgaan. Welke kleur hebben deze als je 2 kilometer hebt gereden?