Heb je foto's en filmpje bekeken. Je hebt een Iskra 2-spoels ontsteking in een nieuw type carter voor 4-spoels electronisch. Die iskra is op deze manier niet af te stellen ddor hem te draaien naar een streepje. Als je het vermoeden hebt dat het in de ontsteking zit probeer dan een 2e hands 4-spoels ontsteking en zwart cdi kastje (als je dezecnog niet hebt) te kopen. Aan de hand van je filmpje vermoed ik echter een vals lucht probleem of defect membraan.
zit met 3 boutjes vastZit deze ontsteking met 2 of 3 boutjes vast?
kan echt niks vinden. Zoals ook op de foto's te zien.Dan heeft shadow niet gelijk denk ik. 2 spoels zit met 3 boutjes vast, 4 spoels met 2. dus dit moet bijna wel een carter van een 2 spoels zijn. Kun je echt geen inkeping vinden?
Ja carburateur is schoongemaakt. Pakkingen ook nog allemaal goed.Vreemd.
En heb je verder alle pakkingen pakkingen nieuw en gecheckt op valse lucht?
Heb je ook de sproeier en carb goed schoongemaakt?
Of ik wel of geen gelijk heb wil ik niet over discussiëren, ik heb bij 3 punts bevestigingen in de carters nog nooit zulke strepen gezien, alleen bij de nieuwe 4-spoels versies. 2-spoels versies werden af-fabriek ingesteld d.m.v. een speciaal tool die nergens te koop is. Het afstellen van de 2-spoels ontstekingen zonder deze tool is een nachtmerrie.Dan heeft shadow niet gelijk denk ik. 2 spoels zit met 3 boutjes vast, 4 spoels met 2. dus dit moet bijna wel een carter van een 2 spoels zijn. Kun je echt geen inkeping vinden?
Nee dat zeker niet. Is er op gezet en nooit meer van afgehaald heeft het daarmee altijd top gedaan.Misschien een hele domme vraag/opmerking, heb je de zuiger niet perongeluk verkeerd om? Komt wel s voor haha.
Bougie is een NGK hittegraad 6. Kleur van elektroden maak ik morgen een foto van. Alles zit goed vast 100 procent.Of ik wel of geen gelijk heb wil ik niet over discussiëren, ik heb bij 3 punts bevestigingen in de carters nog nooit zulke strepen gezien, alleen bij de nieuwe 4-spoels versies. 2-spoels versies werden af-fabriek ingesteld d.m.v. een speciaal tool die nergens te koop is. Het afstellen van de 2-spoels ontstekingen zonder deze tool is een nachtmerrie.Dan heeft shadow niet gelijk denk ik. 2 spoels zit met 3 boutjes vast, 4 spoels met 2. dus dit moet bijna wel een carter van een 2 spoels zijn. Kun je echt geen inkeping vinden?
Wellicht is er een extra bevestigingsgat geboord en getapt, maar dat kan alleen TS duidelijkheid over geven.
Btw, welk merk en warmtegraad bougie gebruik je nu? Kun je er volgas mee rijden of niet, want ik ben benieuwd naar de kleur van de electroden. Zit alles goed vast (m.n. sproeier onderaan de venturie kan hierin een oorzaak zijn dat het mengsel niet goed verneveld). Op zich wil de motor wel oppakken zoals ik in het filmpje hoor, maar sterft dan af bij gasgeven. Klinkt mij bijna als dat er een probleem is met de brandstof/ lucht verhouding, en niet zozeer met de ontsteking (hooguit op de juiste timing dan).
Ja de BH6SNGK en dan? B6HS of anders?
Heb weer een filmpje gemaakt. En een foto gemaakt van de elektroden gelijk na het rijden zie hieronder de linkjes voor foto's en video.Ik ben ook wel benieuwd naar de kleur van de elektroden.
Ja had ik al gedaan.Maar heb je nu al is een bus deo rond je cilinder gespoten om te zien of je valse lucht hebt? (dan niet in je luchtfilter spuiten want dan weet je nog nix)
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 2 gasten