Alles is *standaard (nog).
Maar de topsnelheid is: 80km/u
Update 2 Augustus 2008:
Ik heb gister mn luchtfilter binnengekregen, een Stage6 Ovaal Dubbellaags <O~ . En heb ook nog een 14 tands voortandwiel gehaald. Voor t luchtfilter moest ik een rubberen slang fixen, nou dat is gelukt, van binnen moest ie beetje worden schoongemaakt (daar is WD40 voor )
Luchtfilterdoos:
Ingebouwd in mn brommer (alles past precies )
Het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf
Update: Nieuwe uitlaat: Yasuni Cross Hand Made:
Klein updatetje (vooral tekst) 6 april 2009:
Sommigen hadden deze foto al gezien in het chattopic, maar ik show hem hier ook nog wel een keertje
Binnenkort (lees: deze week) ga ik de spuiterij bellen om mn kappenset over te laten spuiten. Zodra dat is gebeurt kan ik mijn lieve Senda'tje verbouwen tot iets unieks
Verders heb ik niet echt plannen, heel misschien in de zomervakantie een 50cc snel, liefst een MK'tje dan.
Updatetje 11 April 2009:
Heb even met fotosoep een kleine kleursamenstelling gemaakt zodat jullie een beetje het idee hebben hoe de kleur erop komt + zadeldeck. Op de shop is het niet echt mooi maar zwart naar een kleur fotoshoppen is moeilijk En ik kan geen metallic groen eruit toveren:
Origineel:
Bewerkt:
Ook ga ik volgende week mn kappies naar de spuiter brengen, en dan zijn ze de week daarop klaar
Oja, er komt ook nog groen velglint op, maar had geen zin om dat te shoppen.
19 April 2009:
Hhmmm, ben nu steeds een beetje aan het racen en het crossen. Maar ik heb al heel lang gezeur met die carburateur. Hij is zo lek als een vergiet, hij sluit niet mooi aan op het spruitstuk, hij bevriest in de winter en als ik lang voluit rij stroomt het vlotterbakje niet snel genoeg vol waardoor de motor ineens uitvalt. Nu heb ik besloten maar te gaan kijken voor een nieuw inlaatsysteem ipv een nieuwe uitlaat. Die uitlaat komt dan maar ff iets later, want ik ben het nu zat om zo vercracked te rijden. Ik koop dan een Malossi VL6 membraan + Top Racing 19mm/21mm spruit + 19mm Dell'orto PHBG carb. Lijkt mij een vrij leuk setje. En dan als na 1 of 2 maanden die uitlaat eronder zit zal het wel blazen
21 April 2009:
Foto zegt genoeg lijkt me:
Foto is wel binnen gemaakt dus jullie kunnen nog lekker niet zien hoe het er in de zon uit ziet Binnen ziet het er een beetje lichter en flets uit.
22 April 2009:
Zoals beloofd de extra foto's in de zon:
Glimmend:
30 April 2009:
Kappenset erop geplant
14 mei 2009:
Heb even groen velglint erop gebeund, ging best makkelijk. Ook nieuwe alu hevels, moest die van mn koppeling nog op maat frezen Oja en er zitten groene hevelgrips op
To do optisch:
- Alu kickstarter/schakelpendaal/voetrem
- Alu racegaas achter de gaten
- Misschien stickers
- Misschien wave-remschijven
To do motorisch:
- Andere uitlaat (SCR Corse of Conti CHR of Yasuni R2)
- Misschien ooit een Metrakit SP 50cc.
ziet er vet uit, ik blijf tog nog steeds schakelbrommers en scooters het leukste vinden.
ik ben ook keer weze kijke voor aprilia factory, vind hetzelf een vette scooter en gaat een stuk harder.
alleen een schakel vind ik ook wel vet.
Zon Derbi gp1 50 he is dat ook een schakel of een scooter, staat er eentje bij mij in de buurt te koop ook wel een mooi ding.
setup:
-Techno terugloop uitlaat
-achtertandwiel 26
ongeveer 30/35
Heb gister ff het *standaard luchtfilter eraf gebeund... echt vaag luchtfilter. Volgens mij hebben ze bij Derbi het grootst bestaande luchtfilter genomen en daaromheen de brommer gebouwd
Heb bij Speedparts een Stage6 schuimfilter besteld, je weet wel zo een hele grote (aangezien er nu toch genoeg vrije ruimte in me frame is
Ga ik vanmiddag naar de plaatselijke autosloop om ff een rubbere slang te scoren om dat luchtfilter straks van mn carb tot achter de veer te leiden; word ik daar warm onthaalt: Wat kom je hier doen?
dus ik loop rustig op dat mannetje daar af en ik zeg: ik zoek een rubbere slang. Zegt die vent dat ik er niet mag komen omdat ik nog geen 20 ben. Dus nou daar wil ik wel het fijne van weten dus ik vragen waarom ik 20 moet zijn!? Vertelt die man: ja er word hier meestal veel gesloopt door jongeren zoals jij. Dus ik weer: misschien heet het daarom ook wel een autoSLOOP
Maarja dit bewijst maar weer eens dat dat tuig van dit soort zaken een IQ lager dan hun schoenmaat hebben. Dus morgen maar even met mn vader langs en dan ga ik nog maar is ff bijdehand vragen of het nu wel goed is :S
grtz.. tot het volgende verslag (als ik nog reacties krijg )
Heb mn luchtfilter binnen. lekker groot van stage6
Oja heb gister nog een 14t vtw gemonteerd. Tijdens het weer monteren van de carterdeksel kom ik erachter dat mn uitlaat alleen aan de cilinder en de demper hing Dus heb t probleem maar even verholpen .
Zal nog wel plaatjes posten als t luchtfilter erop zit, tenminste als er nog mensen zijn die belangstelling hebben ervoor
Gaaf ding, alleen derbi senda heeft standaard geen 17, 5mm hoor volgens mij 14mm phbg:P
ik zou ff een metrakit prorace uitlaatje halen en stroboscoopje klaar is kees!
In 2006 is er een nieuw model AM6 blok uitgekomen (in ieder geval voor een Senda) en daarop zit standaard 17,5
Liever heb ik een Yasuni Cross HM omdat MK prorace 70cc is, geloof ik. En die dingen zijn absurd duur (300€ ofzoiets). En wat heb ik aan een stroboscoop?
Jazeker. Ik wil graag een Yasuni Cross HM, goed uitlaatje en bovenlangs . Eerst had ik liever eentje onderlangs gehad, maar dat valt zo op voor de politie en ongeveer iedereen in mijn stad rijd al met een onderlangse uitlaat op zn Senda .
Ik moet alleen nu nog ff me Senda afstellen want er zit nu een veel te kleine sproeier in, dus hij hapert als een gek
Je moet dfat filter even invetten, anders houd hij niet alteveel vuil tegen. Je hebt daar filterolie voor.
Verder vind ik dit eigenlijk een vrij lelijke schakel, maar dat is mijn mening. (En dan heb ik t niet over jouwes maar over het hele derbi senda gebeuren...)
Zo toch maar een senda . Goeie keus heb er zelf ook een, zal je vast nog wel eens zien rijden. Ik woon in santpoort.
En vanaf 2006 heeft derbi nieuwe blokken uitgebracht (geen Am6) en die blokken zijn compleet watergekoeld en hebben *standaard een 17.5 mm carb.
Zo toch maar een senda . Goeie keus heb er zelf ook een, zal je vast nog wel eens zien rijden. Ik woon in santpoort.
En vanaf 2006 heeft derbi nieuwe blokken uitgebracht (geen Am6) en die blokken zijn compleet watergekoeld en hebben *standaard een 17.5 mm carb.
Dus dan neem ik aan dat dat blok op mijne zit, aangezien mn Senda uit 07 is?
Hmmm ik kreeg die Stage6 niet afgesteld, heb al sproeiers: 88/90/92/96/102/108 geprobeerd, maar lukt gewoon niet. Dus ik heb maar even mn originele filter erop gezet, en ik kon meteen weer blazen
jeej heb mn yasuni cross!:D onafgesteld nog; maar hij loopt al 95. Dit weekend even met sproeiers kloten want onder de 7500 toeren trekt ie voor geen meter. Overigens wel ongelovelijk hard in de powerband van 8000-11000 toeren <O~
Mooooooi ding man!, iemand die ik ken heeft die van hem total loss gereden tijdje terug... hij heeft daarna 3 dagen in coma gelegen. degene die hij aangereden had kan voor de komende +-3 jaar niet meer lopen..)Ik zou in eerste instantie een Derbi GPR50 kopen, via mn broers werk 2e hands, maar iemand anders was me voor. dus toen werd het een tomos wrak voor 150 euries
hmm nog ff op internet gekeken voor dat ongeluk was niet echt total loss maar wel lelijke schade, hier foto's van het ongeluk: http://brandenzo.web-log.nl/brandenzo/2 ... gewon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die gozer chillde nogal vaak op de plek waar ik ook chillde twas niet echt een vriend van me maar ik ken em wel.
nog een edit , de schade die hij had zie je niet echt op die foto's maar zn balhoofd was verbogen, en 2 verbindingspunten van zijn frame waren gebroken.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.