Ik heb een vraagje, ik heb een tomos met bromblok, maar ik heb er een snoruitlaat onder gezet met een S BOCHT.
Hij maakt een beetje een puch raar geluid, ik wil een gewoon standaard tomos geluid...
wie kan me helpen?

Heb je als eens gekeken waar je tomos precies afwijkt van een standaard Snorsetup? Wellicht kun je dan besluiten onderdelen te wisselen naar standaard ipv de motor te "knijpen" dmv de uitlaat, waar ikzelf zeer op tegen ben.ja klopt dat helpt ook,
maar het probleem is , hij loopt mij te hard, en ik wil niet dat me tomos straks ingenomen wordt![]()
ik heb dus zachter laten dmv de uitlaat,
maar nu wil ik het oude standaard tomos geluid terug......
hij is juist luider, geen origineel tomos geluid meer een puch geluidHeb je als eens gekeken waar je tomos precies afwijkt van een standaard Snorsetup? Wellicht kun je dan besluiten onderdelen te wisselen naar standaard ipv de motor te "knijpen" dmv de uitlaat, waar ikzelf zeer op tegen ben.ja klopt dat helpt ook,
maar het probleem is , hij loopt mij te hard, en ik wil niet dat me tomos straks ingenomen wordt![]()
ik heb dus zachter laten dmv de uitlaat,
maar nu wil ik het oude standaard tomos geluid terug......
Denk hierbij aan tandwielverhouding (achterkettingwiel groter, loopt ie ook zachter), kleinere carburateur (14/9 ipv 14/12 of 15/15) of de ontsteking naar snorstand terugzetten (als je een 4-spoels electronische ontsteking hebt). Btw, als jij een originele snoruitlaat hebt gemonteerd, in welk opzicht wijkt het geluid af van jouw brompijp? Hij is hooguit wat stiller, maar dat is karakteristiek voor dit type. Hoe hard rijdt je tomos zoals je hem eerst had?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten