Dames en heren,
het is weer tijd voor een vraag, tijd voor een antwoord:
Hoeveel decibel maakt een standaard snor tomos met alleen een Proma Grand Prix tecno uitlaat? en met een powerfilter erbij? iemand enig idee?
De uitlaat is namelijk onderweg met de post en ik ben ook van plan een powerfilter erbij te kopen maar aangezien je een maximum van 97db (geloof ik) mag hebben ben ik wel nieuwsgierig of zo'n powerfilter wel zo verstandig is.
met die uitlaat zal je wel wat meer lawaai hebben, en maximum voor snor is 90. Maar met die powerfilter heb je een hoop herrie.. zou het niet doen.. heeft ook geen effect met *standaard set-up
je ken makkelijk bijvoorbeeld met een filtertje gaan rijden naar mijn weten doen ze uit stilstand meten vanaf een bepaalde afstand je zit echt niet zomaar aan de 90 denkik
Proma maakt echt wel een harder geluidje dan de standaard pijp. Als je snor tos standaard is reid deze ong met 80 Decibel
Maarja, maat vn me moest op de rollerbank met een proma + powerfilter. Zeiden ze niks over
Edit: Wel een bruut geluid btw proma in combo met powerfilter.
mensen je moet wel een heel hard geluid hebben wil je 90dB hebben want dat staat namelijk gelijk aan het geluid van een vrachtwagen, en dat is heel hard
ik heb wel paar keer rollerbank met een bullet.. maar ik heb maar 1 keer gezien dat ze iemand gingen meten. dan wel op topsnelheid bij een motorhispania.. dus je hoeft er niet bang voor te zijn lijkt mij
Over wetgevind van aantal dB:
Als je geluid te hard is moet je binnen een week zorgen dat het geluid minder is, en daarna naar politie gaan om te laten goedkeuren.
lijkt mij ook wel geinig om eens te proberen een yasuni demper op me techno cc.
maar dat ziet er toch niet uit zon mega demper op een klein ogende uitlaat? hoe heet de uitlaat van yasuni met de kleinste demper ongeveer weer iemand dat?
Nee, want je benzine/luchtverhouding veranderd niet door het veranderen van een uitlaat.
En wouten die controleren op een te hard geluid.. zeldzaam.
grapje zeker?
Proma is expansie uitlaat, betekent meer toeren op top. Betekent dus ook meer benzine nodig op top als je luchttoevoer onveranderd laat.
Groter dus, 2 maatjes is meestal genoeg. Soms hoeft het ook niet, maar beter controleer je gewoon je bougie.