Hallow jongens, hier dan ook een project van mijn kant. Ik heb lang geen zin gehad om hier aan te beginnen, maar aangezien ik nu een paar daagjes vrij had, dacht ik, laat ik het is op internet zetten.
Het begon toen ik op internet een mooie tomos flexer zag staan, dit was zo’n 2 maanden geleden.
Brommer zag er toen zo uit :
Was toen nog steeds 15, maar mijn ouders toch over kunnen halen om hem te kopen.
Moest hem alleen nog laten schouwen. Brommer was nog in perfecte staat en heel weinig kilometer, maar achteraf toch spijt gehad dat ik hem gekocht het. Vond het schouwen ontiegelijk duur en had achteraf beter een geschouwde tomos kunnen kopen. Na al dit gezeur, kon ik af en toe stiekem rijden. Ik had al een nieuw voorlicht gekocht en een tnt sportstuurtje. Verder had ik motorisch me cillinder getuned (beunmodus, maar liep verrassend beter als toen die niet getuned was), koppelingsveertjes in gekort en had er een techno cc onder liggen.
Toen was ik jarig en ging voor mijn certificaat. Uiteindelijk niet gehaald met 1 fout teveel. Dan voel je je toch wel even genaaid. Had voor me verjaardag nog een helm gekregen en mijn certi en rijbewijs zouden worden betaald. Is nooit verkeerd natuurlijk !
Paar dagen na mijn verjaardag had ik dan eindelijk me kenteken binnen en kon ik rijden, maar toen had ik weer is pech, na 2 dagen werd mijn kenteken gestolen. Ook was me nieuwe voorlicht al gedeeltelijk kapot (omhanging was afgebroken),liep mijn brommer niet helemaal lekker meer en was ik niet blij met de brommer zelf. Dus heb de brommer tijdelijk in de garage gezet omdat ik er nu al gek van werd. Paar dagen hierna heb ik besloten om de brommer compleet uit elkaar te halen, nieuwe onderdelen te kopen en het frame aan te passen.
Ben uiteindelijk het frame aan gaan passen, heb de spatborden in een scherpe punt laten lopen en heb een gedeelte van me bagagedrager afgeslepen, zodat ik hier een derbi senda achterlicht op kon monteren.
Ben hier een tijd mee bezig geweest, maar uiteindelijk toch maar niet verder gegaan. Mede door het gedoe met het kenteken en omdat ik het ronde frame toch niet echt mooi vond. Ook lag je met dat sportstuur in een zware lig houding en aangezien ik niks aan me zadel kon verstellen vond ik dit ook niet zo fijn.Wat je dan doet is op marktplaats zoeken naar een ander geschouwd frame. Dit heb ik dus gedaan en ga waarschijnlijk van de week dat frame ophalen.
Andere frame staat trouwens te koop. Heb je interesse, stuur dan ff een pm…
viewtopic.php?t=5012
Spatborden en achterbrug heb ik inmiddels wel gespoten in hoogglans zwart met een laag blanke lak erover. Ben hier echt superblij mee, het ziet er echt mooi uit al zeg ik het zelf.
Ook heb ik me voorvork bijna tot de max verlaagd (weet nog niet of ik het zo ga laten).
Motorisch heb ik er ook nog dingen aan veranderd zoals 65 cc arsail,16/16 carburateur plus nog een scootspruitstuk. Hier de krachtbron :
Zie link voor meer info scooterspruitstuk
viewtopic.php?t=4951
Verder heb ik alle andere onderdelen weer klaar gemaakt voor het spuiten, wat over ongeveer 2 weken gaat gebeuren.
Ook heb ik nog wat nieuwe dingen besteld zoals :
-Nieuwe zwarte achtervering
-nieuw voorlicht
-technigas next
Zie hier een gedeelte van het beunhok, spuiten en alles doe ik in een andere garage.
Hier mijn vriende
, maar meestal mijn vijanden :
En dan hier mijn dagelijks vervoer, mooi he ?
Deadline is toch wel over 3 weken. Dan moet hij helemaal in elkaar zitten en lopen. Hoeft niet perfect te zijn, maar wel berijdbaar.
Verdere plannen zijn nog:
-Velgen worden matzwart
-frame en voorvork worden nog gespoten in hoogglans zwart
-motorblok word opnieuw gespoten in hittebestendig zwarte lak+ een hittebestendige blanke lak
-koppelingsveren aanpassen aan nieuwe set up
-dikke banden eronder. Achter maat : 2,75 en voor : 2,50
-toerenteller kopen en monteren(als ik een keer xtra geld heb)
-bananezadel
-ik moet er zo min mogelijk bedraging te zien zijn, dus streven wordt om zoveel mogelijk draden weg te werken.
Tot zover dus even een intro(tje), vanaf nu volgen er elke keer updates, dus tot de volgende up-date. Ik hoop dat jullie het wat vinden. Het zal misschien niet altijd even snel gaan, maar dat zit hem vooral in het geld
Update 21-05 :
Vandaag besloten dat ik hoogstwaarschijnlijk me frame ga houden. Nieuw kenteken bewijs aanvragen en alles maar doen dan. Verder plannen met dit frame :
-ronde dikke buis ertussen
-korte clamp (scoot) op me kroonstuk lassen
-misschien me zadel achter verlagen(is moeilijk verhaal bij die van mij, omdat bevesteging van me zadel heel anders is als bij bv het frame van een standaard enzo( zie foto's )
-verder wil ik nog met polyester me achterkant beetje netjes afwerken.
Update 28-05
Vandaag en gister weer wat onderdelen gespoten. Zijn weer erg mooi geworden al zeg ik zelf
. Verder me frame ontdaan van verf (K*TWERK) en wordt waarschijnlijk deze zaterdag of die zaterdag erop een buis tussen gelast.
Zoals je ziet gedeelte van me voorvork al in elkaar gezet. Heb hier gelijk ook nog een paar lagen blanke lak overheen gegooit, kan maar niet genoeg zijn toch
. Duurt het weer wat langer voor in opnieuw mag beginnen.
De rest is me zadel+bakje,gedeelte van me voetsteun en nog die dingetjes waar je voorlicht aan vastzit(weet ff niet hoe die heten). Hier heb ik die oren vanaf geslepen, omdat ik die toch niet nodig had voor me nieuwe licht en dat stond wat beter...
update 06-06-07
Vandaag weer het salarisje binnen. Zowieso al blij dat ik me salaris had,maar als er dan ook nog een stuk meer op staat dan gedacht is het helemaal top
Gelijk dus maar ff een bestellingje geplaatst bij easyparts. Hoop dat het vrijdag bezorgd word, dan kan ik van het weekend weer verder beune. En hem hopelijk rijdend krijgen.
Hier paar dingen die ik heb besteld :
1 x 2,50 en 1 x 2,25. Die dunne band is bedoeld als voorband.
Ook nog wat motip verf waaronder :
2 Spuitbus Motip Primer Grijs 500ml
2 Spuitbus Motip Autolak Zwart Mat 500ml (voor het frame)
1 Spuitbus Motip Hittebestendige Blanke Lak 400ml (uitlaat en blok)
En nog ninja verf, klinkt gevaarlijk. Ben benieuwd naar het resultaat :
1 Spuitlak Ninja Zwart Hittebestendig 400ml
En als laatste nog :
1 Wheel Stripe Reflectietape Zwart/black.
De hittebestendige lak is bedoeld voor me blok, wat dus een verse laag verf krijgt.
Verder staat me frame in de primer en wordt de achterkant van het weekend dicht gepolyesterd. Verder moet dus alles van het weekend geverft en in elkaar gezet worden.
Paar andere dingen die er nog bij komen zijn:
-zijstandaard
-nieuw (hoger) sportstuur
-nieuwe 2ehands voorvork
. Had hem ingekort, maar vind het toch niet lekker rijden
UpDate : 08 - 06 - 07
Vandaag weer wat dingetjes gekocht :
Word nog zwart gespoten....
Gisteravond een nog een GRATIS ebr voorvork kunnen ophalen. Veert nog perfect en ziet er nog redelijk uit (lang model). Heb altijd op een puch gezeten, iemand een idee trouwens of dat op tomos past, ik dacht van wel iig ?
Verder nog een zwart zijstandaard gekocht en heb ik me kentekenplaat binnen.
En als belangrijkste van vandaag eigenlijk : IK HEB ME CERTIFICAAT , na 2 keer
Hoop dat me bestelling van easyparts zo snel mogelijk binnenkomt (zal wel tijdje dure bij hun) want kan nu niet echt verder met me brommer.
Dingen die ik wel van het weekend kan doen zijn:
-achterkant dichtpolyesteren, dus dat zijn me werkaamheden voor dit weekend.
Verder zondag nog ff paintballen, altijd leuk toch
update 12-06-07
Nja jongens , op maar te beginnen PAINTBALLEN IS ECHT DIKKE SJIT !
Verder heb ik ook nog wat aan me brommer gedaan, want heb me bestelling binnen gehad :
Genoeg verf lijkt me zo.
Gelijk ook maar ff em blok in de paint gezet, zie hier :
Had ook nog wat bandjes besteld, 2 x 2,50 van michelin :
En dan na heel lang zoeken en onderhandelen mijn stuur, waar is echt superrrrrrr blij mee ben :
Het stuur is wel dikker als normaal, dus het moet wel bijgewerkt worden, om de handvatten passent te maken.
Hier het resultaat van me achterkant. Heb hem eerst helemaal dicht gepurt, hierna heb ik het er grof vanaf gezaagd en daarna naar het goede model geschuurt.
En komt net terug van een uurtje polyesteren en dan krijg je dit :
update : 17-06-07
De brommerrr is af jongens
Heb er eindelijk weer op kunnen rijden na 2 maanden. Zie hier het eindresultaat. Er moeten nog een paar kleinen dingetjes worden veranderd en me stuur moet er nog op, maar verder is die helemaal klaar en hij loopt lekker.
Licht moet nog wel aangesloten worden, zoals je ziet
Eerste vele bekijks zijn al getrokken. Had na een tijdje nog wel wat probleempjes waardoor ik een stukje naar huis mocht lopen. Maarja eigenlijk domme schuld, heb ik maar wat gereedschap mee moeten nemen.
Verder is het wel een beetje apart, want me brommer loopt goed met een sproeier 86 en met een sproeier 70, iemand enig idee hoe dat kan ?
Maargoed, ik ben iig happy en ben lekker aan het crossen. Helaas geen foto's van het in elkaar zitten, want had toen geen camera tot me beschikking. Maar het gaat om het eindresultaat.
zet trouwens even je mening neer dank u
update: 27-06-07
Gister snelgas gekocht en vandaag eindelijk me nieuwe stuur erop kunnen zetten.
Na veel slijpen, heel veel slijpen paste me remhendels en snelgaserhendel er eindelijk op. Het zit nog niet helemaal 100 % maar het zit er iig op. Hier de picca's :
Zet ff je mening neer Is me brommer niet mooi genoeg om te reageren ?
update 31-08-07
Hier ben ik weer met een update. Me brommer heb een totaal nieuwe lak gekregen en heb weer wat kleine dingetjes veranderd. Hier de foto's !
Geef ff je mening