Hey,
Ik heb een Tomos Standard 2006(25km/u)en heb wat plannen ermee.
Het is niet de bedoeling dat ik alles er in een keer op zet, ik doe het stapje voor stapje... Zo zou hij uiteindelijk moeten worden :
Project naam : Black Speed Tos
Motorisch :
Carberateur : 15/15 SHA Dellorto
Luchtfilter : Std
Spruitstuk : 12 mm
Cilinder : Std
Cilinderkop : Afgevlakte bromkop
Uitlaat : Endy Reverse
Vertanding : 26 / 24
Ontsteking : Vervroeg(op meest rechtse stand)
Optisch :
Chrome veren
Chrome Tankdop + slot
Zijstandaard
Pro Grip Handvatten
Stickers (weet ook nog niet welke)
Update 24 Aug
Vandaag kwam me endy uitlaat, ziet er wel mooi uit, zometeen ff kijken hoe hij het doet op de tomos van boekbak...
Dit is dan de Endy , foto gemaakt met mobiel dus niet echt goede kwaliteit!
Update 30 Aug
Uitlaat op mijn tomos gezet.
Mijn Tomos
Update 2 Sept
Vandaag even wat dingetjes veranderd, nieuwe handvatten, dellorto gaasfilter gemonteerd, zijstandaard en chrome tankdop met slot! Alles ging er vrij gemakkelijk op, alleen handvatten was lastig want ik had geen WD40 meer. Toen hebben we ff wat vaseline in de handvatten gedaan. en toen ging het iets gemakkelijker, Hij zit nu goed vast en glijd niet! Ook heb ik nog ff die zijreflectoren erafgehaald, aan de ene kant ging ie er meteen af, aan de andere kant zat die schuimachtige stof die plakt nog aan me voorvork, dus ff met wasbenzine en een sponsje eroverheen, en toen kon je het er zo vanaf schrapen! nouja kijk zelf maar
handvatten
chrome tankdop met slot
zijstandaard
zijstandaard gemonteerd
(let niet op mijn 33achter tandwiel)
verschil tussen veringbout en demper
handvatten op tomos
Andere foto met handvatten erop, let niet op die gekken op de achtergrond(met dat moeilijke hoofd is boekbak, mijn personal monteur
)
Dellorto Crossfilter van boekbak gekocht, hij heeft hem ook ff gemonteerd
Zoals hij er nu bij staat
En van de andere kant
Update 29 Sept
24 Achtertandwiel gemonteerd. hij rijd nu ongeveer 55km/u
24 achtertandwiel!!!
Update 20 Oktober
Boekbak en ik zaten ff te sleutelen aan zijn tos. toen kreeg ik opeens een geniale ingeving om een 15 mm carb en een 12mm spruitstuk te kopen. Zo gezegd zo gedaan, heb ik ze gekocht en erop gezet.
Update 2 December
Mijn ontsteking op zijn vroegst gezet. Nu rijd hij 60 echte km.
Nu nog de bromkop en dan komt er nog iets van snelgas of powerbox
ze maar wat jullie er van vinden