Als eerst wil ik me even opnieuw voorstellen. Mijn naam is Rudy (JoChef) en ik heb precies 2 jaar geleden een Tomos Revival a52 brom gehad. Na het veranderen van de uitlaat naar een bosch sloeg hij steeds af en jullie hebben toen goed geholpen (sproeier moest groter). Na 2 jaar ging het weer tintelen dus nu heb ik weer een Revival TS a52/a5 brom. Alleen deze brommer ziet er van buiten keurig uit, maar 'van binnen' is het echt drama. Volledige standaard setup, alleen een Techno uitlaat. Ik kwam erachter dat er een 70 sproeier inzat, op een Dellorto SHA 14/12 carb. Hij liep ook vrij slecht en sloeg af als hij warm werd. Dit allemaal terzijde namelijk mijn probleem :
Welke model tomos heb je?
Revival TS a52/a5
uit welk jaar komt de tomos ?
1999/2004 (weet ik nog niet zeker)
Is het een snor of een brommer?
Brommer
wanneer ontstond het probleem?
Gisteren
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Nee
Wat is het probleem?
Ik krijg de cilinderkop er niet af. (en ik heb misschien een gebroken zuiger)
Ik was gisteren bij Tomoshop in Wageningen, en ik raakte daar aan de praat met de mensen die daar werken. Ik vertelde dat de brommer super langzaam optrok als hij warm is, en zij zeiden ''kijk eens naar je zuigerveren''. Goed, ik heb nog nooit een kop eraf gehaald of een zuiger bekeken, maar ik vind het super interessant dus ik ben aan de slag gegaan. Tot nu heb ik de kop eraf. Het spruitstuk is eraf. Het membraam is eraf. Maar de cilinderkop komt tegen het frame aan als ik hem eraf wil halen. Heeft iemand de gouden tip hoe ik hem eraf haal?
ik post gelijk 2 fotos mee van de zuiger, want ik weet niet hoe die eruit hoort te zien.
Alvast heel erg bedankt voor het meekijken/denken en ik hoop deze Revival een mooi tweede leven te geven.