Doormeten ga ik sowieso nog proberen. Benzinekraan stroomt hartstikke goed door. En geen kool of troep in de uitlaat want dat hebben we ook al bekeken. Ontsteking Doormeten is dus de volgende stap. Als dat dus allemaal wel zou kloppen en er dus niks mis is met de ontsteking dan weet ik het ook niet meerIs zo Ief, maar proberen kan geen kwaad. Anders zou ik de onstekingsspoel eens doormeten met een multimeter. Weerstand van een 4 spoels ontsteking is ongeveer 300 ohm.( 2 spoels ontsteking heb ik nooit gehad, maar de weerstand zal wel ongeveer het zelfde zijn)
Dan kicken en kijken hoeveel wisselspanning er uit de spoel komt. Bougiekabel en kap kun je ook doormeten op weerstand. Kijken of de uiteinden van de bougiekabel niet geoxideerd zijn (groene aanslag)
Maakt de bobine goed massa. Benzinekraan filter niet half verstopt.Geen kool of troep in de uitlaat /uitlaatpoort.
hele carburateur gister nog nagekeken en schoongemaakt. Open de carburateur nu nog wel een keer.Onstekings spoel zou iets in de buurt van 300 ohm moeten geven ofzo, niet 0.
Maar aangezien ie wel goed/ beter loopt met de benzinekraan dicht zou je denken dat het probleem daar minder waarschijnlijk ligt.
Zou die bing maar is goed bekijken of makkelijker, er even een andere carb aan hangen. (vlotter/ naald lijkt niet goed te werken zo te horen of je sproeier zit er niet meer in of zo iets dergelijks)
Ik heb een iskra 2 spoels ontsteking (zeflde als in het topic waar ik een linkje van heb geplaatst) en deze horen niet op 300 ohm te steken hoor. kijk dit topic anders maar: viewtopic.php?t=12063Onstekings spoel zou iets in de buurt van 300 ohm moeten geven ofzo, niet 0.
Maar aangezien ie wel goed/ beter loopt met de benzinekraan dicht zou je denken dat het probleem daar minder waarschijnlijk ligt.
Zou die bing maar is goed bekijken of makkelijker, er even een andere carb aan hangen. (vlotter/ naald lijkt niet goed te werken zo te horen of je sproeier zit er niet meer in of zo iets dergelijks)
kost allemaal weer zoveel geld. Ben inmiddels weer 50 euro lichter aan deze tomos die ik maar voor 100 euro ga verkopen aan een vriend van me.Ik zie het, ging uit van 4 spoels, excuus.
Als een membraan kapot is zie je dat wel. Sluit niet goed is beroerd starten vooral, is ie echt kapot gaat ie beroerd/ niet lopen. Ergo, denk niet dat dat het is want optisch nix aan te zien toch?
Even carb en/ of onsteking omwisselen zou het snelste werken, zo ben je nog wel ff bezig.
Al zonder luchtfilter geprobeerd?
ja we zullen het zien.Membraan die niet goed sluit zou kunnen
Maar indien een nieuwe het probleem niet oplost zou ik de oorzaak toch zoeken bij het vlotter circuit, wat ief ook al aangaf.
massapunt gebruikte ik de grondplaat voor. Sproeiermaat moet goed wezen, heeft het met deze setup altijd goed gedaan.Je houd die zwarte meetpen toch wel op een massapunt tijdens het meten neem ik aan.
Meet anders op de zwarte draad uit het blok (ontstekingsspoel) hoeveel wisselspanning er uit komt terwijl je kickt.
Rode meetpen op zwarte draad uit het blok en de andere meetpen op een massapunt en dan kicken. (meter op wisselspanning bereik instellen)
Je bougie kan je ook even uitdraaien, dat kickt wat makkelijker.
Maar eigenlijk vermoed ik ook dat het probleem bij carb ligt. Is de sproeiermaat wel juist bv.
ja maakte goed contact. Deed de meetpen tegen het koperendraadje van het draadje waar de spoel contact meemaakt.Hij geeft 155 ohm, geen 1,55, dat scheelt nog al ff. Maar je moet wel zeker weten dat de 'probes' goed contakt maken...
Helemaal 0 zullen ze nooit zijn dus die 0,6 ohm is prima.
ja ga ik ook proberen heb nog een 12mm bij een vriend liggen. Ik denk ook zeker dat het probleem bij de carburateur moet liggen terwijl mijn pa juist denkt van niet :p we zullen het zien. Vindt het wel klote. Heeft het altijd goed gedaan en ben nu al 3 weken bezig hem goed aan de praat te krijgen. Zou hem het liefst nu gewoon verkopen maar me pa wil hem zonodig goed lopend maken :pZou je toch niet eens een (normale) Dellortho carb proberen. Misschien helpt dat al een stuk beter.
Daar hebben de meesten hier ook wat meer ervaring mee.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten