Beste forumleden,
Enkele maanden geleden heb ik mijn tomos classic A35 (bj 2005) opgevoerd dmv bromkop, homoet uitlaat en ontgrenzing van spruitstuk. De topsnelheid nam toe van 25 naar +- 55 km/uur. Echter heb ik sinds enkele weken het volgende probleem;
De tomos start moeilijker en valt eerst een paar keer uit voor ik kan wegrijden. Vervolgens rijdt hij gewoon lekker, maar de top schommelt nu helaas rond de 30 - 35. Waarbij hij soms uitvalt bij vol gas of de topsnelheid langzaam afneemt en constant blijft hangen tussen de 25-30. Je merkt direct dat de brommer zijn kracht heeft verloren; optrekken gaat ook en stuk trager. Na een stukje rijden wil het ook weleens voorkomen dat de brommer langzaam uitvalt (warmloper?) maar wanneer ik heb dan start doet ie het weer. Tevens, als ik (vlak voor het uitvallen) de choke indruk gaat hij weer goed lopen voor 200/300 meter (optrekken tot 40-45) waarna hij vervolgens weer terugzakt naar de 25 - 30 k/m uur.
Overige informatie:
1. gas los/dicht/los tijdens het rijden geeft vaak een *verzopen* gevoel, geen directe trekkracht.
2. het trekken van het achterwiel (reactie) reageert veel later dan mijn handeling met de gashendel. Dit verschilt 1 a 2 seconden.
3. De bovengenoemde problemen komen meer dan de helft van de tijd voor dat ik rijdt, soms heeft die nergens last van en rijd hij soepeltjes rond de 40-45.
4. De brommer op de bok-standaard en dan gas geven doet hij het goed, en accelereert ook goed. Soms wel, soms niet.
Iemand enig idee? Het opvoeren is al enkele maanden geleden gebeurt en ik heb in tussentijd probleemloos rondgereden tot een paar weken. Tevens lekt er soms wat weg bij de carburateur (benzine?) en enkele weken geleden wat olie (inmiddels niet meer).
bvd allemaal