• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Verlies in trekkracht + warmlopers

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
6 berichten • Pagina 1 van 1
Larsn1992
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Larsn1992 » 03 jan 2016 12:46

Beste forumleden,

Enkele maanden geleden heb ik mijn tomos classic A35 (bj 2005) opgevoerd dmv bromkop, homoet uitlaat en ontgrenzing van spruitstuk. De topsnelheid nam toe van 25 naar +- 55 km/uur. Echter heb ik sinds enkele weken het volgende probleem;

De tomos start moeilijker en valt eerst een paar keer uit voor ik kan wegrijden. Vervolgens rijdt hij gewoon lekker, maar de top schommelt nu helaas rond de 30 - 35. Waarbij hij soms uitvalt bij vol gas of de topsnelheid langzaam afneemt en constant blijft hangen tussen de 25-30. Je merkt direct dat de brommer zijn kracht heeft verloren; optrekken gaat ook en stuk trager. Na een stukje rijden wil het ook weleens voorkomen dat de brommer langzaam uitvalt (warmloper?) maar wanneer ik heb dan start doet ie het weer. Tevens, als ik (vlak voor het uitvallen) de choke indruk gaat hij weer goed lopen voor 200/300 meter (optrekken tot 40-45) waarna hij vervolgens weer terugzakt naar de 25 - 30 k/m uur.

Overige informatie:
1. gas los/dicht/los tijdens het rijden geeft vaak een *verzopen* gevoel, geen directe trekkracht.
2. het trekken van het achterwiel (reactie) reageert veel later dan mijn handeling met de gashendel. Dit verschilt 1 a 2 seconden.
3. De bovengenoemde problemen komen meer dan de helft van de tijd voor dat ik rijdt, soms heeft die nergens last van en rijd hij soepeltjes rond de 40-45.
4. De brommer op de bok-standaard en dan gas geven doet hij het goed, en accelereert ook goed. Soms wel, soms niet.

Iemand enig idee? Het opvoeren is al enkele maanden geleden gebeurt en ik heb in tussentijd probleemloos rondgereden tot een paar weken. Tevens lekt er soms wat weg bij de carburateur (benzine?) en enkele weken geleden wat olie (inmiddels niet meer).

bvd allemaal

John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 03 jan 2016 15:05

Check als eerste eens de kleur van de bougie, wat voor kleur is die na een ritje vol gas? Dat die met de choke ingedrukt soms wat verbetert kan duiden dat je de sproeier misschien wat moet vergroten. Verder zou ik de carburateur eens uit elkaar halen en schoonmaken, daarna alle gaatjes doorblazen met een compressor. Ook kijken of de vlotter nog wel goed werkt en niet blijft hangen of zo. Een deotest om te kijken of die ergens valse lucht trekt is ook nooit weg.

Larsn1992
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Larsn1992 » 04 jan 2016 19:08

Bedankt voor de tips, ik ga de boel morgen eens even schoonmaken/controleren.

Vandaag gereden; eerste 3 kilometer niks aan de hand en mooi tegen de 45 km/uur maar ineens vermogen weg en begint die heel traag (max 25, vol gas) te rijden en bij stilstand valt die uit. Als ik snel, voor stilstand even 'choke' krijgt die heel even kracht en valt daarna weer terug in het trage verhaal.

Echter; brommer opnieuw starten in 1 keer, vervolgens een paar keer volgas geven (op de bok standaard) en bij het gas geven komt er een walm dikke witte rook uit, stationair niet.

Misschien aanvullende tips n.a.v. bovenstaand verhaal ?

BVD

Larsn1992
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Larsn1992 » 04 jan 2016 19:10

Wanneer ik wegrijd na dit starten kan de brommer: of weer rond de 45 rijden de eerste kilometers...of het blijvende trage rijden (+uitvallen) hervatten. Maar goed, ik zal morgen eens de carburateur en bougie schoonmaken en luchtfilter bekijken. Laat ook wel horen welke sproeiermaat er momenteel inzit.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 04 jan 2016 19:19

Keering kapoet
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 04 jan 2016 20:16

Mocht je witte rook blijven zien inderdaad krukaskeering lek aan de koppelingszijde. Het blok gaat dan ATF olie verbranden en slecht lopen, van daar ook die witte rook. Het is raadzaam om de krukaskeering aan de ontstekingskant ook gelijk te vernieuwen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
6 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers