Oke,
ik zal het zo uitleggen, met de uitlaat die je nu hebt boek je waarschijnlijk max 10km uur winst.
met een Bi-Turbo uitlaat ( te koop op:
http://www.brommerhoekvink.nl ) boek jewaarschuijnlijk 15 tot 20 km uur winst.
wat +/- je top dan wordt ligt aan de snelheid die je helemaal standdaard haalde
met een powerfilter krijg je meer luchtstroming, waardoor je je brommer iets meer benzine kan geven ( sproeier vergroten ), wat dus meer mengsel dat in je cilinder komt betekend.
hierdoor krijg je iets meer vermogen ( "trekkracht" )
je tandwielverhouding kan je naar eigen smaak aanpassen;
een groter tandwiel voor betekend harder rijden
een kleiner tandwiel voor betekend harder optrekken
achter is het precies anderzom
maar voor zowel de uitlaat als de powerfilter geld: je sproeier moet je vergroten todat je bougie ( het gedeelte wat in de cilindervalt ) koffie bruin met een beetje melk gekleurd is
Zie pb't wat je hebt gehad, zegt genoeg denk.
maar afstellen is belangrijker dan dure spullen kunnen kopen.
zonder de juiste afstelling ( hoef niet perse tot op de mm )loopt zelfs een brommer met de duurste spullen kut
ok dus wat ik moet doen is een power filtertje monteren een andere sproeier met andere vertanding en afstellen en klaar is kees of niet[/quote]
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80