....Er komt geen witte rook uit de uitlaat, dus lekke krukaskeerringen lijken me onwaarschijnlijk....
Witte rook zie je alleen als de keerring achter de koppeling defect is. Achter de ontsteking zit de andere en die kan kapot zijn zonder dat je wat ziet aan rook oid.
Vwb je andere probleem, als je met deze carburateur geen eerdere problemen had (behalve valse lucht) lijkt het me onwaarschijnlijk dat er mee geknoeid is. Misschien krijgt je motor juist nu te weinig lucht waardoor de hele boel vet slaat en de motor niet lekker wil lopen. Gezien de sproeiermaat vermoed ik een 14/9 SHA carburateur. Je zegt dat de sproeier is gewijzigd naar 52 (vanaf welke maat?).
De kat-uitlaten staan erom bekend te verstoppen. Als het kan zou ik een andere uitlaat monteren (imitatie sigaar oid) en daarmee uit te sluiten of dat de problemen veroorzaakt. Zuiger zit wel goed gemonteerd? Ik weet niet of je een dichte of met sleuven hebt. Heb je deze met de cilinder vervangen of alleen de cilinder en de oude zuiger laten zitten? Het kan zijn dat de oude zuiger+ veren niet meer lekker afsluit agv slijtage/ vervorming